www.svetmobilne.cz
>
>

ZipCharge Go: mobilní powerbanka pro elektromobily

ZipCharge Go: mobilní powerbanka pro elektromobily
, , aktualita
Se zvláštním nápadem, jak prodloužit dojezd elektromobilů, přišla britská firma ZipCharge. Představila mobilní powerbanku Go, ze které se dá nabít elektromobil i v případě, že majitel nemá k dispozici parkování s nabíjecím stojanem.
K oblíbeným
reklama
Co si myslíte o ZipCharge Go?
V anketě šlo hlasovat od 6.11.2021 do 20.11.2021. Počet hlasujících: 9
Skvělý nápad, který pomůže rozšířit elektromobilitu 11 % 11% Má to něco do sebe, ale elektromobilitě to nepomůže 33 % 33% Je to úplný nesmysl, který nemůže uspět 56 % 56%
Pro elektromobilitu je vedle rychlonabíječek velmi důležitá, ne-li ještě důležitější, všeobecná dostupnost pomalého nabíjení při parkování, kdy se na nabíjení vozu nečeká. To je ale problém. Např. v Londýně se nedostupnost parkování na ulici týká 65 % řidičů, a to nehovoříme o tom, kolik z toho mála je vybaveno ještě nabíječkou. Společnost ZipCharge si myslí, že by tento problém mohla vyřešit mobilní powerbanka pro elektromobily ZipCharge Go. Jde v podstatě o elektrickou obdobu kanystru, které lze použít pro vozy se spalovacími motory.
 
ZipCharge Go
 
Myšlenka je taková, že powerbanku na kolečkách si nabijete z jakékoli zásuvky (třeba doma) a pak s její pomocí nabijete elektromobil. V zásadě stejný princip, který používáme např. s powerbankami pro smartphony, jen zde jde o obří a těžký akumulátor (přes 20 kg). Podle výrobce má obsahovat dostatek energie na ujetí 20-40 mil (32-64 km) dle verze baterky a vozidla. Měla by se totiž nabízet ve 4kWh a 8kWh variantě.
 
ZipCharge Go
 
Vůz by měla stihnout nabíjet asi 30-60 minut, než ji dojde energie. Najdeme zde konektor Type 2 a na trhu se objeví v posledním čtvrtletí roku 2022. Zatím neznáme prodejní cenu, nicméně ví se, že bude k dispozici i pomocí předplatného. To má činit 49 liber (1450 Kč) měsíčně.
 
ZipCharge Go
 
Zapomínat by se nemělo ani na to, že poněkud problém může být i s cenou elektřiny. V procesu máme totiž hned dvě ztrátová nabíjení (nabití powerbanky a nabití elektromobilu z powerbanky), což efektivitu celého procesu pošle znatelně dolů, a tedy množství potřebné elektřiny, kterou bude nutné zaplatit, půjde nahoru. Pokud budeme uvažovat třeba 85% efektivitu nabíjení u obou, pak jsme už jen na 72% efektivitě, a tedy ze sítě musíme vzít o 39 % více energie, než spotřebuje elektromotor pro pohon auta (při standardním jednom nabíjení s 85% efektivitou by to bylo necelých 18 % navíc). Myslíte si, že něco takového má šanci uspět a pomůže elektromobilitě?
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Mercedes-Benz ukázal solární Project Maybach zesnulého Virgila Abloha Mercedes-Benz ukázal solární Project Maybach zesnulého Virgila Abloha
Designér Virgil Abroh vytvořil zajímavé 6metrové elektrické offroad kupé Project Maybach. To bylo nedávno ukázáno světu. Má pohon na elektřinu, solární panely i solidní schopnosti pro jízdu v terénu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Elon Musk vyzývá zaměstnance, ať řeší náklady a ne dodávky ke konci čtvrtletí Elon Musk vyzývá zaměstnance, ať řeší náklady a ne dodávky ke konci čtvrtletí
Automobilka Tesla chce změnit svou strategii. Honění prodejních čísel ke konci čtvrtletí k ničemu nevede a jen zbytečně zvyšuje náklady. Elon Musk tak kdysi používané řešení začíná nyní zatracovat.
30.11.2021, aktualita, Milan Šurkala
NIO otevře nové stanice pro výměnu akumulátorů na čerpačkách Shellu NIO otevře nové stanice pro výměnu akumulátorů na čerpačkách Shellu
Společnosti NIO a Shell uzavřely strategické partnerství. Díky němu budou k dispozici výměnné stanice NIO Power Swap i na vybraných čerpacích stanicích společnosti Shell. Půjde i o nabíječky akumulátorů.
29.11.2021, aktualita, Milan Šurkala
Ionity postaví další rychlonabíječky za 700 mil. EUR Ionity postaví další rychlonabíječky za 700 mil. EUR
Síť rychlonabíječek elektromobilů Ionity bude v budoucnu výrazně rozšířena. Společnost chce v Evropě investovat 700 milionů EUR do výstavby dalších a počet nabíjecích stojanů do roku 2025 dostat na čtyřnásobek dnešního stavu.
29.11.2021, aktualita, Milan Šurkala
Na univerzitě v Curychu vyrábí solární paliva z CO2 a vody ve vzduchu Na univerzitě v Curychu vyrábí solární paliva z CO2 a vody ve vzduchu
Vědci hledají různé způsoby, jak udělat budoucí dopravu ekologičtější. Velkým otazníkem je letecká doprava, kde to vypadá na výrobu umělého paliva. Na univerzitě ETH v Curychu vyvinuli systém, který ho vytvoří ze vzduchu.
26.11.2021, aktualita, Milan Šurkala6 komentářů