Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
4.6.2018, Milan Šurkala, aktualita
Pokud jste se někdy divili vysokým cenám náhradních dílů na vaše auto, vězte, že za tím mohl být také speciální software, který tyto ceny uměle navyšuje. Zjišťuje totiž, jak vysoko s cenou ještě může jít a kolik účtovat.
shasler (69) | 5.6.20189:34
Nic nového pod sluncem. Všichni víme, že ceny originálních náhradních dílů ať už do automobilů nebo jiných výrobků jsou převážně přemrštěné. Zrovna teď mě někdo urval logo z přední masky a nové stojí +­-300,­-Kč, přičemž se jedná malý kus plastu s výrobní cenou maximálně 20,­- a i s marží odhaduji za 30,­-... Absurdní bylo vidět jiné náhradní díly, jako například klíč na matky kol, zapalovací svíčky a další jsou cenově levnější případně srovnatelné a přitom je zjevné, že výrobní cena musí být mnohonásobně vyšší než výlisek plastového kolečka.

Problém je, že některé výrobky si koupit nemusíte, například bez předraženého loga se obejdu, ale pak jsou výrobky, bez kterých jezdit nemůžete nebo nesmíte. No a tedy výrobce může stanovit jakou cenu chce, neboť vy daný produkt musíte koupit. Zde pak nastupují na řadu neoriginální díly, které jsou však mnohdy nekvalitní. Absurdní a pokrytecké pak je, že výrobci křičí, že trh je zaplaven šmejdem, přičemž oni sami jdou zdrojem tohoto problému.

Jen tak mimochodem, zrovna nedávno jsem si jen tak naoko ­"kupoval­" nové auto, abych měl představu kolik by mě to stálo. Když jsem si chtěl u výrobce ­"seskládat­" sestavu pomocí jejich konfigurátoru, tak jsem si například nemohl do auta se slabým motorem pořídit výškově nastavitelnou sedačku spolujezdce. To bylo možné až při výběru silnějšího motoru než jsem chtěl já. Nebo jsem si nemohl vybrat konkrétní barvu z jejich vlastní palety, protože zrovna tuto konkrétní barvu může mít opět jen auto s výkonnějším motorem... To je ukázka toho, jak znechutit rozumnému člověku nákup výrobku a ­"ovci­" donutit k nákupu něčeho co nechce... Problém je, že ovcí je mnohonásobně víc a nechají se vodit na provázku jako ... no jako ovce ...
Odpovědět6  0
Milan Šurkala (397) | 5.6.201815:54
Jenže tyto nemožnosti si to vyskládat dle libosti mají i svůj logický důvod. Je to i jednoduchost výroby a s tím i snížení nákladů na výrobu. Mít možnost si to vyskládat, bylo by to ještě dražší než dnes ­(pro snížení nákladů je ideální vše sekat jak Baťa cvičky a ne dělat každý kus originální­). Takhle je to ve výsledku lepší, protože za stejnou cenu dostane člověk snad i více, než kdyby měl možnost si to vyskládat a některé věci tam nemít. Ostatně auta mnohdy mají spoustu hardwarových součástek navíc a jsou jen ­"zakázány­", protože pro výrobce je levnější tam něco dát navíc a nenechat to zákazníka zaplatit než vyrábět dvě odlišné verze.
Odpovědět0  1
wrah666 (75) | 5.6.20188:48
Nicméně software pouze nahradil člověka, dělajícího totéž! Z pohledu zákazníka a extrémně předražených originálních dílů se naprosto nic nezměnilo!
Odpovědět5  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.