Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
25.11.2024, Milan Šurkala, aktualita
Elektromobily se obvykle spojují s mizernými vlastnostmi v zimních podmínkách. Přesto je v Norsku za polárním kruhem provozují ke všeobecné spokojenosti a míří do druhé zimní sezóny. Úplně bez problémů to ale nebylo.
Tech-boy.lukas (36) | 26.11.202420:35
chjo, společnost je spokojena určitě, dostala dotace na pořízení a jezdí to za málo. Jsou spokojeni i pasažéři? Já když pracoval daleko a dojížděl tak jsem se vždy těšil na bus, ten na rozdíl od tramvaje topí odpadním teplem tak se nemuselo šetřit a nebyla tam kolsa. Tady budou šetřit ještě více aby to jelo, a počítám že tam musí být k.u.r.e.v.s.k.á klimatická pohoda když tam musí být přídavné spalovací topení. Při kolika se zapíná, jak je teplota v buse ­-3°C?
Odpovědět0  0
ludek_jelinek (26) | 26.11.202421:20
Jo, co na ten váš komentář asi tak říci? Že v létě je v tom dieslovém buse k.u.r.e.v.s.k.á klimatická pohoda díky odpadnímu teplu a musí se zapínat klima, která zhoršuje spotřebu? :­-o
Odpovědět0  3
DrkT (15) | 26.11.202422:03
Proč by se musela zapínat v létě klima kvůli odpoadnímu teplu?? Vy nemáte v autě možnost regulace proudění teplého a studeného vzduchu od motoru?
Odpovědět2  0
Tech-boy.lukas (36) | 27.11.20249:34
co na to říct člověku který má v létě v autě horko ale zaplé topení. Přečti si manuál k autu?
Odpovědět0  0
ludek_jelinek (26) | 27.11.202413:10
A ono snad z motorového prostoru neprostupuje teplo kabiny vozu? A spalovací motor v autě je prostě malá teplárna na kolech. :­-o
Odpovědět0  2
DrkT (15) | 27.11.202417:05
Já nerozumět jazyku tvého kmene... Jinak si doporučuji nejprve nastudovat něco o spalovacích motorech a jejich chlazení. V autě obvykle pomocí vodního okruhu a externího chladiče. A pokud bychom skutečně přistoupili na nesmysly o přehřívání kabiny vozu od motoru, pak by se museli piloti formulí 1 asi uvařit.
Odpovědět0  0
Tech-boy.lukas (36) | 27.11.202417:47
co berete za drogy? Chtěl bych je taky.
Odpovědět0  0
Tech-boy.lukas (36) | 28.11.202410:00
nedalo mi to a ještě musím dopsat, víte kde má spalovací autobus motor? A jak to dělali naši prarodiče když jezdili k moři autobusem? Nastupovali už v plavkách, v té době klimatizace nebyla a v autobuse bylo celkem teplo ale né 80°C. Doporučil bych méně pít toho jelínka, ale to už nepomůže.
Odpovědět0  0
DrkT (15) | 28.11.202415:59
Natuduj si co to je izolace a aktivní chlazení, kde přešně mají dnes autobusy motor a pak sem prosím přestaň psát podobné nesmysly.
http:­/­/kamionaci.cz­/autodoprava­/nove­-autobusy­-volvo
https:­/­/g.denik.cz­/72­/5c­/130805­-havirov­-autobus­-plyn­-cng­-csad­-ekologie.jpg
Odpovědět0  0
mslawa (1) | 27.11.20246:52
I tramvaje, trolejbusy topí odpadním teplem, alespoň ty starší co neumí dodávat el. energii zpět nebo by to dělalo velkou neplechu v síti.
Odpovědět0  0
Tech-boy.lukas (36) | 27.11.202410:09
to vracení elektřiny do sítě už tady v Ostravě umí snad všechny, starší dle mě nosily topné odpory na střeše, aby jak tu ten génius říkal netopily v létě do kabiny.
Odpovědět0  0
DrkT (15) | 27.11.202410:40
Fajn tak tam nátáhneme troleje a elektrobus s baterkama netřeba?
Odpovědět0  0
DrkT (15) | 25.11.20249:35
"Vozy jsou vybaveny dieselovým přídavným topením­" To mluví za vše. Jianak nikde nevidím kolik z ceny jim tam platí na dotacích, pokud by tady člověk dostal elektromobil taky z velké části zadarmo a elekřina stála 1­/3 ceny, tak by jich tu taky jezdili mraky.
Odpovědět3  0
ludek_jelinek (26) | 26.11.202421:21
To je jako říkat: ­"Vozy se spalovacím motorem jsou vybaveny baterií kvůli startování. To mluví za vše.­" ;­-)
Odpovědět0  3
DrkT (15) | 26.11.202422:04
Ne to není. Protože elektroauta mají tu zvlášť baterku taky...
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.