Zda se ze zafungovala neviditelna ruka trhu, sice ji to nejake ty roky trvalo, ale je to tu. Ono uz staci, ze se automobilkam povedlo lidi zblbnout s SUV...
Zda se, ze celkem dobre jsou plugin hybridy s kapacitou baterie na 60-100km, ty jsou minimalne v mem okoli pomerne popularni. Kdybych ted kupoval nove auto, asi bych neco takoveho docela bral. Denni najezd nad 60km mame v rodine 1-2x za tyden
Odpovědět0 0
"SUV" auto s aerodynamikou cihly 🤣
Odpovědět0 0
Některá moderní SUV mají aerodynamiku, kterou by jim mohla závidět nejedna ještě nedávno velmi aerodynamická auta (kazí to sice větší čelní plocha, ale dnešní SUV na tom s aerodynamikou nejsou zas tak špatně - ostatně dnes už to jsou jen trochu vyšší kombíky).
Odpovědět0 0
Není se čemu divit. Ono už ty dotace jsou svinstvo hrubého zrna. Když si člověk uvědomí, že dotace jsou převážně z daní pzaměstnanců, kteří na to nikdy mít nebudou, protože většina bydlí v králíkárnách atd, kdežto ti co ty dotace dostanou, ti jsou majitelé firem a podnikatelé, kteří na ty dotace přispěli mnohem menší měrou díky daňovým poradcům a optimalizacím. Takže se jen potvrzuje pravidlo, kdy chudý přispívá na bohaté a vládá to ještě podporuje :D Až budou cenově dostupné ty EV a budou nabíječky na každém rohu,tak to bude mít smysl, do té doby ne.
A mimo téma by mne zajímalo jak vlády budou kompenzovat výpadek daně z PHM, až všichni budou elektro. To zavedou daň na elektriku a zaplatí ji i ten co autem nejezdí, jako se děje dosud viz podvod se soláry.
Odpovědět3 0
"To zavedou daň na elektriku a zaplatí ji i ten co autem nejezdí, jako se děje dosud viz podvod se soláry. "
To nedává smysl. Sice je u nás možné všechno, ale nedává to smysl. S velkou pravděpodobností půjde o daň z ujetých kilometrů.
Odpovědět0 0
A ty ujeté kilometry se budou ověřovat jak?
Odpovědět0 0
Možností je několik.
1, Člověk to bude jednou ročně povinně nahlašovat (takto to funguje už dnes např. na Islandu)
2, Zapíše se to na STK
3, Auto to nahlásí online samo (což vzhledem k tomu, že je povinně připojeno na internet kvůli eCall, nemusí být velký problém)
Odpovědět0 0
A to ty automobilky zjistili až teď že ty auta nejsou v současné podobě náhrada spalovacích aut? Každý člověk co se trochu vyzná v elektronice a technice to ví. Já bych si ho teda nekoupil, a to nejsem jak mnoho čechů že na to nadává a nikdy v tom nesedělo. Jen můj názor jak jsem slyšel od elektromagorů, tak to elektroauto se svými 125kW bylo proti mému spalováku pomalé a slabé 😝
co tak se jen zamyslet nad tím že mnoho čechů bydlí v panelácích a bez rodinného domu to není kde nabít, a ano nabiju to přece veřejnou nabíječkou kterých je přeci hodně a jdou spočítat pomalu na rukách, toto není moc připravenost. Je třeba počkat dalších 20 let.
Odpovědět2 0
Palec nahoru za článek. Tak oni se vezli na dotacích (které se teď ruší), kde to krásně demonstruje Norsko. Maximální zdanění spalováků, maximální dotace EL aut. Tak Evropa je teď hodně vycucaná finančně. Covid-Ener. krize-Inflace-Válka docela provětrala peněženky. Takže na dotace moc není. V článku chybí informace že letí celý Automotiv z kopce, a to nejen v EU ale třeba i v Číně. Ale ano elektrika dostává na frak nejvíc. Slabé prodeje aut celkově, bez dotací pořád drahé (ale už to není žádná hrůza), pro spoustu lidí nepoužitelné. S dobíjením bude problém vždycky nejde vybudovat všude rychlonabíječky. Ale dokážu si představit že s reálnou kapacitou na 600-700km, co je pro většinu obyvatel měsíční nájezd, nebo jedna delší přestávka po cestě do Chorvatska. Už obětují 30 minut někde u nabíječky, nebo někde u obchodu a nakoupí si než se to dobije.
Odpovědět0 0
jsem říkal, je třeba splnit mnoho podmínek aby člověk soukromě mohl mít elektroauto. Třeba otec má a má splněny všechny podmínky, barák "kde nabíjet", spalovák "na delší trasy", používat ev jen na krátké vzdálenosti. Já třeba neplním žádnou, auto mám v placené garáži kde není zásuvka, u práce taky nic, při nákupu v kauflandu určitě když tam stojí 500* aut bude jedna ze čtyř nabíječek volná
Odpovědět1 0