Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
6.9.2024, Milan Šurkala, aktualita
Prodeje elektromobilů nerostou tak rychle, jak někteří čekali, a tak tu máme vystřízlivění. Automobilky jedna po druhé oznamují, že ve svých plánech na plnou elektrifikaci řadí zpátečku a snižují své odhady.
Tosuja (8) | 26.9.202422:35
Zda se ze zafungovala neviditelna ruka trhu, sice ji to nejake ty roky trvalo, ale je to tu. Ono uz staci, ze se automobilkam povedlo lidi zblbnout s SUV...
Zda se, ze celkem dobre jsou plugin hybridy s kapacitou baterie na 60­-100km, ty jsou minimalne v mem okoli pomerne popularni. Kdybych ted kupoval nove auto, asi bych neco takoveho docela bral. Denni najezd nad 60km mame v rodine 1­-2x za tyden
Odpovědět0  0
Tech-boy.lukas (31) | 27.9.20248:33
"SUV­" auto s aerodynamikou cihly 🤣
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (417) | 27.9.202414:12
Některá moderní SUV mají aerodynamiku, kterou by jim mohla závidět nejedna ještě nedávno velmi aerodynamická auta ­(kazí to sice větší čelní plocha, ale dnešní SUV na tom s aerodynamikou nejsou zas tak špatně ­- ostatně dnes už to jsou jen trochu vyšší kombíky­).
Odpovědět0  0
detrhomer (1) | 26.9.202415:15
Není se čemu divit. Ono už ty dotace jsou svinstvo hrubého zrna. Když si člověk uvědomí, že dotace jsou převážně z daní pzaměstnanců, kteří na to nikdy mít nebudou, protože většina bydlí v králíkárnách atd, kdežto ti co ty dotace dostanou, ti jsou majitelé firem a podnikatelé, kteří na ty dotace přispěli mnohem menší měrou díky daňovým poradcům a optimalizacím. Takže se jen potvrzuje pravidlo, kdy chudý přispívá na bohaté a vládá to ještě podporuje :D Až budou cenově dostupné ty EV a budou nabíječky na každém rohu,tak to bude mít smysl, do té doby ne.
A mimo téma by mne zajímalo jak vlády budou kompenzovat výpadek daně z PHM, až všichni budou elektro. To zavedou daň na elektriku a zaplatí ji i ten co autem nejezdí, jako se děje dosud viz podvod se soláry.
Odpovědět3  0
Milan Šurkala (417) | 26.9.202415:44
"To zavedou daň na elektriku a zaplatí ji i ten co autem nejezdí, jako se děje dosud viz podvod se soláry. ­"

To nedává smysl. Sice je u nás možné všechno, ale nedává to smysl. S velkou pravděpodobností půjde o daň z ujetých kilometrů.
Odpovědět0  0
DrkT (9) | 27.9.202410:20
A ty ujeté kilometry se budou ověřovat jak?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (417) | 27.9.202414:16
Možností je několik.

1, Člověk to bude jednou ročně povinně nahlašovat ­(takto to funguje už dnes např. na Islandu­)
2, Zapíše se to na STK
3, Auto to nahlásí online samo ­(což vzhledem k tomu, že je povinně připojeno na internet kvůli eCall, nemusí být velký problém)
Odpovědět0  0
Tech-boy.lukas (31) | 26.9.202411:36
A to ty automobilky zjistili až teď že ty auta nejsou v současné podobě náhrada spalovacích aut? Každý člověk co se trochu vyzná v elektronice a technice to ví. Já bych si ho teda nekoupil, a to nejsem jak mnoho čechů že na to nadává a nikdy v tom nesedělo. Jen můj názor jak jsem slyšel od elektromagorů, tak to elektroauto se svými 125kW bylo proti mému spalováku pomalé a slabé 😝
co tak se jen zamyslet nad tím že mnoho čechů bydlí v panelácích a bez rodinného domu to není kde nabít, a ano nabiju to přece veřejnou nabíječkou kterých je přeci hodně a jdou spočítat pomalu na rukách, toto není moc připravenost. Je třeba počkat dalších 20 let.
Odpovědět2  0
ensidia (8) | 26.9.202413:37
Palec nahoru za článek. Tak oni se vezli na dotacích ­(které se teď ruší­), kde to krásně demonstruje Norsko. Maximální zdanění spalováků, maximální dotace EL aut. Tak Evropa je teď hodně vycucaná finančně. Covid­-Ener. krize­-Inflace­-Válka docela provětrala peněženky. Takže na dotace moc není. V článku chybí informace že letí celý Automotiv z kopce, a to nejen v EU ale třeba i v Číně. Ale ano elektrika dostává na frak nejvíc. Slabé prodeje aut celkově, bez dotací pořád drahé ­(ale už to není žádná hrůza­), pro spoustu lidí nepoužitelné. S dobíjením bude problém vždycky nejde vybudovat všude rychlonabíječky. Ale dokážu si představit že s reálnou kapacitou na 600­-700km, co je pro většinu obyvatel měsíční nájezd, nebo jedna delší přestávka po cestě do Chorvatska. Už obětují 30 minut někde u nabíječky, nebo někde u obchodu a nakoupí si než se to dobije.
Odpovědět0  0
Tech-boy.lukas (31) | 26.9.202414:08
jsem říkal, je třeba splnit mnoho podmínek aby člověk soukromě mohl mít elektroauto. Třeba otec má a má splněny všechny podmínky, barák ­"kde nabíjet­", spalovák ­"na delší trasy­", používat ev jen na krátké vzdálenosti. Já třeba neplním žádnou, auto mám v placené garáži kde není zásuvka, u práce taky nic, při nákupu v kauflandu určitě když tam stojí 500* aut bude jedna ze čtyř nabíječek volná
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.