Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
3.6.2025, Milan Šurkala, aktualita
Elektrické tahače se dostávají technologicky dál a také Volvo představilo takový, který má už docela dlouhý dojezd. Jeho FH Aero Electric si nyní troufne na 600 kilometrů a velmi rychlé nabíjení.
Choakinek (235) | 7.6.202521:05
"...který si postupně začínají objednávat nejrůznější firmy ­(např. italský Lidl zrovna včera oznámil objednávku 30 těchto vozů­)...­"

Tady je potřeba uvést na pravou míru, proč se to děje. Jde o propojení vlád a velkých společností. Vlády se velkým společnostem starají o byznys a společnosti za to respektují jejich infantilní politiku, jako je např. zelený fanatismus.

Vytváří se tak klasický totalitní svět, jehož klíčovým parametrem je přetvářka. Vlády generují infantilní politiku, ale protože je pro velké společnosti výhodné se přetvařovat, tak reakce těchto firem na tuto politiku je účelově pozitivní. Tento jev dobře známe z komunismu. Všem tehdy bylo jasné, jak je spousta věcí na hovno, ale navenek to nikdo nedal znát. Tak to je přesně ono ;­-­).
Odpovědět1  1
Milan Šurkala (421) | 5.6.20257:58
Bohužel takové věci se stávají i u spalovacích aut. Dopravní podniky by mohly vyprávět o tom, kolik jim shořelo naftových autobusů ­(ale chytlo i pár elektrických, to si nebudeme nalhávat­), sám osobně jsem byl na našem parkovišti na sídlišti svědkem dvou požárů spalovacích aut. Když se před pár lety stal podobný příklad na moři, kdy se to nejprve házelo na elektrické auto, tak nakonec se ukázalo, že to pravděpodobně bylo od auta spalovacího...
Upřímně řečeno, když se podíváte na to, jak moc se rozmohla elektromobilita, tak případů jejich požárů moc dramaticky neroste, pokud vůbec.
Odpovědět2  0
Choakinek (235) | 7.6.202521:16
To je pravda, naftové autobusy rády hoří, zejména v zimním období :­-­). Už jsem to v Praze dokonce jednou sám zažil ­- musel jsem spolu s dalšími lidmi vystoupit z autobusu, kterému hrozilo vzplanutí. Tento kus měl nakonec štěstí a neshořel na uhel, jak to známe z novinových článků.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (421) | 8.6.20258:50
Ony hoří skoro pořád. Doporučil bych se podívat do databáze autobusů, je tam i několik fotografií ­(437 poznámek se slovem ­"požár­", ale ne vždy to znamená, že to shořelo od motoru nebo že to vůbec shořelo... nicméně nějaká ta stovka vozů to bude­).

https:­/­/seznam­-autobusu.cz­/seznam?tractionId=5&pozn=po%C5%BE%C3%A1r
Odpovědět0  0
ludek_jelinek (28) | 8.6.202513:35
Jasně, když už žádný jiný argument, tak se vytáhne poslední ­"trumf­" ­- požár. Je nesporné, že uhasit EV je pro současnou hasicí techniku oříšek, ale co si budeme nalhávat, kolik řidičů vozí ve voze se spalovacím motorem hasicí přístroj? Zažil jsem hořící autobus, tam než řidič zareagoval, zastavil, oběhnul autobus, potom zpět pro hasičák a zase zpět, tak byl zadek na uhel. A Škodovka mojí tchýně? Z té zbyl jen pokroucený kov během několika málo minut. Takže ano, problémy EV jsou, stejně jako jsou problémy u spalováků, u kterých nebylo vyřešeno ani po desetiletích výroby.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.