Velká recenze zařízení Samsung Omnia II I8000

10.12.2009, Pavel Koza, recenze
Je to přesně rok, co se první generace zařízení Samsung Omnia snažila (a nutno podotknout, že velmi úspěšně) narušit dominanci zařízení s logem HTC, a dnes tu máme jejího nástupce. Snad ve všech ohledech vylepšená Omnie II I8000, kterou si podrobně představíme, hodlá před letošními Vánocemi zaútočit na dvě "dvojky" od HTC a podle papírových parametrů není rozhodně bez šance.

Vzhled zařízení a první část videorecenze

Mobilní zařízení již delší dobu neplní jen čistě komunikační funkci, ale především v oblasti dražších přístrojů se stará i o image nositele. Proto je vzhled důležitou vlastností, pro část uživatelů možná jednou z nejdůležitějších. Ačkoli je zrovna tento parametr velmi subjektivní, Omnie II patří jistě mezi povedená zařízení. Jak velí současná móda, dominantním heslem je jednoduchost, přesto se po obvodu zařízení našlo dost místa pro několik tlačítek.

Tělo přístroje je plastové s leštěným povrchem vyvedeným v černé, nebo podle varianty bílé barvě (tu u nás ale nekoupíte). Lesklý povrch propůjčuje zařízení fajnový vzhled a spokojený bude uživatel i při kontrole kvality zpracování, ta je totiž vynikající. Podrobnější srovnání fyzických rozměrů si necháme do dalších kapitol recenze, už teď je ale jasně patrné, že přes špičkové parametry a velmi dobrou výdrž na baterie nevybočuje Omnie II svými rozměry 60 x 118 x 11,9 milimetrů i hmotností 125 gramů (moje kuchyňská váha nicméně ukázala 130 gramů, to jen tak pro zajímavost...) nijak výrazně z řady a je srovnatelná s konkurencí. Velký displej se prostě do miniaturního zařízení nevejde.

Ikona Odkaz na databázi
Rozměry (mm)
Hmotnost (g)
Úhlopř. displeje
Samsung Omnia II I800060 x 118 x 11,91253,7
Samsung Omnia SGH-i90056,9 x 112 x 12,51223,2
HTC HD267 x 120,5 x 111574,3
HTC Touch Diamond253,1 x 107,8 x 13,71173,2
Gigabyte GSmart S120052 x 106,5 x 11,41023,1
Toshiba TG0170 x 130 x 9,91294,1

Při pohledu na přední stranu přístroje si všimneme velkého displeje, jehož okraje jsou v jedné rovině s rámečkem, a který logicky zaujímá největší část plochy. Pod displejem je pro nejnovější modely od Samsungu typická kombinace dvou tlačítek pro ovládání telefonního modulu, pravé tlačítko přednastavené pro ukončení hovoru nebo návrat na hlavní obrazovku navíc slouží i pro zapnutí a vypnutí Omnie II. Prostřední šestiúhelník (při podrobném prohlédnutí jde vlastně o schematický 3D kvádr) je ve skutečnosti jednoduché tlačítko, které je určeno pro zobrazení nabídky Start, případně přepínače úloh při dlouhém stisknutí. Obě tyto akce si ale můžete v nastavení změnit podle svého uvážení.

Nad displejem je vycentrovaný, mřížkou chráněný reproduktor telefonního sluchátka, v pravém horním rohu najdeme i malou kamerku pro videotelefonování. Bohužel ani u tohoto zařízení není k dispozici žádná stavová LEDka, takže pokud je vypnutý displej, nemáte možnost získat libovolné upozornění na zmeškaný hovor či novou SMS zprávu.

Na zadní straně nás zaujme především modul fotoaparátu složený z objektivu a dvojité přisvětlovací LEDky. Celý modul je umístěn v lehce vystouplém chromovaném rámečku s oblou hranou a při položení zařízení na pevnou podložku hrozí jeho rychlé poškrábání; o mírném viklání na rovné podložce ani nemluvě. U dolní hrany je dvojitý průřez hlavního systémového reproduktoru. Další zajímavosti najdeme po odstranění zadního krytu baterie. Ten je, při dobrém nasvícení, velmi tmavě červený, od čehož je asi odvozena přezdívka zařízení "Black Rose", tedy "Černá růže".

Pod krytem je celkem obvyklá kombinace slotu pro SIM kartu, ke které získáte přístup pouze po vyjmutí baterie, a slotu pro umístění paměťové microSD karty. Ta se do slotu umisťuje podobně jako SIM karty u některých starších zařízení, nejdříve se vyklopí malá kovová vodící konstrukce a po vložení karty se zase zacvakne. Na půli cesty mezi těmito dvěma sloty je pak úzký otvor vedoucí k tlačítku softwarového resetu, pro jeho aktivaci ale budete potřebovat sponku či něco podobného.

I boční hrany nabízejí několik zajímavých prvků. Na levé hraně je v horní polovině umístěno dvoutlačítko pro ovládání hlasitosti, jehož funkce se liší podle situace - můžete měnit hlasitost zvonění, hlasitost hovoru nebo hlasitost systému. Ještě o trochu výš je pak malý otvor pro protažení popruhu a připevnění k tělu přístroje.

Pravá hrana nabízí tlačítko pro uzamčení / odemčení zařízení v horní polovině, v ideální výšce pro ovládání palcem pravé ruky. Ještě o trochu výš je pak malý mikrofon, uzpůsobený pro telefonování v režimu hlasitého odposlechu. Naopak ve spodní polovině je další dvoutlačítko. Horní z dvojice vyvolá při jednoduchém stisknutí krok zpět, při dlouhém stisku aktivuje speciální multimediální "Kostku", kterou si představíme později. Spodní z dvojice tlačítek je třístavové (klid, namáčknutí, stisk) a je určeno ke spuštění a následnému ovládání digitálního fotoaparátu.

Na rozdíl od OmniePRO B7610 je na horní hraně pouze jedna plastová krytka konektoru, přesně řešeno microUSB portu, druhý konektor pro připojení sluchátek (nebo kabelu pro TV Out výstup) je u Omnie II přístupný volně. Na spodní hraně pak najdeme poslední zajímavou věc, kterou je klasický mikrofon pro telefonování.