Velká recenze zařízení Palm Treo 750v

13.2.2007, Pavel Koza, recenze
Zařízení Palm Treo 750v je již druhým Palmem s operačním systémem od Microsoftu. Tím prvním byl model Treo 700w, kterého si ale kvůli specifickému telefonnímu modulu mohli užít pouze uživatelé ve Spojených státech. Do Evropy dorazil teprve nový model Treo 750v a v dnešní recenzi bych rád odpověděl na otázku, jestli se toto čekání vyplatilo.

Možnosti rozšíření

Z dříve zajímavé a popisné kategorie se čím dál tím víc stává nudný a neustále se opakující odstaveček o tom, že dané zařízení nabízí pouze minimální možnosti rozšíření. A nejinak tomu bude i v tomto případě. miniSD slot na boku zařízení můžete použít tak maximálně k rozšíření paměti, dle výrobce kartou do maximální velikosti 2GB. Já použil několik karet, mimo jiné 2GB miniSD SanDisk Ultra II a s žádnou nebyl jediný problém.

Přes Bluetooth asi nejčastěji připojíte externí GPS modul, případně Bluetooth headset. Jistou naději skrývá datový konektor, ale kromě pevné hands-free sady do auta (zařízení je na ni softwarově dokonale připraveno) velkou nabídku příslušenství neočekávám.

Aplikace

Na zařízení byl předinstalován operační systém Windows Mobile 5 Phone edition s rozšířením AKU 2.3. To sice není úplně nejnovější verze, ale vzhledem k takřka neuvěřitelné stabilitě je to možné přijmout s pochopením. Na zařízení bylo kromě standardních aplikací a mnoha rozšiřujících utilitek popisovaných v předchozích kapitolách i několik dalších zajímavých a užitečných programů.

Pro prohlížení PDF souborů je k dispozici aplikace Picsel Viewer. Kromě toho, že je velmi rychlá, nabízí i příjemné a intuitivní ovládání stylusem. Například zvětšení/zmenšení rozlišení dokumentu se provede tak, že se dvakrát po sobě rychle tapne někam na obrazovku, přičemž po druhém tapnutí se stylusem přitisknutým k displeji posune směrem nahoru (pro zvětšení) nebo dolů (pro zmenšení).

Podobně jako většina jiných zařízení s Windows Mobile nabízí i Palm utilitku pro ovládání zařízení hlasem nazvanou Voice Command a jako bonus navíc, pro vyhledávání v Internetu přímo z hlavní obrazovky Dnes slouží malý modul, do kterého zadáte hledaný výraz a on dotaz odešle na Google.

Poslední aplikací v ROMce není nic jiného než grafický průvodce pro rychlé seznámení uživatele se základními vlastnostmi a dovednostmi zařízení nazvaný Quick Tour. Vzhledem k jistým odlišnostem v ovládání Palma je utilitka určitě užitečná nejen pro úplné začátečníky.

Na přiloženém CD jsou pak kromě standardních aplikací pro stolní počítač ještě dvě bonusové aplikace pro PDA. V prvé řadě jde o velmi dobrý software pro zálohování nazvaný Sprite Backup a jako taková drobnost pro pobavení je určen "logický rychlík" nazvaný Dynomite. A tím je přehled aplikací u konce.

Cena

Určit cenu zařízení je trochu složitější. U nás se model Palm 750v neprodává a oficiální cena ve značkových prodejnách Vodafone se dost liší. Protože se ale v nabídkách našich elektronických obchodů začíná objevovat model Treo 750, který nabízí i podporu pro rychlé HSDPA, budeme vycházet z ceny 16000Kč včetně DPH. A to je, upřímně řečeno, i za takto povedené zařízení hodně moc peněz. Možná je cena schválně nastavena tak vysoko, aby měli operátoři prostor pro "výhodné" nabídky spojené s podpisem smlouvy na mnoho měsíců dopředu, ale osobně mi za zařízení bez WiFi nebo GPS modulu přijde tato cena vážně přehnaná...