Velká recenze zařízení HTC HD2

21.4.2010, Pavel Koza, recenze
Je to již více než rok, co společnost HTC oslnila mobilní svět špičkovým zařízením HTC Touch HD se skvělým foťákem a velkým WVGA displejem. Vývoj se ale nezastavil, a tak jsme se před Vánocemi mohli začít těšit z dalšího, hranice posouvajícího zařízení HTC HD2 (modelové označení T8585, kódové označení Leo), které si po uvedení na trh připsalo hned několik prvenství.

Parametry zařízení - uživatelské rozhraní HTC Sense II.

V této druhé kapitole si představíme zbývající záložky aplikace HTC Sense, jako je například kalendář, záložka pro prohlížení fotek, záložka pro správu hudebních souborů nebo poslední záložka pro pohodlné nastavení většiny funkcí zařízení.

Kalendář (Calendar)

Záložka kalendář podle očekávání nabízí možnost zobrazit si události v denním, týdenním, měsíčním nebo ročním pohledu, případně v praktickém zobrazení Agenda, což je vlastně jen seznam nadcházejících událostí bez ohledu na datum a čas. Pro nejbližší dny je přímo v kalendáři vidět i předpověď počasí, ovšem největší změnou je nový a zcela ve stylu HTC rozhraní vyvedený formulář pro přidání nebo úpravu konkrétní události, plně přizpůsobený ovládání prstem.

Akcie (Stocks)

Záložka pro sledování akcií zůstává více méně beze změn, vyberete si akcie podle názvu nebo jejich kódu a po přidání máte možnost sledovat jejich vývoj včetně historie. Pokud nepatříte mezi příznivce spekulací na burze, jednoduchým trikem můžete záložku Akcie použít na sledování vývoje kurzu různých měn.

Fotky a Videa (Photos & Videos)

Poměrně dost novinek a zajímavostí se HTC povedlo přidat do záložky pro prohlížení fotek a videí. Fotografie jsou rozděleny do alb, každá složka s obrázky představuje jedno album. Složka s fotkami je přednastavena jako výchozí a právě výchozí album se zobrazuje na obrazovce Dnes. Stačí zařízení otočit na bok a fotky i videa se plynule rozprostřou a vytvoří pás, kterým lze prstem pohodlně posouvat. Vybranou fotku či video si můžete zobrazit v detailu, pohodlně zvětšovat nebo zmenšovat pomocí multidotykových gest a nakonec třeba nahrát na internet - fotky na Facebook, videa na YouTube.

Samozřejmě zůstaly i klasické operace, jako je možnost fotku někomu poslat emailem nebo ji smazat.

Hudba (Music)

Nezbytnou součástí HTC Sense je i záložka pro správu a přehrávání hudebních souborů ve formátech MP3, WMA, AAC/AAC+ a MPEG-4. V základním zobrazení vidíte seznam přehrávaných skladeb včetně náhledů obalů desek (ty je nyní možné stáhnout přímo na zařízení), mezi kterými můžete standardní cestou listovat pohybem prstu, dále název skladby a alba, a v neposlední řadě ukazatel, která část skladby se právě přehrává. Samozřejmým doplňkem je i možnost aktuálně přehrávaný seznam skladeb promíchat nebo přehrávat jednu skladbu vícekrát.

Velmi důležitou vlastností hudebního přehrávače je knihovna, kde si můžete prohlížet skladby nakopírované na zařízení, případně z nich vytvářet hudební seznamy. Třídění skladeb je možné podle celkem obvyklých kritérií, jako je název alba, žánru nebo umělce. Výrazně se ale zlepšila možnost přidání skladeb, takže nyní je vytvoření vlastního seznamu možné mnohem pohodlněji a rychleji, než v minulosti.

Novinkou je možnost stažení bookletů či provázání skladeb s obchodem Amazon, takže si na základě vybrané písničky můžete rychle zobrazit celé CD a případně si je i zakoupit.

Počasí (Weather)

U počasí zůstává všechno při starém. I když jde v principu o jednoduchou věc, nesmírně propracované grafické provedení potěší nejednoho příznivce HTC zařízení. V seznamu měst, u kterých chcete informace o počasí až na 5 následujících dní sledovat, může být nyní i víc než 10 položek; pak lze mezi nimi listovat prstem a při každé změně města dojde k efektní animaci.

Teplotu si můžete nastavit ve stupních Celsia nebo Farenheita rovněž automatickou aktualizaci je možné nastavit pouze podle potřeby. Jak jsem již řekl, nic speciálního, ale grafik si vyhrál.

Twitter

To další záložka je naopak nová úplně celá. V zařízení HTC HD2 představil výrobce vlastního klienta pro další populární službu, tentokrát Twitter (twitter ce4you), nesoucí název HTC Peep a tato aplikace funguje i ve formě záložky v HTC Sense. Pravda, není to asi ten nejpropracovanější Twitter klient na světě, ale pro většinu uživatelů bude jistě zcela dostatečný. Přímo na stránce záložky vidíte seznam posledních tweetů s možností přidat tweet nový včetně fotky (ta se ihned nahraje na server) nebo pozice, pomocí nabídky pak i poslat přímou zprávu, prohlédnout si profil nebo vyhledávat uživatele nebo tweety v celé databázi. Důležitá je možnost nastavení, kromě vlastností jako je počet stahovaných tweetů nebo frekvence si můžete vybrat služby, které bude program využívat pro upload obrázků, respektive pro zkracování URL adres.

Pokud chcete víc, můžete si zobrazit podrobnosti rozdělené do 4 záložek. První záložka je funkčně identická s tím, co nabízí Peep na záložce na hlavní obrazovce. Na druhé záložce jsou Zmínky (Mentions), tedy tweety ostatních, kde jste se objevili se zavináčem (například @ce4you). Třetí záložka je určena pro přímé zprávy, opět s možností vložení fotky nebo pozice, a nakonec poslední záložka nabízí pohled na tweety, které jste označili jako oblíbené a z nějakého důvodu se je tedy rozhodli zachovat. Osobně jsem spíš podprůměrný uživatel Twitteru (a dalších podobných online společenských služeb), takže mi jednoduchý klient jako je tento plně vyhovoval a splnil všechna má očekávání.

Stopy (Footprints)

Výhody integrovaného GPS modulu využívá další z panelů HTC Sense, poprvé představený na zařízení HTC Touch Cruise '09, nesoucí název Footprints (Stopy). Jde o systém, ve kterém si můžete vytvořit databázi oblíbených míst, navštívených památek, dobrých restaurací či obchodů nebo jednoduše katalog čehokoliv, co stojí za to vyfotit a připojit k tomu různé informace pro pozdější využití. Kromě samotné fotografie si tak zaznamenáme (nebo se nám podle pozice předvyplní) jméno podniku či pamětihodnosti, naše hodnocení, přesné místo, telefonní číslo a textovou nebo dokonce hlasovou poznámku.

Když si pak danou informaci chceme připomenout, po otevření karty místa si nejen prohlédneme příslušné místo, ale jedním tapnutím rovnou vytočíme telefonní číslo pro rezervaci stolu nebo hledané místo zobrazíme na mapě. Díky mnohem povedenějšímu foťáku a rychlosti zařízení je navíc užitná hodnota Stop vyšší než u Cruise. O bezpečnost dat nemusíte mít strach, uložené informace si můžete snadno zálohovat na kartu a chránit se tak proti jejich ztrátě.

Nastavení (Settings)

Poslední záložkou je hierarchicky řazený seznam nastavení nejrůznějších vlastností a parametrů přístroje, plně přizpůsobený ovládání prsty a plně v grafickém designu HTC Sense. Nabídka se ještě rozrostla, takže nyní je již skutečně velmi obtížné najít něco, kvůli čemu je nutné se vypravit do hloubi operačního systému Windows Mobile, respektive do systémové složky Nastavení.

A tím máme tu popisnou, "nudnější" část recenze za sebou a můžeme se věnovat reálným zkušenostem a více či méně subjektivním dojmům a názorům.