19.11.2019, Milan Šurkala, aktualita

V New Jersey se u čerpací stanice Wawa vznítila rychlonabíječka Tesla Supercharger. To není úplně běžné, neboť dosud se při nabíjení obvykle vznítily elektromobily, ale ne nabíječky. Naštěstí se nic vážného nestalo.

reklama
vodík | od: honza1616 (14)  19.11.201916:12
Náhodou ja kdych uvažoval o elektromobilu tak si koupim radsi auto prave na ty vodikove články, než čistě elektromobil jen na baterky.
Tim spíš že se mi žádná Tesla nelíbí.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: vodík | od: Milan Šurkala (237)  19.11.201916:42
No já právě nevím, zda je vodíkové auto proti čistému elektromobilu taková výhra. Výhodou je rychlejší možnost tankování a menší i lehčí baterka, na druhou stranu má všechny součásti elektromobilu, k tomu palivový článek a vodíkovou nádrž ­(ani skladování vodíku není žádná sranda a jeho výroba podobně jako výroba elektřiny rovněž­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: vodík | od: honza1616 (14)  19.11.201920:04
Skladovani a převážení vodíku je stejně ­(ne­)bezpečné jako skladovani a převážení v nádrži auta LPG, co se týče aut ciste na baterie tak o tom si myslím své, vzhledem k množství potřebného lithia,
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: vodík | od: Ondra_1 (4)  20.11.201913:32
Což samozřejmě není pravda. Skladování vodíku se s LPG nedá vůbec srovnat, spíše s CNG, ale i proti němu má spoustu nevýhod. Kapalný vodík se prakticky nedá skladovat ­(na delší dobu­) bez chladícího zařízení. Má také velmi malou hustotu a to 14 l na kg ! Oproti CNG potřebuje osminásobný tlak na uchování stejného množství ­(v kg­). A ona nádrž tlakovaná na několik stovek atmosfér je nebezpečná sama o sobě bez ohledu na to, co obsahuje.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Požár elektromobilů | od: Choakinek (114)  19.11.201914:09
Tak tohle asi není nějaký podstatný problém. Problém spíš vidím v budoucnosti, až bude těchto elektromobilů jezdit velký počet a tedy už asi nebude úplně nepravděpodobná situace hromadné nehody elektromobilů a třeba i různých typů dohromady ­- bateriové s vodíkovými apod. Nevím přesně, jak je na tom vodíkový pohon, ale bateriový by měl co nejdřív přijít s nějakou 2. generací, kterou v případě nehody nebude nutné komplikovaně ­(dlouhodobě­) hasit.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Požár elektromobilů | od: PHiLiPZ (2)  19.11.201914:21
Ako nam ukazalo par vzducholodi, ked zacne horiet vodik, nebude co dlho hasit.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Požár elektromobilů | od: Choakinek (114)  19.11.201923:35
Jestli není podstatné, že ve vzducholodi se vodík uchovával nějak a v tom automobilu přeci jenom výrazně rozdílně, tak to nezní moc optimisticky, protože není asi úplně ideální, pokud by to auto prostě velmi rychle shořelo.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Požár elektromobilů | od: Milan Šurkala (237)  19.11.201914:28
Už dnes existují solid­-state akumulátory ­(s pevným elektrolytem­), které by neměly mít takovou tendenci k hoření a v nejbližší době by se měly začít nasazovat. Někteří optimisti to sice ohlásili už na tento rok, obvykle ale výrobci vidí uvedení prvních generací EV s těmito bateriemi někdy tak kolem 2021. Toyota je např. plánovala až koncem 20. let, ale vypadá to, že by je mohla začít nasazovat někdy kolem 2021­-2022.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Požár elektromobilů | od: Choakinek (114)  19.11.201923:36
Tak to je dobře. V tom případě bych rozhodně příliš neotálel s jejich nasazením.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.