Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Toyota odhalila novou generaci RAV4, plug-in hybrid ujede na elektřinu 100 km

26.5.2025, Milan Šurkala, aktualita
Toyota odhalila novou generaci RAV4, plug-in hybrid ujede na elektřinu 100 km
Toyota ukázala šestou generaci velmi oblíbeného SUV RAV4. Ta přijde v hybridní i plug-in hybridní verzi, která dokáže ujet na elektřinu až 100 km dle WLTP. Navíc zrychluje nabíjení přes AC a umožňuje i DC.
Od roku 1994, kdy byla představena první generace Toyoty RAV4, se prodalo už 15 milionů tohoto velmi úspěšného SUV, z toho 2,5 milionu v Evropě. Nyní se dokončuje vývoj 6. generace vozu, který Toyota před několika dny poodhalila. Má ještě hranatější design než současná generace a slibuje další vylepšení svého hybridního systému. Ten bude vždy využívat 2,5litrový spalovací motor doplněný o elektrickou výpomoc.
 
Toyota RAV4
 
Elektromotor pro přední nápravu nyní o 16 kW zvyšuje svůj maximální výkon na 150 kW. V případě běžného hybridu s pohonem jen přední nápravy počítejme s kombinovaným nejvyšším výkonem 135 kW (183 koní), u čtyřkolky to bude trochu vyšších 141 kW (191 koní). Novinkou bude v nabídce plug-in hybrid s pohonem přední nápravy, který díky tomuto umožní mít nabíjecí hybrid o něco levněji a udělat z něj cenově přístupnější možnost. Počítejte pak s kombinovaným výkonem 197 kW (268 koní). Vrcholem nabídky pak bude plug-in hybrid s pohonem všech čtyř kol, který už nabídne kombinovaných 224 kW (304 koní). Z 0 na 100 km/h zrychlí za pouhých 5,8 sekundy.
 
Toyota RAV4
 
Dostalo se na větší 22,7kWh Li-Ion akumulátor, který by dle normy WLTP měl zajistit 100km dojezd na elektřinu. Ve většině případů by tak při denním dojíždění vůz měl fungovat jako elektromobil. Dostalo se na 50kW DC nabíjení, což zajistí možnost nabití z 10 na 80 % během 30 minut. Také AC nabíječka je nyní výkonnější a zvládne 11 kW. Tady se z 10 na 80 % dostane během 3 hodin. Vzhledem k tomu, že ta se bude většinou používat při parkování, kdy se na nabíjení vozu nečeká, mělo by to stačit. Ostatně stále je tu ještě spalovací motor, takže plně nenabitá baterka není problém.
 
Toyota RAV4
 
Vůz bude nabízen ve třech designových variantách, které se budou lišit např. před maskou. Core zamíří do města, Adventure do terénu a GR Sport je pak sportovní variantou s rozchodem kol rozšířeným o dalších 20 mm. Má také velká 20" lehká kola.
 
Novinkou je software Arene a vylepšený balík bezpečnostních asistentů. Toyota Safety Sense obsahuje např. Front Cross Traffic Alert pro detekci projíždějících aut před vozem, nechybí ani Blind Spot Monitor (BSM) doplněný o Rear Vehicle Approach Indicator, tedy hlídač slepého úhlu se signalizací vozu přijíždějícího zezadu. Samozřejmě nechybí ani Lane Change Assist, k dispozici je také Pre-Collision System a Manual Parking (vylepšený 360° pohled kolem vozu). V interiéru pak najdeme 12,3" digitální přístrojový štít a 12,9" obrazovku infotainmentu. Objem zavazadlového prostoru se zvýšil ze 733 na 749 litrů.
 


reklama