Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Komentáře od Tosuja
Teda, panove a damy, opravdu nechapu, co to tady povidate. Toto neni o regulacich, o presunech vyroby ani o nicem takovem. To je proste o tom, ze Cina ma levnejsi pracovni silu nez Evropa nebo Severni Amerika a proto dokazou dodat levnejsi auta srovnatelnych parametru.

Je to opakovani podobne situace s rozmachem japonskeho automobiloveho prumyslu ­- na zacatku to byla tragedie, potom kupovali licence na cizi auta, potom se to naucili natolik dobre, ze jejich auta mela specialni ficury, ktere jine auta nemely ­- treba ze fungovaly, startovaly v desti a mraze a tak. To bylo tak nekdy kolem roku 1970. Zrovna tyto vlastnosti prakticky zabily britske znacky a americkym taky udelaly spousty problemu. A protoze treba Toyota mela v USA povest levneho druheho­/tretiho auta na nakupy, tak po letech marneho snazeni o proniknuti do premiovych segmentu vytvorili novou znacku ­(Lexus­) a vime, kde ta je dnes....

Importni cla budou fungovat jenom omezenou dobu, nez si cinske automobilky postavi tovarny v dane destinaci. Stejne jako to udelali japonci v reakci na regulace pred padesati lety.... No, vlastne tim padem ty cla budou fungovat perfektne, protoze v tech lokalnich novych tovarnach budou delat lokalni delnici, takze bezny obcan je spokojen, pracovat ma porad kde. Ze nebude spokojeno vedeni VW ­(protoze jim nekdo bude ujidat s jejich kolace­), vadi asi jenom tomu vedeni
Odpovědět0  0
Problem delsiho stani a startovani v nizkych teplotach byval v chladnem pocasi pred 20 a vice lety bezny i u aut se spalovacimi motory a resil se elektrickym ohrevem motoru ­- byla tam spirala ktera ohrivala chladici kapalinu ­(nebo olej?­) a spalovaci auto se tak treba prez noc pripojovalo do zasuvky. Delalo se to ve skandinavskych statech a porad se to ­(jako volitelna vybava­) da koupit u aut s obludnymi motory v chladnych oblastech Severni Ameriky. Hadam ze stejne reseni by mohlo fungovat i tady ­- udrzovaci nabijecky s malym vykonem pro elektroauta
Odpovědět0  0
U audia rozhodne plati, ze je treba aby bylo predimenzovane a pri beznem provozu se drzelo tak nekde v prvni tretine dimenzovaneho vykonu. Jestli je to treba, to je uz jine tema, mam dost zasadni pochybnosti o akusticke kvalite interieru auta...

Ze cisla prodavaji vime vsichni. Rozliseni displeju a fotoaparatu mobilu, ktere je ve vetsine pripadu nesmyslne vysoke, je toho zarnym prikladem.

No a nakonec, toto auto je luxusni vyrobek. Tam opravdu nejde o smysluplnost rady parametru, tam jde proste o to, aby byly dostatecne nad ­(nebo pod­) standardem. Muze se nam to nelibit, muzeme s tim nesouhlasit, ale to je tak jedine, co s tim muzeme delat
Odpovědět0  0
Nikdo nerekl, ze to auto nema dostatecne vytapeni. Nikdo ani nerekl, ze ma, takze na vysledky si budeme muset pockat. Klimatizace bude urcite na urovni, takze technicky vzato neni duvod, aby vytapeni nestihalo. Navic kdyz to vezmou chytre ­(vytapeni sedacek a volantu­), tak se da na topeni samotnem trochu usetrit.

Samozrejme si vytapeni ­(stejne jako klimatizace­) sezerou nejakou elektriku, ale pri tech jejich kapacitach akumulatoru uz to nebude nejak zasadni, odhaduju ze to dojezd ovlivni maximalne do 10 procent. Podle toho co jsem slysel od ridicu elektroaut vicemene minule generace ­(Chevrolet Volt­), klimatizace jim ubirala asi tak 20% dojezdu, ale to mluvim o lidech z Kalifornie, kde je zvykem mit nastavenou klimatizaci v lete na 21 nebo min.
Odpovědět1  0
To vyuziti je prave ten zasadni zadrhel ­- opravdu chcete dat za auto vhodne zejmena k dojizdeni do prace vic nez milion? Mne to prijde absurdni.
Odpovědět2  0
Vyhody:
* Je to tizsi ­(nezpochybnitelne­)
* ­(Potencialne­) ekologictejsi. Proc potencialne? Protoze ekologie provozu je pouze jedna promenna. Klasicke auto pry pri vyrobe ­"stoji­" zhruba stejne mnozstvi emisi, jako jeho provoz celou po dobu zivotnosti ­(nepamatuju si jak dlouha byla ta uvazovana zivotnost­). Taky zalezi na tom, jak se dana elektrina vyrobila, to muze znamenat zasadni rozdil.
* ­(Potencialne­) jednodussi a levnejsi udrzba. Mechanicka konstrukce se da udelat dobre i zprasit, ale je tu ten potencial. Pri vyrazne mensim mnozstvi dilu muzeme ocekavat mensi mnozstvi problemu.
* ­(Potencialne­) levnejsi provoz. Tomu osobne moc neverim, protoze se dnes srovnava silne zdaneny benzin a vyrazne mene zdanena elektrina. Co se stane, kdyz aplikujeme stejne dane? On uz se stat postara, aby ty svoje dane dostal, at uz primo zdanenim ­"dopravni­" elektriny, nebo plosne veskere ­(podobne jako pri podpore ­"obnovitelnych­" energii­)

Nevyhody:
* Hasici moc nevi, jak na akumulatory. Problem je v tom, ze pokud je poruseny plast akumulatoru ­(propichly atd.­) a je porusena vnitrni konstrukce, je po nekolik dalsich dnu ve hvezdach, jestli to auto chytne, nebo ne. Obecne jde o zkrat a mechanismu, jak k nemu muze dojit, je rada ­- treba se do te diry dostane voda ­(dest, kondenzace­). Cetl jsem o pripadu elektromobilu, co shorel nekolik dnu po nehode... Benzin je vyrazne nebezpecnejsi palivo, ale jsou s nim vyrazne delsi zkusenosti. Muzeme doufat ve zlepseni situace
* Problematika nabijeni. Pro mne jako rodice je celkem problem, ze na dlouhe ceste je treba synchronizovat nabijeni a zastavky na probehnuti ratolesti. Problem je, ze nemuzete zastavit detem u hriste nebo rybnika s tim, ze pak nekde za pet minut natankujete a jedete dal. Musite zastavit u nabijeci stanice. Bude jich pribyvat, ale na pokryti kapacity jedne dalnicni pumpy budete potrebovat celkem velke parkoviste s radou ne prave levnych nabijecek. A nejak to pripojit naprimo k Temelinu, protoze pokud budeme
* Problematika nabijeni c. 2 ­- v Severni Americe to neni tak velky problem, protoze vetsina lidi ma pevne parkovaci misto, ale v Evrope je to jinak ­- vetsina obyvatelstva bydli v mestech a parkuje pomerne nahodne na ulici. Jak temto motoristum zajistit spolehlivou a financne realizovatelnou moznost nabijeni aut prez noc, to opravdu nevim.

Pak je tu treba specificky problem Tesly, coz je auto zjevne vyvijene s Kalifornii na mysli. Bezramove okna, ­"vyskakovaci­" kliky dveri a tak ­- to je proste znamy problem vsude, kde maji zimu jako rocni obdobi. Takovy Nissan Leaf ­(myslim nejprodavanejsi a nejspolehlivejsi elektroauto na planete­) tim ale netrpi, takze nemuzeme podle jednoho pitome navrzeneho auta soudit celou kategorii.

Takze elektroauto je dnes specificka zalezitost pro lidi, kteri s nim dojizdeji do prace a maji ho kde prez noc parkovat a nabijet. Za univerzalni rodinne vozidlo bych ho jeste dnes nepovazoval.
Odpovědět1  0