www.svetmobilne.cz
>
>
>

Tesla čelí žalobě kvůli požáru po nehodě Modelu S a smrti dvou lidí

Tesla čelí žalobě kvůli požáru po nehodě Modelu S a smrti dvou lidí
, , aktualita
Tesla čelí žalobě, která souvisí se závažnou nehodou vozu Model S, jejímž následkem vůz začal hořet a v plamenech uhořeli dva mladí lidé. Rodiče vidí problém v nebezpečných akumulátorech i nesprávně nastaveném omezovači rychlosti.
reklama
Automobilka Tesla má na krku žalobu, kde rodiče 18letého Edgara Monserratta Martineze žalují automobilku kvůli dvěma závažným prohřeškům, které mají stát za smrtí jejich syna a 18letého řidiče vozu, Barretta Rilleyho. Problém je v akumulátoru, který je dle Martinezových nebezpečnou součástkou, která nebyla dostatečně chráněna, je náchylná k explozi a spontánnímu požáru (jen připomeňme, že automobily Tesla včetně menšího Modelu 3 byly v nárazových testech NHTSA vyhodnoceny jako nejbezpečnější testované vozy za celou historii těchto testů). Dalším problémem zmíněným v žalobě je to, že Tesla nesprávně nastavila omezovač rychlosti bez vědomí rodičů, kvůli čemuž nezodpovědný mladý řidič jel více, než měl mít dovoleno.
 
Tesla Model S
 
Celá historie problému je ale složitější. S vozem Tesla Model S z roku 2014 začal Rilley jezdit typicky teenagerským způsobem, takže v březnu loňského roku byl chycen poté, co jel 112 mph (180 km/h). Rodiče tedy mladému Barrettovi takové rychlosti zatrhli a nechali ve voze aktivovat funkci Speed Limit Mode aneb omezovač rychlosti na 85 mph (137 km/h). Tato funkce byla do vozu skutečně instalována, jenže v jiném servisním centru byla bez vědomí rodičů zase deaktivována. Výsledkem tak bylo, že Barrett se brzy opět proháněl jak splašený a osudovou se jemu a Edgarovi stala jedna květnová jízda.
 
Při ní jel 116 mph (187 km/h), ztratil kontrolu nad vozem, narazil do zdi, pak do sloupu na druhé straně silnice a vůz začal hořet. Faktem je, že vůz byl kvůli rychlosti nárazu tak zdemolovaný už sám o sobě, že je těžko říci, zda by automobil se spalovacím motorem dokázal nehodu ustát lépe a zda byl požár akumulátoru skutečným důvodem úmrtí. Tesle naopak nehraje do karet fakt, že baterie se opětovně vznítila na odtahovém vozidle a ještě jednou poté, co bylo auto odtaženo pryč. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Tesla chce snížit náklady, propustí 7 % zaměstnanců Tesla chce snížit náklady, propustí 7 % zaměstnanců
Hospodaření automobilky Tesla je velmi bedlivě sledováno, a aby i další čtvrtletí bylo ziskové, rozhodla se společnost dát sbohem 7 % svých zaměstnanců. Potřebuje totiž zlevnit výrobu Modelu 3 a přijít se základní verzí elektromobilu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Motorola vrátí legendární jméno RAZR, chystá skládací telefon Motorola vrátí legendární jméno RAZR, chystá skládací telefon
Skládací telefony jsou mezi výrobci velkým hitem, plánuje je většina velkých hráčů. Nejvíce se sice mluví o Samsungu, ale nějaký skládací přístroj si má chystat i Motorola. A úspěch si chce zajistit i použitím legendárního jména RAZR.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Tesla končí s provizním systémem, je příliš drahý Tesla končí s provizním systémem, je příliš drahý
Mnohé společnosti mají různé provizní systémy (tzv. referral), aby získaly co nejvíce zákazníků. Takový program měla i automobilka Tesla, nicméně jej už za pár týdnů zruší, společnost přichází moc draho.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
McLaren uvádí 600LT Spider, 600 koní bez střechy McLaren uvádí 600LT Spider, 600 koní bez střechy
Automobilka McLaren představila nový roadster 600LT Spider. LT zde znamená Long Tail, tedy prodlouženou záď pro lepší aerodynamiku. Nechybí ani dvakrát přeplňovaná V8, která dává rovných 600 koní.
19.1.2019, aktualita, Milan Šurkala
Čínský developer koupil většinový podíl v bývalém Saabu Čínský developer koupil většinový podíl v bývalém Saabu
Švédská automobilka Saab zbankrotovala už před 7 lety a poté putovala do rukou Číňanů. Dostala jméno NEVS a nyní má opět nového majitele. Je jím čínský developer se zaměřením na zdravotnictví.
18.1.2019, aktualita, Milan Šurkala