www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI
, , článek
Naše srovnávání dynamiky mezi různými koncepcemi motorů doplňujeme o další kombinaci. Tentokrát se budeme věnovat dvěma přeplňovaným motorům, benzinovému TSI a naftovému TDI ve Škodě Octavia.
K oblíbeným
reklama
Už tradičně začneme naše povídání prostým pohledem na křivky momentu a výkonu obou motorů a zkusíme si z nich odhadnout jejich přibližnou charakteristiku.
 
Škoda Octavia 1.4 TSI vs 2.0 TDI graf výkonu a momentu
 
Nejprve rozebereme benzinový motor (červené čáry). Jak je vidět, z minimálních otáček se potřebuje nejprve posbírat a papírově by úplně dole neměl moc co předvádět, ale velmi rychle by se měl zlepšovat. Už při 1500 otáčkách za minutu (budeme používat i anglickou zkratku "rpm") by měl mít ale maximální točivý moment 250 Nm a pěkně vystřelit. Do 3500 rpm by zátah neměl vůbec poklesnout (motor dosáhne až na 92 kW). Pak už to jde ale s motorem trochu z kopce a při 5300 rpm je už jen na 80 % maximálního zátahu. Když dosáhne 6000 rpm, je už jen na 70 %, přijde tedy o třetinu svého maximálního tahu.
 
Naftový motor má také turbo, díky čemuž je jeho charakter trochu podobný, nicméně je přeci jen ovlivněn naftovou koncepcí, což znamená především nemožnost točit vyšší otáčky. Točivý moment je lepší než u benzinové verze, svého maxima ale dosahuje o něco později, při 1750 otáčkách za minutu. To znamená, že pokud budete točit motor např. od 1500 otáček výše, benzinový motor by už měl být v "plné síle", zatímco naftový motor sice bude silnější, stále ale nebude v tom nejlepším. Od 1750 do 3000rpm pojede opravdu hodně dobře, výrazně lépe než benzinový motor, ačkoli i ten má turbodmychadlo.
 
Po překročení 3000rpm hranice ale dojde k typickému silnému vadnutí naftových motorů. Motor už je v podstatě téměř na maximálním výkonu (dává 107 kW) a při 4000 rpm už ztratí 23 % svého maximálního tahu (je tedy na 77 %). V omezovačí při 4500 otáčkách už nabídne jen 60 % maxima. Při předjíždění tak musíte počítat s tím, že rozlet bude velmi příjemný, ale postupně se autu bude chtít stále méně a méně zrychlovat. Přeřazení vás sice dostane do maxima momentu, ale těžší převod akceleraci zhorší. Ať tak či onak, hovoříme tu o otáčkách okolo 3000 rpm a výše, tedy sférách okolo 105-110 kW, takže akcelerace bude na umírajícím motoru na lehkém převodu dost podobná tomu, co dostanete na motoru v nejlepším, ale na těžším vyšším převodu.

reklama
Nejnovější články
McDonald's už u svých restaurací postavil 20 nabíječek pro elektromobily McDonald's už u svých restaurací postavil 20 nabíječek pro elektromobily
Řetězec fastfoodových restaurací McDonald's myslí na elektromobilitu a v ČR ve spolupráci s ČEZem postavil už 20 nabíjecích stojanů. Díky tomu si zákazníci mohou během jídla dobít akumulátor svého vozu a prodloužit dojezd.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Garmin uvádí solární chytré hodinky, některé mají nekonečnou výdrž Garmin uvádí solární chytré hodinky, některé mají nekonečnou výdrž
V nabídce Garminu se objevily troje nové chytré hodinky se solárním nabíjením, které může prodloužit jejich výdrž. Jde o fenix 6/6S Pro Solar, tactix Delta Solar a Instinct Solar. V případě těch posledních lze dosáhnout na nekonečnou výdrž.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Qualcomm Snapdragon 865 Plus: nový procesor běží na 3,1 GHz Qualcomm Snapdragon 865 Plus: nový procesor běží na 3,1 GHz
V posledních týdnech se začalo mluvit o tom, že se má přeci jen objevit výše taktovaná verze procesoru Qualcomm Snapdragon 865 Plus. Tak se i skutečně stalo a tento procesor běží na nebývale vysokém taktu 3,1 GHz.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Audi ukázala elektrické SUV Q4 Sportback Audi ukázala elektrické SUV Q4 Sportback
Automobilka Audi chce dále rozšiřovat nabídku svých elektromobilů a představila koncept nového elektrického SUV. Jde o Q4 Sportback e-tron, které bude sportovnější variantou modelu Q4 e-tron.
8.7.2020, aktualita, Milan Šurkala
BMW začíná s příplatkovými funkcemi za předplatné BMW začíná s příplatkovými funkcemi za předplatné
Auta se čím dál tím více stávají službou a vidět je to především u výrobců prémiových vozů. Automobilka BMW tak je jednou z těch, která začíná s nabízením funkcí za příplatek ve formě pravidelného předplatného.
7.7.2020, aktualita, Milan Šurkala