6.6.2018, Milan Šurkala, článek

Další článek z naší srovnávací série se podívá na srovnání atmosférického benzinového motoru s přeplňovaným naftovým. Konkrétně se podíváme na populární SUV Mazdy CX-5 a srovnáme 121kW benzin se 110kW naftou.

reklama
Papír | od: wrah666 (61)  7.6.201821:02
Existuje takové rčení: papír snese všechno. A po ­(například­) ­"dodržování­" Euro 6, nevím jak moc věřit ­"papírovým­" parametrům. Obzvláště po zkušenostech, jak moc se běžně liší spotřeba v techničáku a skutečná!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Prilis jednostranne | od: Abedron (1)  7.6.201815:44
Pekny popis rozdielov benzinu od nafty, ale to je asi tak vsetko :­) Neviem pre sne pre koho je clanok cieleny, ale predpokladam, ze si ho precitaju vsetci potenionalny zakaznici. Vykon by vsak nemal byt jedinym faktorom pri kupe vozidla, a uz vobec nie pri porovnani G vs. D. V zavere mi hodne chybaju informacie doplnajuce zmysel benzinoveho motoru a potencionalnych problemoch pri naftovom. Mazda mala isty cas problemy s vackami u naftakoch, co vo mne doveru v tieto motory u tejto znacky posunulo na minimalnu uroven. Ale aj bezne pemisne problemy. Alebo nutnost menit katalizator, nehovoriac o jeho pravidelnych regeneraciach co moze byt castejsie nez by sme si predstavovali. Najvacsi bonus je ked vidim ­"smradochov­" s odmontovanym katalizatorom veselo vyfukujucich na sidliskach popod okna spusty ludi.
Nie len moj nazor je, ze nafta by mala v osobnej doprave skoncit. Bola navrhnuta pre uplne pre nieco ine a presadzovat ju so sucasnymi znalostami o vplyvoch na ludske zdravie a prirodu patri do minuleho tisicrocia.
Ak chceme presadzovat vykon, tak maximalne z hybridu, alebo elektromobilu, kde je zazitok z jazdy uplne niekde inde nez pri akomkolvek naftaku ;­)
Pravidelne jazdim na cx­-5 2.0G 2016, motor je ten isty ako v novej generacii. Akurat je inak nastavene spalovanie kvoli emisiam. A so spotrebou cca 6.5 l­/100 som s benzinakom max spokojny :­) Uz len cakam kedy sa Mazda pusti do hybridov s cim pribudne nie len okamzity vykon z elektromotora, ale aj spokojnost zo setrenia zivotneho prostredia :­) Inak viete ze elektromobilita potlacuje agresivne spravanie na cestach? :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Prilis jednostranne | od: Milan Šurkala (220)  7.6.201817:38
Článek se zabýval dynamikou těchto koncepcí a ne celkovým srovnáním. V tom, co píšete, máte pochopitelně pravdu, ale o tom článek nebyl a ani neměl být. Jinak, já jsem s atmosférickým benzinovým motorem také spokojený.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Prilis jednostranne | od: nagger (3)  7.6.201820:43
Já tedy článek moc nechápu ­- pro koho je vlastně určený ? Laika takové detaily absolutně nezajímají a každý trošku znalý zná výkonovou charakteristiku TD.
Ale možná to má jen po 999x vysvětlit, že diesel je bez turba k ničemu a jen s ním má šanci konkurovat benzínu ­- který, když dostane turbo, tak nechá TD zase daleko za sebou ­- nechápu, proč místo TD není druhá varianta TB ;­) ­- stále jednodušší motor, výkonu víc, spotřeba srovnatelná s TD... jaký to má smysl..
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Prilis jednostranne | od: Milan Šurkala (220)  7.6.201823:33
Určen je pro každého, koho to zajímá. Většinou tedy ty, kteří by to chtěli pochopit nebo to chápou, ale nechce se jim to spočítat a chtějí přesněji vidět, jaké ty rozdíly jsou ­(kde, za jakých podmínek,...­).

Pokud jde o TB místo TD, tak tady naopak nechápu, co nechápete. Dočetl jste vůbec alespoň první větu článku? AB a TB jsme už srovnávali a hned v první větě tohoto článku je na to srovnání odkaz. Takže to, co byste chtěl, je už dávno hotové ;­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
díky | od: kuban (32)  6.6.201813:32
moc hezky sepsáno, díky za článek
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: díky | od: Milan Šurkala (220)  7.6.201811:02
Díky, jsem rád, že se líbil.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
reklama
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.