Existuje takové rčení: papír snese všechno. A po (například) "dodržování" Euro 6, nevím jak moc věřit "papírovým" parametrům. Obzvláště po zkušenostech, jak moc se běžně liší spotřeba v techničáku a skutečná!
Odpovědět1 0
Pekny popis rozdielov benzinu od nafty, ale to je asi tak vsetko :) Neviem pre sne pre koho je clanok cieleny, ale predpokladam, ze si ho precitaju vsetci potenionalny zakaznici. Vykon by vsak nemal byt jedinym faktorom pri kupe vozidla, a uz vobec nie pri porovnani G vs. D. V zavere mi hodne chybaju informacie doplnajuce zmysel benzinoveho motoru a potencionalnych problemoch pri naftovom. Mazda mala isty cas problemy s vackami u naftakoch, co vo mne doveru v tieto motory u tejto znacky posunulo na minimalnu uroven. Ale aj bezne pemisne problemy. Alebo nutnost menit katalizator, nehovoriac o jeho pravidelnych regeneraciach co moze byt castejsie nez by sme si predstavovali. Najvacsi bonus je ked vidim "smradochov" s odmontovanym katalizatorom veselo vyfukujucich na sidliskach popod okna spusty ludi.
Nie len moj nazor je, ze nafta by mala v osobnej doprave skoncit. Bola navrhnuta pre uplne pre nieco ine a presadzovat ju so sucasnymi znalostami o vplyvoch na ludske zdravie a prirodu patri do minuleho tisicrocia.
Ak chceme presadzovat vykon, tak maximalne z hybridu, alebo elektromobilu, kde je zazitok z jazdy uplne niekde inde nez pri akomkolvek naftaku ;)
Pravidelne jazdim na cx-5 2.0G 2016, motor je ten isty ako v novej generacii. Akurat je inak nastavene spalovanie kvoli emisiam. A so spotrebou cca 6.5 l/100 som s benzinakom max spokojny :) Uz len cakam kedy sa Mazda pusti do hybridov s cim pribudne nie len okamzity vykon z elektromotora, ale aj spokojnost zo setrenia zivotneho prostredia :) Inak viete ze elektromobilita potlacuje agresivne spravanie na cestach? :)
Odpovědět1 0
Článek se zabýval dynamikou těchto koncepcí a ne celkovým srovnáním. V tom, co píšete, máte pochopitelně pravdu, ale o tom článek nebyl a ani neměl být. Jinak, já jsem s atmosférickým benzinovým motorem také spokojený.
Odpovědět1 0
Já tedy článek moc nechápu - pro koho je vlastně určený ? Laika takové detaily absolutně nezajímají a každý trošku znalý zná výkonovou charakteristiku TD.
Ale možná to má jen po 999x vysvětlit, že diesel je bez turba k ničemu a jen s ním má šanci konkurovat benzínu - který, když dostane turbo, tak nechá TD zase daleko za sebou - nechápu, proč místo TD není druhá varianta TB ;) - stále jednodušší motor, výkonu víc, spotřeba srovnatelná s TD... jaký to má smysl..
Odpovědět0 0
Určen je pro každého, koho to zajímá. Většinou tedy ty, kteří by to chtěli pochopit nebo to chápou, ale nechce se jim to spočítat a chtějí přesněji vidět, jaké ty rozdíly jsou (kde, za jakých podmínek,...).
Pokud jde o TB místo TD, tak tady naopak nechápu, co nechápete. Dočetl jste vůbec alespoň první větu článku? AB a TB jsme už srovnávali a hned v první větě tohoto článku je na to srovnání odkaz. Takže to, co byste chtěl, je už dávno hotové ;-)
Odpovědět0 0
moc hezky sepsáno, díky za článek
Odpovědět1 0
Díky, jsem rád, že se líbil.
Odpovědět0 0