Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
30.4.2018, Milan Šurkala, článek
Honda nedávno přešla ze svých legendárních atmosférických motorů na přeplňované, což se u mnohých setkalo s nelibostí. My si dnes teoreticky srovnáme předchozí generaci se 104kW atmosférickým motorem a novým 1.0 Turbo s 95 kW.
Jirik_H (9) | 11.5.201819:45
Já mám obavy, že malé motory s turbem při nízkých otáčkách mají kratší životnost. Bylo to i někde publikováno, tedy vyjádření výrobce pístních kroužků a dalších komponent. Namáhána jsou ložiska ­- kluzné plochy v nízkých otáčkách. Přece jen 1.8 má jinou velikost ojnic, klikovky oproti 1.0 a navíc v tříválci.
Dále ­- turbo má nepřímovstřik. Nejsou omývány sací ventily směsí vzduchu a paliva. Tvoří se saze. Nikdo neví, kdy tyto motory dostanou zákaz vjezdu do měst, pokud nebudou mít DPF. Takže za mě ne. Spolehlivost, atd. ­- 1.8 místo 1.0.
Odpovědět1  0
liborc (2) | 1.5.201811:38
Mě třeba přijde ježdění s přeplňovaným motorem na spotřebu tak trochu proti přírodě. Jakmile na to člověk trochu šlápne, děsně to žere. Aby to nežralo, musí řadit děsně brzo a dusit motor v nízkých otáčkách. Taková Eco rallye :­-­) To jsou moje zkušenosti s Octavií 1.8 TSI. Proto jsem šel loni do dvoulitrové atmosféry od Mazdy. Výkon o trochu nižší ­(120 vs 130 kW­), jede to pocitově stejně a spotřeba předvídatelnější.
Odpovědět1  0
xls (2) | 1.5.20183:20
Jako poměrně spokojeného majitele starší verze by mě spíš zajímalo, jak se s tím jezdí v praxi, aby to člověk zažil. Kromě toho by mě možná spíš zajímalo srovnání s tím motorem 1,5; do litrového motoru bych asi radši nešel.
No a nakonec je tady otázka životnosti a spolehlivosti novějšího řešení ­- zatímco u 1,8 je perspektiva jasná, u litrového turba se dá čekat jen překvapení, a to spíš nemilé.
Odpovědět3  0
Milan Šurkala (397) | 1.5.20189:18
Praktické zkušenosti jsme bohužel neprováděli. Toto je spíše nastínění toho, co by se dalo očekávat v praxi a jaký je rozdíl mezi oběma koncepcemi. Pokud jde o 1.5, tak ta bude na úplně jiném levelu, když už litrové turbo jede pro většinu lidí o něco lépe než původní 1.8.
Odpovědět0  0
hellboy10 (2) | 1.5.201818:40
Velmi pěkná zpracovaná recenze. Jako majitel 8G ale v dieslu 2,2 moc do toho nemohu mluvit ale ta spotřeba uváděná na 100­/km je uváděná podle palubního počítače nebo změřeno od tankování do tankování, protože jsme na srazech diskutovali o spotřebě zatím co diesel ma spotřebu stejnou s palubním tak benzín 1,8 má pal.počítačem uměle sníženou spotřebu o 0,6 až 0,8 l na 100­/km.
Odpovědět0  0
potooczech (28) | 2.5.201814:29
Také se obávám toho, že ten litr o třech válcích nebude pro mnoho lidí oblíbenou volbou. Přeci jen s tak malým objemem a třemi válci je spojena řada negativních projevů. Především chování motoru v otáčkách pod 2 tisíce. Tam to bude znát hodně především jakmile zapnete klimu a nebo budete popojíždět v kolonách po městě a i ty časté rozjezdy na semaforech po městě nebudou zrovna to pravé ořechové. Prostě ty tři válce v nízkých otáčkách obecně moc nefungují a turbo většinou zatahuje nad 2 tisíci. Navíc z tak malého objemu se ani s turbem nevytáhne moc točivého momentu. U malých přeplňovaných čtyřválců přitom turbo tahalo už od 1400 otáček, ale ty se zrušily ve prospěch 3 válců, a taky to nebylo úplně ono. Asi se to bude dobře cítit při typickém osazení jedním řidičem na okreskách mimo město, kdy na dálnici při předpisových rychlostech to také vyjede vše. Spíš mi to přijde jako model udělaný pouze pro to, aby si Honda snížila průměr produkovaného CO2 u své flotily, kdy papírová spotřeba snese vše. To je asi tak vše.
Takže pro většinu lidí bude zajímavá až ta 1,5ka a s tou už to bude úplně jiné svezení ... hodné Hondy Civic.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.