Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Srovnání: Honda Civic 9G 1.8 vs Civic 10G 1.0 Turbo

30.4.2018, Milan Šurkala, článek
Honda nedávno přešla ze svých legendárních atmosférických motorů na přeplňované, což se u mnohých setkalo s nelibostí. My si dnes teoreticky srovnáme předchozí generaci se 104kW atmosférickým motorem a novým 1.0 Turbo s 95 kW.
Dnes jsme se tedy podívali na to, zda bychom od nové tříválcové přeplňované Hondy Civic mohli očekávat lepší či naopak horší výkony než v případě deváté generace s atmosférickou osmnáctistovkou. Naše teoretické výpočty na základě údajů výrobce ukázaly, že starší model je rychlejší pokud jde o maximální dynamiku a pokud se pohybujeme zejména nad rychlostí 70 km/h, litrovému tříválci by měl ujet. Má vyšší maximální výkon, který navíc nekončí výraznou výkonovou špičkou (jak je u Hondy docela typické), takže se vysoké hodnoty výkonu drží v širokém rozsahu otáček.
 
Honda Civic 9G
 
Naproti tomu litrový tříválec je výkonnější zejména v pásmu okolo 2000 do 3000 otáček, pružném zrychlení v běžných situacích, takže při normální i trochu sportovnější jízdě nabídne znatelně lepší zátah, na který by atmosférická verze potřebovala objem v rozsahu 2,0 až 2,3 litru. Abyste dosáhli stejného výkonu v těchto nižších otáčkách, budete potřebovat tak o 300 až 600 otáček za minutu více. Úplně dole je ale zase atmosféra díky objemu trochu více na koni.
 
Honda Civic 10G
 
Teoretický článek nyní už jen trochu rozbijeme jedním praktickým pozorováním, a tím bude srovnání spotřeby pomocí výsledků serveru Spritmonitor.de. Zde běžní lidé vkládají spotřeby svých vozů a je možné pozorovat praktické výsledky ve skutečném provozu a nejen na papíře. V případě Civicu 9G 1.8i-VTEC se spotřeba ke dnešnímu dni pohybuje okolo 7,05 litru na 100 km. V případě litrového čtyřválce je to pouhých 6,25 litru na 100 km, tedy o nezanedbatelných osm desetin litru.
 
Z tohoto pohledu to dnes vidíme na vítězství tříválcového přeplňovaného motoru. I když osmnáctistovka vždycky patřila k velmi úsporným atmosférickým motorům, dnes je už doba trochu jinde. To nejlépe dokládá fakt, že přeplňovaná patnáctistovka se 134 kW v desáté generaci Civicu má u běžných řidičů spotřebu jen 6,75 litru na 100 km.
 
A který z motorů byste preferovali vy? Podělte se s námi o názor v diskuzi.


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama