Budem citovať iný web:
Škoda předem varuje: „Množství dostupného jízdního výkonu pro danou jízdní situaci závisí na proměnných, jako je zejména venkovní teplota a stav nabití, teplota, technický stav nebo stáří vysokonapěťového akumulátoru. Maximální jízdní výkon je k dispozici, když je teplota vysokonapěťového akumulátoru v rozmezí 23 až 50 °C a jeho úroveň nabití je vyšší než 88 %. Odchylky, zejména od výše uvedených parametrů, mohou vést ke snížení jízdního výkonu až k jeho úplné nedostupnosti.”
Odpovědět0 0
Tohle je více či méně standardní projev většiny elektromobilů.
Odpovědět0 0
To je mi dávno jasné. A vyzerá to tak, že už to dochádza aj väčšine potencionálnych kupcov.
Pripadá mi to tak, akoby max. výkon pohonu auta na baterky bol podobnou mágiou ako max. takty moderných Intel CPU.
PS: Ani pri stacionárnych el. pohonoch spotrebičov v priemysle sa motor nedimenzuje na hranu. Zvykne sa nechávať rezerva tak 20%.
Odpovědět0 0
Ale tady přece nejde o motor.
Odpovědět0 0
Jasne že nejde len o motor. Tá poznámka bola len tak na okraj v tom význame, že nič, čo je určené na dlhodobú záťaž, sa nedimenzuje na hranu. A u baterkových aút je limitujúcim faktorom hlavne baterka. I napriek tomu, že časť jej kapacity je rezerva, stále nespĺňa základné predpoklady spoľahlivého zdroja energie pre vozidlo. Samozrejme tých nedostatkov baterky je viac a kým tie nebudú odstránené, čo asi tak skoro nebudú, tak sa baterkové auto nestane plnohodnotnou spoľahlivou náhradou pre univerzálne vozidlo pre všetky možné spôsoby využitia. A nie je dôležité, akým spôsobom je využívané vozidlo počas 80% času prevádzky. Dôležitý je ten zvyšok času a okrajové využitie, lebo väšina rodín má k dispozícii len jedno vozidlo, ktoré musí pokryť všetky potreby.
Odpovědět0 0
"že nič, čo je určené na dlhodobú záťaž, sa nedimenzuje na hranu"
To, proč výrobci tak moc honí max. výkon, který pak klesá, také moc nechápu. Klidně to místo 125 kW může mít třeba 100 kW a ty si udržet od plného nabití až skoro po úplný konec.
"A nie je dôležité, akým spôsobom je využívané vozidlo počas 80% času prevádzky."
S tím bych nesouhlasil. Důležité je to, jak je to auto používáno většinu času. Proč se otravovat s nějakou vlastností auta, kterou nepotřebuju, 350 dní v roce, abych se jen 15 dní v roce netrápil? To soustředění se na okrajové využití moc nedává smysl. Proč to optimalizovat právě na něj? Na takové věci tu jsou půjčovny, známí,...
Odpovědět0 0