www.svetmobilne.cz
>
>
>

Samsung je světovou jedničkou v telefonech, zvyšuje náskok

Samsung je světovou jedničkou v telefonech, zvyšuje náskok
, , aktualita
Společnosti Samsung se v posledním čtvrtletí opravdu dařilo a dle průzkumů je jasnou jedničkou na trhu s mobilními telefony. Dosáhla totiž na 23% podíl, což je o 50 % více než v předchozím čtvrtletí a dokonce o 4 % více než před rokem.
K oblíbeným
reklama
Objevily se dvě zprávy o prodejích mobilních telefonů, které ukazují, jaké tržní podíly mají jednotlivé značky. Společnost Omdia zveřejnila prvních 10 pozic, IDC pak jen první pětku. Budeme se tedy věnovat především první zprávě a čísla z té druhé uvedeme do závorky. Jasnou jedničkou na trhu se smartphony je jihokorejská společnost Samsung. Ta má 23% podíl s 81,2 milionu dodaných telefonů (80,4 mil. dle IDC). Po nepříjemném koronavirovém druhém čtvrtletí Q2/20 je tu vidět výraznou 50% vzpruhu a toto číslo je dokonce o 4 % vyšší než za stejné čtvrtletí před rokem (Q3/19).
 
Smartphone Samsung
 
Na druhém místě je čínské Huawei, na které tvrdě dopadají americké sankce (meziroční snížení prodejů o 22,3 %). Huawei má zhruba 15% podíl s 51,9 milionu kusů (zde se číslo shoduje s IDC). Třetí místo patří také Číně, a to společnosti Xiaomi, která dodala 44,5 mil. kusů (46,5 mil.), což je o cca 41 % více než loni. Teprve na čtvrtou pozici se dostal Apple s 12% podílem a dodávkou 41,5 mil. iPhonů (41,6 mil.), což je ale meziroční propad o cca 10 %. První pětku pak uzavírá Vivo s 8% podílem a 30,2 mil. telefonů (31,5 mil.). To meziročně rostlo o cca 8 %.
 
Na šestou pozici se dostalo Oppo, které dodalo na trh 28,0 mil. kusů (mírný meziroční propad asi o 2 %), sedmé je Realme. To má na kontě 14,5 mil. kusů a výrazný nárůst o zhruba 43 %. Osmá je Motorola, která dodala na trh 10,5 mil. telefonů, přičemž v její případě šlo o přibližně 8% nárůst. Docela se dařilo i LG, které poslední dobou dost skomíralo. To dodalo 9,3 mil. kusů a zvýšilo tak své prodeje meziročně o cca 10 %. Na desáté příčce je Tecno s 6,7 mil. kusů a výrazným, více než 50% nárůstem. Naopak do kolonky ostatní (např. včetně kdysi populární Nokie nebo Sony) spadlo 39,1 mil. telefonů a tato kategorie zaznamenala meziroční pokles o více než 20 %.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Foxconn, výrobce iPhonů, představil 3 nové elektromobily Foxconn, výrobce iPhonů, představil 3 nové elektromobily
Společnost Hon Hai Technology Group (Foxconn) známe jako výrobce elektroniky např. i pro Apple, nicméně v budoucnu chce rozjet i výrobu elektromobilů. Představila hned tři nové modely včetně autobusu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Německá města stahují elektrobusy z provozu po požáru ve Stuttgartu Německá města stahují elektrobusy z provozu po požáru ve Stuttgartu
Dopravní podniky se začínají obávat elektrických autobusů. Byť je ještě nedávno s velkou slávou zaváděly do provozu, kvůli nedávným požárům je některá města v Německu dočasně stáhla z aktivní služby.
16.10.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje
Jedním z často zmiňovaných argumentů proti elektromobilitě je to, co se stane, když velká část lidí najednou pojede dlouhou trasu (dovolená, svátky). V Číně to nyní zažili a měli problém. Menší byl u společnosti NIO, která má program výměny akumulátorů.
15.10.2021, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Zpoždění Tesly: Semi, Roadster i Cybertruck kvůli čipové krizi až v roce 2023 Zpoždění Tesly: Semi, Roadster i Cybertruck kvůli čipové krizi až v roce 2023
Před měsícem jsme se dozvěděli, že se kvůli čipové krizi odsouvá Roadster až na rok 2023. Vypadá to, že nebude zdaleka jediným modelem, který nabere další zpoždění. Týkat se to má i ostatních připravovaných novinek.
14.10.2021, aktualita, Milan Šurkala
Obyvatelé centra Berlína zde chtějí zakázat provoz aut, a to i těch elektrických Obyvatelé centra Berlína zde chtějí zakázat provoz aut, a to i těch elektrických
Individuální automobilová doprava se postupně stává stále dražší a hůře dostupnou záležitostí. Běžná auta zdražují, elektromobily zlevňují jen pomalu a v Berlíně chtějí zakázat oboje. A tentokrát nejsou to politici, nýbrž sami občané.
12.10.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře