www.svetmobilne.cz
>
>

Revoluce: Corvette C8 Stingray dostala motor doprostřed

Revoluce: Corvette C8 Stingray dostala motor doprostřed
, , aktualita
Chevrolet Corvette se po 66 letech výroby dočkal velké změny. Nový model C8 Stingray modelového ročníku 2020 totiž vyjede s motorem uprostřed. A půjde o pořádně velký atmosférický osmiválec.
K oblíbeným
reklama
Chevrolet se nechal sylšet, že koncepce motoru vepředu a pohonu zadních kol začala narážet na své limity, a proto se u nové generace Corvette C8 Stingray modelového ročníku 2020 rozhodl k revoluci. Nový model totiž přejde na koncepci s motorem uprostřed. I díky tomu sportovní vůz získá poněkud odlišný vzhled než u předchůdců a dlouhou kapotu nyní naopak vystřídá posunutí kabiny vpřed (o 42 cm!) a větší záď. Tvůrci říkají, že se inspirovali i stíhačkami F-22 a F-35.
 
Corvette C8 Stingray
 
Srdcem vozu bude velkoobjemový 6,2litrový osmiválec s přímým vstřokováním benzínu a systémem vypínání válců při nízké zátěži (v takovém případě pracuje 1., 4., 6. a 7. válec). S příplatkovým laděným výfukem zvyšujícím výkon dosahuje motor maximálního výkonu 369 kW (502 koní) při 6450 ot./min a maximálního točivého momentu 637 Nm při 5150 ot./min.
 
Corvette C8 Stingray
 
Na zadní kola pak točivý moment posílá dvojspojková automatická převodovka s 8 stupni. Ta má dvojku až šestku těsně u sebe pro rychlou jízdu a udržení vozu v optimálních otáčkách (menší změnu otáček a menší pokles výkonu po přeřazení), přičemž sedmička a osmička jsou naopak výrazně delší pro nižší spotřebu.
 
Corvette C8 Stingray
 
Vůz jezdí na pneumatikách Michelin Pilot Sport ALS nebo Sport 4S (verze Z51) s rozměry 245/35 ZR19 vepředu a 305/30 ZR20 vzadu. Balíček Z51 přidává např. větší brzdy, již zmíněný lepší výfuk, výkonnější chlazení i jinak naladěný podvozek. Vůz se má v této verzi ocitnout na rychlosti 60 mph (96 km/h) za méně než 3 sekundy. Corvette C8 Stingray přitom zůstává i relativně praktickým vozem, jeho dva zavazadlové prostory mají dohromady objem 357 litrů. Nepřekvapí, že je vevnitř programovatelný digitální přístrojový štít s 12" úhlopříčkou.
 
Corvette C8 Stingray
 
Zajímavostí je možnost přizvednutí přední části vozu o 40 mm (za 2,8 sekundy), což má pomoci zabránění poškození nárazníků o různé překážky. Dokonce lze tento systém spojit s GPS, která má v paměti 1000 lokací, kde je vhodné vůz automaticky zvednout. Corevette C8 Stingray se dostane do prodeje koncem letošního roku a bude startovat na ceně nižší než $60.000.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Samsung Galaxy S10 má chybu čtečky otisků prstů, může ho odemknout kdokoli Samsung Galaxy S10 má chybu čtečky otisků prstů, může ho odemknout kdokoli
High-endový telefon Samsung Galaxy S10 má velmi nepříjemnou chybu čtečky otisků prstů. Při použití některých ochranných skel je totiž možné telefon odemknout jakýmkoli prstem, nikoli jen tím registrovaným.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Adata uvádí tenkou 10000mAh powerbanku T10000 Adata uvádí tenkou 10000mAh powerbanku T10000
Společnost Adata představila novou kompaktní powerbanku T10000. Jak už napovídá název, nabídne kapacitu 10000 mAh, a to vše při stylovém tenkém designu. Powerbanka má totiž tloušťku jen 15 mm.
17.10.2019, aktualita, Milan Šurkala
Audi končí s létajícími auty vyvíjenými s Airbusem Audi končí s létajícími auty vyvíjenými s Airbusem
Zatímco Porsche oznámilo, že se společností Boeing chce vyvíjet létající auta, koncernová automobilka Audi naopak učinila opačný krok a spolupráci s konkurenčním Airbusem ukončila. Projekt Pop.Up tak pro Audi nebude mít pokračování.
17.10.2019, aktualita, Milan Šurkala
Google Pixel 4 a 4 XL přináší odemykání telefonu tváří Google Pixel 4 a 4 XL přináší odemykání telefonu tváří
Google představil dlouho očekávané smartphony Pixel 4 a Pixel 4 XL. Ty dostávají odemykání výhradně rozpoznáním tváře, fotoaparát má pak i modul s teleobjektivem a zvýšil se i výkon nových telefonů.
16.10.2019, aktualita, Milan Šurkala
Porsche Taycan 4S: sportovní elektromobil levněji Porsche Taycan 4S: sportovní elektromobil levněji
Porsche nedávno představilo hodně drahý elektrický sedan Taycan Turbo a Turbo S. Nyní se představuje základní verze Taycan 4S, jejiž cena je výrazně nižší proti variantám Turbo, přitom půjde pořád o hodně výkonné auto.
14.10.2019, aktualita, Milan Šurkala