Trip Tracker - program pro cestovatele

15.6.2004, váňa, recenze
Trip Tracker je program od firmy Two Peaks Software určený pro cestovatele . Je složen ze dvou částí - desktopové (pro snadnější přípravu údajů o Vašich cestách) a z mobilní, kdy na PocketPC doplňujete údaje během cesty. Kromě tvorby itineráře obsahuje nástroje jako je konvertor měn, světové časy, evidenci vašich výdajů během cesty ap. Samozřejmostí je synchronizace údajů mezi desktopem a PPC. Na jeho možnosti se podíváme v této recenzi.

Instalace

Instalace probíhá ve dvou částech, nejprve nainstalujeme desktopovou část a potom mobilní část. Postup instalace je obvyklý a nepřináší problémy

Desktopová část

Po spuštění programu se objeví základní obrazovka s menu. Ikony jsou dostatečně intuitivní, abychom mohli začít s přípravou plánu cesty (třeba služební).

Nejprve zvolíme název cesty, její druh a dobu trvání. Potom vkládáme údaje pro cestování, ubytování, ostatní činnosti ap. Pro vkládání údajů o leteckém spojení jsou k výběru různé letecké společnosti, pokud ta vaše chybí, není problém ji doplnit. Stejným způsobem lze doplňovat a měnit databázi měst, půjčoven automobilů a nastavení přepočtu měn. Pokud jste vlastníkem některého věrnostního programu leteckých společností, vložíte základní data a TripTracker se postará o jejich aktualizaci během vašeho cestování (má to jen jeden háček, databázi měst musíte dopňovat včetně údajů o zeměpisné poloze). V desktopové části lze zpracované údaje exportovat - itineráře to textového souboru (buď *.TXT, nebo do MS World) a údaje o finančních potřebách do souboru MS Excel. Vaše celková útrata v několika měnách se pak přepočte na měnu, která je v options nastavena jako domácí. Desktopová část také obsahuje kalkulačku pro výpočet vzdáleností měst a doby trvání letu (v závislosti na rychlosti).

Mobilní část

Na PocketPC během cesty můžeme doplňovat údaje o dalších činnostech, evidovat utrácené peníze, přepočítávat měny, zobrazovat světové časy, sledovat co vás ještě čeká ap. Více je patrno z následujících screenshotů.

Klady aplikace

• vedení údajů o cestách průběžně na desktopu i PPC
  • možnost aktualizace kurzů měn přes internet