www.svetmobilne.cz
>
>
>

Kingston MobileLite Wireless G2: KPZ pro cestovatele?

Kingston MobileLite Wireless G2: KPZ pro cestovatele?
, , recenze
Vybitá baterie v telefonu, mizerné Wi-Fi v hotelu či paměťová karta přeplněná fotkami. To jsou některé z komplikací, které vás mohou na cestách potkat. Dokázali inženýři z Kingstonu najít řešení a vytvořit doslova Krabičku Poslední Záchrany?
K oblíbeným
Kapitoly článku:
  1. Kingston MobileLite Wireless G2: KPZ pro cestovatele?
  2. Nastavení a praktické zkušenosti
  3. Testy rychlosti a výdrž
  4. Závěr
reklama
Cestování vždy provází kromě pozitivních zážitků i ty negativní a v éře digitálních přístrojů jich možná více přibylo, než ubylo. Jaké mám na mysli? Jsou to především vybité akumulátory mobilních zařízení, které za letu často vybijete hraním a na přestupech je nalezení volné zásuvky adrenalinovou hrou s nejistým výsledkem.


Média, internet i baterie na cesty, zkrátka takový univerzální všeuměl

Na hotelu máte mizerné Wi-Fi, takže internet načítá stránky rychlostí vytáčeného připojení. Problémy pokračují, protože co nevidět zaplníte kartu či paměť telefonu fotografiemi a jak je bez počítače zálohovat, když většina telefonů si s OTG (možnost připojit USB flashdisk přímo do telefonu) neporadí? Řešení často neřešitelných situací se ujal výrobce Kingston a jeho MobileLite Wireless G2 slibuje, že dokáže udělat cestování zase o něco pohodlnější. Tato na pohled obyčejná krabička v sobě totiž skrývá nespočet technologií, díky nimž si umí poradit v řadě svízelných situací.


Vzhled a kvalita zpracování


Model MobileLite Wireless G2 je určen především na cestování a tomu odpovídají i kompaktní rozměry. Plošný rozměr je přibližně podobný telefonu s úhlopříčkou 4,5“ a tloušťka odpovídá zhruba dvěma tenkým smartphonům na sobě. Díky tomu lze MobileLite přenášet i v kapse u kalhot, nicméně spíše dočasně než trvale.



Menšímu tělu dominují alespoň zvenku plastové díly, které mají za následek nízkou hmotnost a menší náchylnost na ušpinění a odřeniny, než by tomu bylo u kovového obalu. Navíc vnitřní výbava by si s kovy příliš nerozuměla, takže je použití plastu rozumný krok výrobce.

Detailní popis začněme u přední hrany přístroje, kterou budete vídat asi nejčastěji. Zde se zleva nachází hned trojice diod. Ta první slouží pro indikaci stavu baterie, následuje dioda pro signalizaci Wi-Fi a závěrečná dioda napoví, zda jste připojeni k internetu. Dalším prvkem je tlačítko pro zapnutí přístroje, které je trochu hůře viditelné a také možná zbytečně utopené.



Výbavu přední strany zakončuje zdířka pro restart systému a Micro USB port, který plní funkci nabíjení a také skrze něj připojíte Kingston MobileLite k počítači. Zbytek této hrany vyhradil výrobce samotnému názvu zařízení, které se správně jmenuje Kingston MobileLite Wireless G2, případně také MLWG2.



Pravý bok přístroje kupodivu nenabízí žádné tlačítko ani konektor, a tak se přesuňme na ten levý. Zde se nachází čtečka SD karet a výrobce chytře přibalil redukci z MicroSD na SD kartu, takže s kompatibilitou není problém. Kromě čtečky se na této straně nachází také klasické USB 2.0 pro připojení flash disku a zároveň slouží pro nabíjení ostatních zařízení.



Zadní strana přístroje zakončuje celkovou konektorovou výbavu portem RJ-45, tedy Ethernetem pro připojení k internetu po kabelu. Horní a spodní strana přístroje již nabídne pouze logo výrobce a výpis všemožných certifikací, kterými musel tento výrobek projít.



Celkové zpracování je na vysoké úrovni a kromě poněkud levnějšího vzezření díky použití plastů vypadá MobileLite G2 velmi dobře. Konstrukce je navíc překvapivě velmi robustní a prakticky v žádném místě není možné plasty prohnout či zaslechnout vrzání. V tomto směru si tedy testovaný produkt odnáší plný počet hvězdiček.

Kingston MobileLite Wireless G2
Rozměry
129,14 x 79,09 x 19,28 mm
Hmotnost
171 g
Porty
Micro USB, USB, RJ-45
Čtečka karet
Ano
Podporované karty
SDHC/SDXC a microSDHC/microSDXC
Podporované formáty
FAT, FAT32, NTFS, exFAT
Wi-Fi
Ano (802.11g/n)
Šifrování
WPA2
Režimy
Access point, Wireless bridge
Integrovaná baterie
Ano (4640 mAh / 3.8 V)
Udávaná výdrž
Až 13 hodin
Nabíjení externích zařízení
Ano
Podpora operačních systémů
Windows (Vista/7/8/8.1), Mac OSX (10.6+), Linux (2.6+)
Podpora mobilních systémů
iOS (7.0+), Fire OS, Android (4.0+)
reklama
Nejnovější články
Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko
Přemíra elektroniky a softwaru dokáže potrápit nejednoho majitele takového produktu. Elektromobily Ford Mustang Mach-E se tak mohou stát velkými těžítky kvůli softwarové chybě. Přestože je hlavní akumulátor nabitý, auto "nemá šťávu".
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Apple iOS 14 už běží na 90 % iPhonů Apple iOS 14 už běží na 90 % iPhonů
I když mnozí přičítají Applu plánované zastarávání, je pravdou, že snad žádná konkurence nemá tak dlouhodobou softwarovou podporu jako on. I to se projevuje na tom, že už 90 % iPhonů má novou verzi iOS 14.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Nabíjecí auta získala v Británii 14% tržní podíl, elektrifikovaná mají 41 % Nabíjecí auta získala v Británii 14% tržní podíl, elektrifikovaná mají 41 %
Prodeje elektrifikovaných vozů rychle rostou a máme zde např. zajímavá data z Velké Británie za březen letošního roku. Elektrifikovaná auta zde mají více než 41% tržní podíl, nabíjecí se pak dostala na téměř 14 %.
7.4.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
LG oficiálně končí se smartphony, divize byla dlouhodobě ztrátová LG oficiálně končí se smartphony, divize byla dlouhodobě ztrátová
Společnost LG dlouhodobě strádala na trhu s mobilními telefony. Tato divize už šestým rokem přinášela firmě jen ztráty, prodeje klesaly, a tak není divu, že se nyní s telefony rozloučí. Oznamuje oficiální konec svých telefonů.
5.4.2021, aktualita, Milan Šurkala
Mercedes-Benz EQS nabídne elektrický dojezd až 770 km Mercedes-Benz EQS nabídne elektrický dojezd až 770 km
Automobilka Mercedes-Benz poodhalila techniku nového luxusního elektrického sedan EQS. Novinka má nabídnout elektrický dojezd až 770 km. V prodeji bude i jako čtyřkolka a záruka na akumulátor bude na ujetí 250 tisíc km.
4.4.2021, aktualita, Milan Šurkala