GameBox Classics: šest her v jednom balíčku

7.4.2004, Čtenář, recenze
Nejnovější verze 6 klasických her pro Pocket PC Vás jistě přinutí dobře se bavit. Zajisté k tomu přispěje grafické i hudební zpracování (více jak 20 minut originální hudby a mnoho zvukových efektů), highscores se dá synchronizovat pomocí internetu. Atd.. Nevýhodou je omlácený stylus, vykloktaný joypad a tlačítka, přejeté stanice metra… Nechme ale výhody a nevýhody a podívejme se na jednotlivé hry.
Gamebox Classics je kompilace 6 jednoduchých her, které každý zná. Na rozdíl od spousty jiných je však tato kombinace skvěle technicky provedena, jak po grafické, tak po zvukové stránce.

Aqua Blocks

Jedná se o klasický Tetris. Vaše ponorka (pracovně si jí nazveme třeba Kursk) se nachází pod vodní hladinou, bublinky bublají, kapitán Nemo Vám mává, ale vy nemáte čas mu odpovědět, protože se na Vás sypou ty staré známé tvary, které pomocí joypadu skládáte do mizejících rad. Za velké plus této varianty považuji trasovací stopu padajících dílku, takže vždy víte na které místo dopadne. Ovládání má jednu nevýhodu, rotace tvaru probíhá pouze jedním směrem , z toho vyplývající zpoždění se stává nekdy osudným.

Aqua Blocks+

Na první pohled Tetris, srovnáte si radu, ale co to ? Ona ne a ne zmizet. Fígl je v tom, že v této variantě neskládáte vodorovné rady, ale snažíte se spojit co nejvíce stejně barevných konců k sobě. Zatím mi to noc nejde - tím pádem mne to nebaví. No uvidíme, třeba mě to chytne. Zkuste a uvidíte.

Cannons

Ocelová bestie kapitána ( v oficiálních materiálech se jedná o generála, ale už jste někdy viděli generála v boji řídit tank ? ) Aggressive si pomalu razí cestu lesem. Pásy jeho tanku HE-181 Tiger se zarývají do země a zanechávají za sebou spoušť ( kdyby to tak viděl Stromovou z Fangornu ). Kapitán má přilepené oči na průzoru a pozorně sleduje okolí. " Stop ! " vykřikne na řidiče. Na protilehlém kopci se pomalu šine nepřátelský tank seržanta Tolerance. " Nabít dělo, náměr 50, síla 35 ! ", " Rozkaz !" štěkne střelec a dlouhým projektilem už plní hlaveň. Pal! Následuje exploze, 3metrový plamen a raketa se už vydává na svojí první a poslední cestu - (zřejmě se jedná o nový model, který umožňuje vypouštět rakety hlavní…)

Takhle nějak by to vypadalo, pokud byste se ocitli živě ve hře Cannons. Dva tančíky na sebe střílejí z protilehlých kopců, nastavíte si úhel náměru, sílu a pálíte. Míření Vám trochu zkomplikuje vítr, který neustále mění směr a intenzitu (lze vypnout). V první úrovni Vám pomůže bod, který označuje dopad - s ním je to brnkačka. Hru je možno nastavit i pro 2 hráče. Trochu mě ale mrzí, že nemůžete měnit zbraně a nemáte ani štít. Bohužel se nejedná o variantu, kde na začátku hry za přidělený kredit nakoupíte munici + štíty a jdete do boje, proto hra militaristy osloví jenom zčásti a herní požitek je podle mého také trochu ochuzen. Ovládání děla obstará joypad, doprava - doleva = náměr, nahoru-dolu = síla. Totéž lze nastavovat pomocí stylusu, ale není to moc přesné - spíše k vzteku.

Jewel Master

Sto roků v šachtě žil , kopal jsem,
sto roků v šachtě žil, nic nenašel……
Toto není smutný příběh Gaensla a Mužíka o marném hledání pokladu. V této hře je to spíše naopak. Drahé kameny se na Vás valí jak Mick Jagger se svojí kapelou a Vaším úkolem je stejné tvary pomocí stylusu spojovat a odstřelovat pryč. Pokud se Vám to nepodaří a zůstane Vám nějaký nespárovaný diamantík, přicházíte o kladívko = život .

Varování ministerstva zdravotnictví !!! Hra je velice návyková pro ženy. Moje přítelkyně každý den buší stylusem do displeje rychlostí šicího stroje Singer.

Snake - Jimmy má hlad !!

Jed jsem snědl, snědl jsem jablko s hruškou, kus kamene, starou botu… Jimmy je had a má hlad (málem totální rým). Na pasece, kde žije, naštěstí není nouze o potravu, ale ouha, jakmile začne jíst, už nemuže přestat a také se šíleně natahuje - jak ruka Saxány. Nesnáší muchomůrky, staré boty, okraje, hovínka a sebe. To potom krká jak Barney. Řeknu Vám, řídit takového otesánka Vám pěkně zamotá prsty. Jen se bojím o svůj joypad, aby po úporném boji s hladovějícím Jimmym neodešel do věčných lovišť. Na začátku každé úrovně dostanete úkol například: sežrat 3 jablka a jakmile to splníte, přesunete se do další úrovně. Myslím si, že je to zbytečné, stejně sežerete všechno, co vám přijde do cesty a úkolování a přesouvání jenom zdržuje. Jinak je to prostě klasický had jak ho známe např. ze starších telefonů Nokie v novém líbivém hávu.

Fireball

Bourání zdi pomocí kuličky , já tomu říkám Arkanoid. Pomocí plošinky bušíte do zdi, až úplně zmizí. To pak jdete do dalšího kola. Velmi mne potěšila přítomnost padajících bonusů (dají se vypnout) - obzvláště střelby, která podle mne u správného Arkanoida nesmí chybět. Zde je dokonce v režimu AutoFire ( jak na starších joysticích), bonusy mají omezenou životnost a za chvíli jejich funkce zmizí. Ale dost psaní, chopte se svého miláčka a hrajte.

Základní informace