Range Rover chce do roku 2020 mít pro každý model i elektrifikovanou variantu a k tomu mu mají dopomoci nové modely Range Rover Sport P400e (představen minulý týden) a nový Range Rover P400e. Základem bude v obou případech přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 221 kW. Ten je kombinován s 85kW elektromotorem a dohromady mohou dát výkon 297 kW a točivý moment 640 Nm.

Maximální rychlost má dosahovat hodnoty 220 km/h a zrychlení z 0 na 96 km/h (60 mph) se odehraje do 6,3 sekundy. O přenos hnací síly na kola se bude starat osmistupňová automatická převodovka, jejíž součástí je také výše zmíněný elektromotor. Baterie typu Li-Ion má kapacitu 13,1 kWh, což by dle výrobce mělo stačit na ujetí 50 km čistě jen na elektřinu (čistě elektrický mód je podporován do rychlosti 137 km/h). Evropským měřícím cyklem je udávána spotřeba 2,3 litru na 100 km. To, zda bude spotřeba benzinu ve skutečnosti nižší nebo vyšší, bude pochopitelně záležet na délce tras, které se s vozem budou jezdit.

Zajímavostí bude Save režim, kdy je možné šetřit elektrickou energii a spoléhat se zejména na spalovací motor tak, aby zbylo více energie v baterii a auto tak mohlo do bezemisních zón pro elektromobily. Podporováno je maximálně jen 7kW nabíjení, což znamená, že baterie bude plně nabita za více než 2 hodiny.

Stinnou stránkou je dnes akorát to, že se automobilu dočkáme až v modelovém ročníku 2019, na trhu tedy bude v druhé polovině roku 2018.
Zdroj: arstechnica.com