Přijde mi, že Brusel přišel na to, jak prostě ta elektroauta protlačit i bez dotací. Diesely pomalu končí. Proč končí? Protože limity jsou ta přísné, že vyvinou patřičný motor je příliš drahé. Do malých vozů se tak diesel nedostane a i velké vozy by to výrazně prodražilo. Navíc za pár let přijde další vlna, ještě přísnější a to už zdá se výrobci nehodlají zkoušet. Takže diesely začnou pomalou opouštět.
A jak to dopadne s benzínem? Očividně velmi podobně. Už jsme benzíny dohnali do spalovacích cyklů, kdy produkují jak prachové částice, tak oxidy dusíku. Prachové částice už budou u nových benzínů řešeny filtrem a očekávám, že postupně začneme zavádět i systémy proti oxidům dusíku. A nakonec i u benzínu docílíme toho, že ten motor bude tak drahý, že do menších vozů bude problém jej dát, aby nestály přes půl milionu.
Tedy nedosáhneme toho, že by elekromobily nějak extra zlevnily. Nebudeme je dotovat, protože lidé proti tomu protestují. Ale dosáhneme toho, že i bez dodatečných daní budou vozy se spalovacími motory najednou stát stejně.
A to vše ve jménu nesmyslného boje s CO2 v automobilovém průmyslu.
Odpovědět0 0