www.svetmobilne.cz
>
>

Peugeot ukončuje vývoj dieselů, soustředí se na elektro

Peugeot ukončuje vývoj dieselů, soustředí se na elektro
, , aktualita
Naftové motory poslední dobou upadly dost v nemilost, za což může zejména aféra Dieselgate. Velmi překvapivým oznámením nás tak šokovala automobilka Peugeot, která oznámila konec vývoje naftových motorů.
K oblíbeným
reklama
Svět automobilů se v posledních třech letech opravdu hodně změnil. Vše nastartovala aféra Dieselgate, která ukázala, že naftové motory v praxi nejsou díky podvodům při měření ani zdaleka tak čisté, jak by si úřady představovaly. Velký podíl na změnách posledních let má i přehnaná snaha EU o snížení emisí, což protlačuje elektrický pohon na úkor spalovacích motorů. Některá velká města navíc zakazují vjezd zejména naftovým motorům (a to i nepříliš starým), takže není divu, že se jejich majitelé bojí. Relativně nová auta tak v některých případech už nesmí vjíždět do určitých částí města a lidé si tak nechtějí kupovat nová naftová auta, protože lze jen těžko odhadovat, kdy se bude zákaz týkat i jejich nových plechových miláčků.
 
Motor Peugeot HDi
 
Proto se nelze divit tomu, že už mnoho automobilek oznámilo, že končí s vývojem naftových motorů. Před rokem to oznámilo např. Volvo, jen před pár dny to bylo Porsche a emisní požadavky vyházely z ceníků např. i naftovou verzi Bentley Bentayga, která se do něj dostala teprve nedávno. Naftové verze vypadly např. i z nabídky Škody Fabia, nemálo je omezuje např. Kia a Fiat u menších modelů, výrazněji pak opustily ceníky automobilek např. Mitsubishi, Subaru, Suzuki a Toyota. Velkým překvapením ale je, že s jejich vývojem končí i francouzský Peugeot.
 
Přitom Francouzi jsou asi tím posledním národem, u kterého by se něco takového dalo čekat. Francie byla vždy obrovským fanouškem naftových motorů a mnoho vozů ani nešlo sehnat s benzinovým motorem. Vždyť v roce 2012 měla Francie zhruba 73% zastoupení dieselů (v prodejích), loni už to bylo jen okolo 47 %. Přesto jsou stále evropské země, které mají více, např. Irsko s 65,2 % a Portugalsko s 61,5 %. Pokud jde o průměr Evropské unie, z cca 50 % počátkem roku 2017 to nyní spadlo na 36 % a podíl dále dramaticky klesá.
 
Nedávno představený motor 1.5 BlueHDi tak bude patrně posledním. Produktový ředitel PSA Group, Laurent Blanchet, totiž řekl, že se rozhodli už diesely dále nevyvíjet a budou sledovat, co se bude dít. CEO Peugeotu dále přiznal, že překotný vývoj naftových motorů v posledních letech byla chyba, neboť nyní se trh úplně mění a snaha tak začíná přicházet nazmar. Společnost se proto nyní bude soustředit na elektrifikaci. Ostatně nedávno představila nové hybridní vozy řad 508, 508 SW a 3008.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Americká pošta USPS zkouší autonomní trucky TuSimple Americká pošta USPS zkouší autonomní trucky TuSimple
Další projekt autonomních vozidel má na starosti společnost TuSimple. Ta provede další test na reálných silnicích ve spolupráci s americkou poštou USPS, pro kterou bude vozit balíky mezi dvěma logistickými centry.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Vodafone "zjednodušuje", vrací nefér účtování po minutě Vodafone "zjednodušuje", vrací nefér účtování po minutě
Mobilní operátor Vodafone ohlásil, že od léta zhoršuje své služby, což se ale tradičně snaží zastřít marketingovými texty o zpřehledňování a zjednodušování služeb. Vrací se totiž k účtování po minutě, tedy 60+60.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Chytrý náramek Xiaomi Mi Band 3: miláček davu Chytrý náramek Xiaomi Mi Band 3: miláček davu
Náramek Mi Band 3 čínského Xiaomi jde u nás opravdu na dračku. V dnešní recenzi se podíváme, co nabízí a zda opravdu stojí za to. Cenově jde o velmi levnou záležitost, přesto slibuje dost funkcí.
Včera, recenze, Milan Šurkala
Honor 20 a Honor 20 Pro oficiálně: v hlavní roli fotoaparáty Honor 20 a Honor 20 Pro oficiálně: v hlavní roli fotoaparáty
Honor přinesl nové špičkové modely zaměřené na focení. Jeden z nich nabízí na zádech celkem čtyři fotoaparáty, z toho jeden pro makro. Další z foťáků se zase vyznačuje rekordní světelností. To vše doplněno o známý procesor Kirin 980.
21.5.2019, aktualita, Jáchym Šlik
Elon Musk varuje před bankrotem, Tesla prověří každý cent Elon Musk varuje před bankrotem, Tesla prověří každý cent
Poslední finanční výsledky automobilky Tesla nebyly vůbec pozitivní. Elon Musk to tak nehodlá nechat a nechal se slyšet, že od nynějška se bude kontrolovat každý utracený cent, aby se náklady snížily na naprosté minimum.
21.5.2019, aktualita, Milan Šurkala4 komentáře