www.svetmobilne.cz
>
>

Peugeot ukončuje vývoj dieselů, soustředí se na elektro

Peugeot ukončuje vývoj dieselů, soustředí se na elektro
, , aktualita
Naftové motory poslední dobou upadly dost v nemilost, za což může zejména aféra Dieselgate. Velmi překvapivým oznámením nás tak šokovala automobilka Peugeot, která oznámila konec vývoje naftových motorů.
reklama
Svět automobilů se v posledních třech letech opravdu hodně změnil. Vše nastartovala aféra Dieselgate, která ukázala, že naftové motory v praxi nejsou díky podvodům při měření ani zdaleka tak čisté, jak by si úřady představovaly. Velký podíl na změnách posledních let má i přehnaná snaha EU o snížení emisí, což protlačuje elektrický pohon na úkor spalovacích motorů. Některá velká města navíc zakazují vjezd zejména naftovým motorům (a to i nepříliš starým), takže není divu, že se jejich majitelé bojí. Relativně nová auta tak v některých případech už nesmí vjíždět do určitých částí města a lidé si tak nechtějí kupovat nová naftová auta, protože lze jen těžko odhadovat, kdy se bude zákaz týkat i jejich nových plechových miláčků.
 
Motor Peugeot HDi
 
Proto se nelze divit tomu, že už mnoho automobilek oznámilo, že končí s vývojem naftových motorů. Před rokem to oznámilo např. Volvo, jen před pár dny to bylo Porsche a emisní požadavky vyházely z ceníků např. i naftovou verzi Bentley Bentayga, která se do něj dostala teprve nedávno. Naftové verze vypadly např. i z nabídky Škody Fabia, nemálo je omezuje např. Kia a Fiat u menších modelů, výrazněji pak opustily ceníky automobilek např. Mitsubishi, Subaru, Suzuki a Toyota. Velkým překvapením ale je, že s jejich vývojem končí i francouzský Peugeot.
 
Přitom Francouzi jsou asi tím posledním národem, u kterého by se něco takového dalo čekat. Francie byla vždy obrovským fanouškem naftových motorů a mnoho vozů ani nešlo sehnat s benzinovým motorem. Vždyť v roce 2012 měla Francie zhruba 73% zastoupení dieselů (v prodejích), loni už to bylo jen okolo 47 %. Přesto jsou stále evropské země, které mají více, např. Irsko s 65,2 % a Portugalsko s 61,5 %. Pokud jde o průměr Evropské unie, z cca 50 % počátkem roku 2017 to nyní spadlo na 36 % a podíl dále dramaticky klesá.
 
Nedávno představený motor 1.5 BlueHDi tak bude patrně posledním. Produktový ředitel PSA Group, Laurent Blanchet, totiž řekl, že se rozhodli už diesely dále nevyvíjet a budou sledovat, co se bude dít. CEO Peugeotu dále přiznal, že překotný vývoj naftových motorů v posledních letech byla chyba, neboť nyní se trh úplně mění a snaha tak začíná přicházet nazmar. Společnost se proto nyní bude soustředit na elektrifikaci. Ostatně nedávno představila nové hybridní vozy řad 508, 508 SW a 3008.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Palm je zpět! Nový smartphone má rozměry kreditky Palm je zpět! Nový smartphone má rozměry kreditky
Značka Palm se po letech vrací na telefony díky americkému start-upu. První model se nesnaží konkurovat iPhonu, ale přinést miniaturní smartphone s Androidem, který lze používat jako druhý přístroj.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Dieselgate pokračuje u Opelu, policie prohledala kanceláře firmy Dieselgate pokračuje u Opelu, policie prohledala kanceláře firmy
Kazdu Dieselgate pokračuje i u dalších automobilek. Nyní se dostalo na Opel, do jehož kanceláří vtrhla policie a prohledala je. Automobilce hrozí svolávací akce na téměř 100 tisíc naftových vozů k opravě.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
HP inovuje řadu ZBook a zavádí předplatné Z Club HP inovuje řadu ZBook a zavádí předplatné Z Club
Společnost HP inovovala řadu svých profesionálních notebooků ZBook. Ty mohou mít nově 6jádrový procesor Intel Core i9 a některé verze i grafiku Quadro P2000. Počítače je možné mít i přes předplatné Z Club.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Škoda Scala, nástupce Rapidu se postupně odhaluje Škoda Scala, nástupce Rapidu se postupně odhaluje
Nový kompaktní model Škody je už za dveřmi a automobilka nám jej postupně odhaluje. Už jsme viděli teaser v podobě siluety vozu, sportovní koncept Vision RS a nyní se dozvídáme i jméno. Bude se jmenovat Škoda Scala.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Apple nesouhlasí s Austrálii, nechce backdoory v iOS ze zákona Apple nesouhlasí s Austrálii, nechce backdoory v iOS ze zákona
Nejen USA nebo Čína chtějí špehovat své obyvatele. Zadní vrátka do telefonů svých obyvatel by velmi ráda viděla i Austrálie. Společnost Apple se tak už ohradila proti navrhovanému zákonu, který by to chtěl zavést.
Včera, aktualita, Milan Šurkala