Nový Nissan Leaf dostává až 75kWh baterku a 604km dojezd
21.6.2025, Milan Šurkala, aktualita

Nissan představuje 3. generaci elektromobilu Leaf. Novinka si polepšila ve velikosti baterií, která nyní může mít až 75 kWh a zajistit tak dojezd přes 600 km. Vůz má zavazadlový prostor s objemem 437 litrů.
První generace elektromobilu Nissan Leaf se stala prvním vcelku lidovým elektromobilem, dá-li se tomu tak říci. Cenou za to ale byly velmi malé akumulátory s 24 a 30 kWh, které navíc bez výraznějšího teplotního managementu šlo kvůli krátkému dojezdu velmi rychle ucyklovat. Druhá generace na tom byla o něco lépe se 40kWh a 62kWh akumulátory. Od roku 2010 se pak celkem prodalo přes 700 tisíc Leafů. Nissan se tím chlubí, osobně mi to přijde naopak spíše málo (obzvlášť podíváme-li se, kolik vozů prodává Tesla za vyšší ceny, ta jen za posledních 7 let prodala okolo 7 milionů Modelů 3 a Y). Nový Nissan Leaf 3. generace ale vypadá přece jen zajímavěji než ty předchozí.

Design je subjektivní, ale přijde mi, že je dobře stravitelný, zajímavostí jsou i zapuštěné kliky. Vůz má na délku 4350 mm, je 1810 mm široký a 1550 mm vysoký, je tedy o trochu menší než Škoda Karoq (o 3 cm kratší i užší a o více než 5 cm nižší). Rozvor má délku 2690 mm. Jeho pohotovostní hmotnost není malá, což je u elektromobilů obvyklé, podle baterie a výbavy činí 1789 až 1937 kg. Zavazadlový prostor má objem 437 litrů. Vepředu má tradiční nápravu typu McPherson, vzadu je pak Multi-Link, který byl velmi oceňován např. na Primerách v 90. letech. Pneumatiky mohou být rozměru 195/60 R18, 215/55 R18 nebo 235/45 R19. Koeficient aerodynamického odporu činí Cx=0,25. Skleněná střecha má automatické ztmavování.
Pokud jde o pohon, základní varianta má 52kWh akumulátor, který má zajistit až 436km dojezd. To pochopitelně závisí na podmínkách, a tak např. na dálnici při 130 km/h je to jen 224 km. Důležité je to, že Leafy nyní mají pokročilý inteligentní teplotní management. Kombinovaná spotřeba je 14 kWh/100 km. Výkon elektromotoru je 130 kW, dává točivý moment 345 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 8,6 sekundy a maximální rychlost je omezena na 160 km/h. Vůz podporuje 7,4kW AC nabíjení (11kW za příplatek) a 105kW DC nabíjení, které má z 20 na 80 % nabít vůz pod 30 minut (cca 277 km dojezdu). Nabíjecím portem je CCS2.

Varianta s dlouhým dojezdem má 75 kWh a až 604km dojezd, na dálnici pak 330 km. Kombinovaná spotřeba činí 14,2 kWh/100 km. Těšit se můžete na vyšší maximální výkon 160 kW a točivý moment 355 Nm, akcelerace se zkrátí na 7,6 sekundy, max. rychlost zůstává na 160 km/h. Standardem je 11kW AC nabíječka, DC nabíjení pak podporuje 150 kW, tedy 417 km dojezdu pod 30 minut. In-Car Route Planner by Google Maps pak nastavuje baterii na optimální teplotu pro co nejrychlejší a nejefektivnější nabíjení. Obě varianty podporují i V2L pro nabíjení elektrického nářadí a jiných spotřebičů s 3,6 kW, zvládají i V2G, mohou se tak účastnit vyrovnávání elektrické sítě a vydělávat majitelům peníze.
Vevnitř jsou dvě 14,3" obrazovky. Máme tu funkci ProPILOT Assist with Navi-link pro částečně autonomní řízení na dálnicích, e-Pedal Step pro ovládání jedním pedálem, 3D 8-point Around View Monitor a další. Leaf bude vyráběn v Sunderlandu ve Velké Británii. Předobjednávky budou zahájeny na podzim, dodávky pak na jaře 2026.
Zdroj: nissannews.com