www.svetmobilne.cz
>
>
>

Němci srovnali LFP baterku v Tesle a NMC ve VW: vyhrála Tesla

Němci srovnali LFP baterku v Tesle a NMC ve VW: vyhrála Tesla
, , aktualita
Technická univerzita v Mnichově otestovala lithiové akumulátory elektromobilů Tesla Model 3 a Volkswagen ID.3. Výsledkem je vítězství Tesly ve většině studovaných parametrech ohledně pohonného systému.
K oblíbeným
reklama
V Německu se rozhodli provést standardizovaný test dvou různých elektromobilů s důrazem na jejich akumulátor. Stojí za ním Technická univerzita v Mnichově a do srovnání se dostal Volkswagen ID.3 s akumulátorem s využitelnými 55 kWh (celkově 58 kWh) a Tesla Model 3 se stejnými 55 kWh. V případě Volkswagenu byly použity typické lithiové články NMC, naopak Tesla využila levnější LFP. Test zahrnoval simulovanou jízdu 8 km po městě průměrnou rychlostí 25 km/h, mimoměstský 20km cyklus s rychlostí 50,6 km/h a 35km výlet na dálnici s průměrnou rychlostí 93,7 km/h.
 
Tesla Model 3
ilustrační obrázek, autor: jerjozwik, CC BY-SA 4.0, přes Wikimedia Commons
 
Přestože Tesla má se svými 239 kW téměř dvakrát tak vyšší maximální výkon než Volkswagen se 125 kW, dosáhla nižší spotřeby. Důvodů je hned několik. Má menší odpor vzduchu i vyšší efektivitu elektromotoru, která pod zátěží dosahuje 97 %, zatímco u Volkswagenu to bylo 93 %. Univerzitní tým tak ocenil vyšší technologickou vyspělost Tesly. Tesla začíná chladit akumulátor až při dosažení 42 °C, zatímco VW začíná chladit už při 33 °C, což spotřebovává energii. ID.3 si nicméně také odnesl pár dílčích vítězství, např. zvítězil v menším valivém odporu a trochu nižší spotřebě v mimoměstském cyklu.
 
Volkswagen ID.3
ilustrační obárzek, autor: Fiver, der Hellseher, CC BY-SA 4.0, přes Wikimedia Commons
 
Tesla umožnila vyšší teploty při nabíjení, které mohly dosahovat 50 °C, zatímto VW se snažil udržet ji pod 45 °C. To se projevilo i v rychlosti nabíjení baterie, kdy se Model 3 nabil z 10 na 80 % za 26 minut. Německému konkurentovi to zabralo 35 minut. Pokud jde o životnost, vyšší teploty by Tesle asi neměly vadit, protože LFP akumulátory jsou známy obrovskou životností (mnoho tisíc cyklů).
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Mercedes-Benz ukázal solární Project Maybach zesnulého Virgila Abloha Mercedes-Benz ukázal solární Project Maybach zesnulého Virgila Abloha
Designér Virgil Abroh vytvořil zajímavé 6metrové elektrické offroad kupé Project Maybach. To bylo nedávno ukázáno světu. Má pohon na elektřinu, solární panely i solidní schopnosti pro jízdu v terénu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Elon Musk vyzývá zaměstnance, ať řeší náklady a ne dodávky ke konci čtvrtletí Elon Musk vyzývá zaměstnance, ať řeší náklady a ne dodávky ke konci čtvrtletí
Automobilka Tesla chce změnit svou strategii. Honění prodejních čísel ke konci čtvrtletí k ničemu nevede a jen zbytečně zvyšuje náklady. Elon Musk tak kdysi používané řešení začíná nyní zatracovat.
30.11.2021, aktualita, Milan Šurkala
NIO otevře nové stanice pro výměnu akumulátorů na čerpačkách Shellu NIO otevře nové stanice pro výměnu akumulátorů na čerpačkách Shellu
Společnosti NIO a Shell uzavřely strategické partnerství. Díky němu budou k dispozici výměnné stanice NIO Power Swap i na vybraných čerpacích stanicích společnosti Shell. Půjde i o nabíječky akumulátorů.
29.11.2021, aktualita, Milan Šurkala
Ionity postaví další rychlonabíječky za 700 mil. EUR Ionity postaví další rychlonabíječky za 700 mil. EUR
Síť rychlonabíječek elektromobilů Ionity bude v budoucnu výrazně rozšířena. Společnost chce v Evropě investovat 700 milionů EUR do výstavby dalších a počet nabíjecích stojanů do roku 2025 dostat na čtyřnásobek dnešního stavu.
29.11.2021, aktualita, Milan Šurkala
Na univerzitě v Curychu vyrábí solární paliva z CO2 a vody ve vzduchu Na univerzitě v Curychu vyrábí solární paliva z CO2 a vody ve vzduchu
Vědci hledají různé způsoby, jak udělat budoucí dopravu ekologičtější. Velkým otazníkem je letecká doprava, kde to vypadá na výrobu umělého paliva. Na univerzitě ETH v Curychu vyvinuli systém, který ho vytvoří ze vzduchu.
26.11.2021, aktualita, Milan Šurkala6 komentářů