Takže s elektromobile, který bude v provozu druhý, nebo třetí rok a pojedu buď v zimě s topením, nebo v létě s klimatizací, budu dobíjet každých 200 km, (těch 663 km je jen zbožné přání výrobce),zejména, když budu chtít jet po dálnici svižněji. Takže vyrazím z Prahy, někde u Devíti křížů bude baterka na dně, postojím u nabíječky hodinu, přičemž si dám něco k jídlu. Pak opět vyrazím, někde na úrovni Prostějova dtto. Dojedu z posledních sil do Ostravy, opět dobiju, opět něco sním a vypiju a to samé mne čeká cestou zpátky. Takže z Prahy do Ostravy pojedu o dvě hodiny déle, než z klasikou, to samé zpátky, navíc v Praze budu muset, před tím, než auto odstavím, opět dobíjet, (kdybych ho nechal s vybitou baterkou stát na mrazu týden, už s ním pak neujedu ani metr), a když si spočítám náklady, jsem na trojnásobku ceny za benzin! Děkuji, už jsem zvracel. A můj obezitolog ze mne také nebude nadšený, běžně jezdím tak, že vyrazím kolem deváté z Prahy, jedu nonstop do Ostravy, ale spíš dál, (Bumbálka, Strání), dám si oběd, cestou zpátky někde dotankuji a nejpozději v pět odpoledne jsem zase doma a můžu jet i po silnicích, na nichž nejsou nabíječky.
Odpovědět1 0
Myslím, že by se to chtělo podívat, jak moc rychle degradují baterky v elektromobilech. Asi budete překvapen, že to nijak významně neklesá (nebavíme-li se o vzduchem chlazených jako u Leafu, kde to opravdu padá docela rychle). Třeba u Tesly máte po 250 tisíc km v průměru stále nad 90 % původní hodnoty, po 3 letech ubudou tak 3-4 %. Argumentovat třetím rokem provozu je docela mimo. Zrovna tím, co skutečný dojezd ovlivňuje ze všeho nejméně. To ta zima se projeví 10krát výrazněji než 3leté stáří akumulátoru.
Odpovědět0 0
Stačí nechat elektronesmysl stát týden na mrazu vybitý. A max. kapacita baterky je rázem na max. 2%, navíc při pokusu o dobití takto zmrzačené baterie, zejména na rychlonabíječce, hrozí velké riziko zahoření. A zapouzdřené baterie, bez ohledu na konstrukci, mají dobu života max. 5 let, pak se běžně stává, že baterie totálně klekne ze dne na den. Ostatně, navrhuji objektivní test. Koncem března až začátkem dubna rozkvetou v Lačnově u Horní Lidče šafránové louky, je to nádherný pohled, takže se tam můžeme zajet podívat. Já pojedu se svým 6 let starým Hyundai, (najeto 180.000km) upraveným na E-85, (24 Kč/litr), vy si někde sežeňte libovolný elektronesmysl, úderem deváté vyrazíme z Prahy, v Lačnově pořídíme pár obrázků, (já tedy určitě) a zase zpátky. Trasa je libovolná. A, schválně, v kolik kdo z nás dorazí zpátky a kolik koho ta cesta bude stát. A vsaďte se o kolik chcete, že to pořídím rychleji a levněji. (Pochopitelně se budou striktně dodržovat dopravní předpisy).
Odpovědět1 0
Ale já neříkám, že je elektromobil super věc, která nemá žádné problémy (na mainstream to nemá ani náhodou a rozhodně by se to nemělo takto politicky tlačit, když ta technologie na to zdaleka nemá a dlouho mít ještě nebude). Osobně bych si ho zatím také nekoupil, a to moje rozložení jízd už vhodnější pro EV snad ani být nemůže (jen velmi nerad se budu zbavovat mé na dnešní poměry už snad i "velkoobjemové" atmosféry). Ale nebudu si kvůli tomu vymýšlet nesmysly, které tu technologii budou nepravdivě shazovat. Průzkumů na výdrž jsou už poměrně velká množství a ty Vaše scénáře se v praxi nekonají (pravdou je to akorát u vzduchem chlazených modelů, kde se to skutečně chová docela mizerně). Ano, několika autům umřely baterky mnohem rychleji, než by měly, ale nelze to paušalizovat na všechny.
Odpovědět0 0