reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Mercedes-Benz obviněn z užití dalších 8 zařízení falšujících emise dieselů

, , aktualita
Mercedes-Benz obviněn z užití dalších 8 zařízení falšujících emise dieselů
Aféra Dieselgate stále neskončila a jak to vypadá, některé automobilky možná instalovaly podvodná zařízení do svých aut i po vypuknutí aféry. Nyní se našlo dalších 8 zařízení v Mercedesu z roku 2016, tedy rok po skandálu.
Mercedes-Benz obviněn z užití dalších 8 zařízení falšujících emise dieselů
Automobilka Mercedes-Benz čelí dalšímu nařčení z falšování emisí svých naftových vozů. Aféru Dieselgate odstartoval sice Volkswagen v září 2015, ale zjistilo se, že jde o běžnou praxi napříč téměř všemi automobilkami a Mercedes (Daimler) byl jednou z firem, která byla pokutami postižena nejvíce. V září 2020 přistoupila v USA na zaplacení vyrovnání ve výši 1,5 mld. USD (32,6 mld. Kč v dnešním kurzu). Německá environmentální skupina Deutsche Umwelthilfe (DUH) nicméně Mercedes, resp. jeho mateřskou společnost Daimler, obviňuje znovu.
 
Mercedes-Benz třídy E
ilustrační obrázek, autor: Charles [CC BY-NC-SA 2.0], přes Flickr
 
Ve voze Mercedes-Benz E350d z roku 2016 totiž mělo být objeveno dalších 8 zařízení, které ovlivňovaly chod motoru a jeho emise. Dle DUH se tak emise oxidů dusíku mohly v praxi dostat o 500 % nad povolený limit. Šest z těchto osmi zařízení se týká systému SCR, tedy toho, který má pomáhat snižovat emise NOx. Dvě z nich začaly upravovat práh pro aktivaci SCR (vstřikování močoviny) už po ujetí 1 % projektované životnosti vozu, tedy po pouhých pár tisících km. Zde je ale otázkou, zda šlo o záměrné šachování s emisemi nebo o to, že si zajetý motor možná vystačí s menšími dávkami pro dosažení stejného výsledku a jde tedy o normální chování (toto berte pouze jako nápad, co by za tím také mohlo být).
 
Další pak upravovala toto množství zhruba po 20 %. Množství vstříknutého AdBlue se také měnilo v režimu Sport. DUH dále podotýká, že se problém bude pravděpodobně týkat všech vozů Mercedes se stejným motorem. Co bude výsledkem těchto obvinění, kolik z nich se prokáže jako opravdu záměrné falšování emisí, to ale ukáže až čas.