www.svetmobilne.cz
>
>
>

Mercedes-Benz GenH2: vodíkový tahač se 70kWh akumulátorem

Mercedes-Benz GenH2: vodíkový tahač se 70kWh akumulátorem
, , aktualita
Automobilka Mercedes-Benz to zkouší nejen s akumulátorovými elektromobily, ale zkouší i ty vodíkové. Nyní představuje koncept vodíkového trucku GenH2, který bude vodík ukládat netradičně v kapalné formě.
K oblíbeným
reklama
Souboj mezi vodíkovými a akumulátorovými elektromobily zdaleka nekončí. Mnozí vidí ve vodíku budoucnost a neodpískal ho ani Mercedes-Benz. Ten představil koncept vodíkového tahače GenH2, který má s plně naloženým návěsem hmotnost 40 tun. Užitečná hmotnost pak činí 25 tun. Většina vodíkových vozů je v podstatě vodíkovými hybridy, kdy se z vodíku vyrábí elektřina, která pohání elektromotor. Ve srovnání s normálními hybridy je tak místo spalovacího motoru palivový článek a místo benzínové nebo naftové nádrže pak nádrž na vodík. Ty jsou u GenH2 rovnou dvě a každá si troufne na 40 kg vodíku, který je zde netradičně v kapalné formě. To znamená, že musí být schlazený na -253 °C. 
 
Mercedes-Benz GenH2
 
Celkově jde ale o inteligentní způsob pohonu. Máme tu dva palivové články o výkonu 150 kW a 70kWh akumulátor, která je schopen dodat elektromotorům až 400 kW. Mercedes-Benz GenH2 může vyvinout trvalý výkon 2×230 kW (jsou zde dva elektromotory) s točivým momentem 2×1571 Nm. Je zde ale i možnost krátkodobého zvýšení výkonu až na 2×330 kW a točivý moment může vzrůst na 2×2071 Nm. Akumulátor sice nepobere mnoho energie (70 kWh by stačilo na pár desítek km), nicméně se dá využít např. ke zvýšení výkonu při jízdě do kopce a rozjíždění. Naopak z kopce dokáže akumulovat energii pomocí rekuperace, takže se tato energie nezahodí a využije příště.
 
Mercedes-Benz GenH2
 
Přesto je zde otázka, zda má větší budoucnost vodíková nebo akumulátorová doprava. U nákladních vozů má vodík velmi výraznou výhodu v nižší hmotnosti (nejsou potřeba tak velké akumulátory a vodíkové nádrže jsou i s vodíke výrazně lehčí), zatímco pro menší vozy jezdící především po městě je lepším řešením spíše akumulátor. Faktem totiž je, že se vodík prozatím vyrábí značně neekologicky a na výrobu plynného vodíku pro ujetí 1 km je potřeba tolik energie, že by s tím akumulátorový elektromobil ujel 2 km (včetně započítaných ztrát při přenosu i nabíjení). A to není vše, zkapalnění vodíku i jeho stlačení je další zátěž zvyšující energetické požadavky o desítky procent.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Nový Apple iPad Pro dostává procesor M1, až 2TB úložiště a mini-LED Nový Apple iPad Pro dostává procesor M1, až 2TB úložiště a mini-LED
Apple představil novou generaci tabletů iPad Pro. Z již tak hodně svižných tabletů se staly ještě větší rychlíci díky procesoru Apple M1. Máme zde minimálně 8 GB RAM, USB 4 s podporou Thunderboltu a větší verze má i displej s mini-LED.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Vážná nehoda Tesly: vůz, který nikdo neřídil, skončil v plamenech Vážná nehoda Tesly: vůz, který nikdo neřídil, skončil v plamenech
Ve Spojených státech se stala kuriózní nehoda vozu Tesla. Automobil neměl nikoho na sedadle řidiče a ve vysoké rychlosti to napálil do stromu. Tam se po nárazu vznítil a dva pasažéři vozu to nepřežili.
19.4.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Sony Xperia 1 III a 5 III přichází se 105mm telezoomem Sony Xperia 1 III a 5 III přichází se 105mm telezoomem
Sony uvedlo dva nové mobilní telefony Xperia 1 III a Xperia 5 III. Oba dva míří především na náročnější tvůrce obsahu. V případě prvního modelu tu máme dokonce 4K displej. Oba pak mají telemodul s optickým zoomem na přepočtených 105 mm.
15.4.2021, aktualita, Milan Šurkala11 komentářů
Apple iPhone 11 Pro s posunutým logem se prodal za 2700 USD Apple iPhone 11 Pro s posunutým logem se prodal za 2700 USD
Výrobní vada nemusí být vždy jen ke škodě. V případě telefonu Apple iPhone 11 Pro totiž paradoxně výrazně zvýšila cenu telefonu. Ten měl na zadní straně špatně umístěné logo nakousnutého jablka.
14.4.2021, aktualita, Milan Šurkala
Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko
Přemíra elektroniky a softwaru dokáže potrápit nejednoho majitele takového produktu. Elektromobily Ford Mustang Mach-E se tak mohou stát velkými těžítky kvůli softwarové chybě. Přestože je hlavní akumulátor nabitý, auto "nemá šťávu".
9.4.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře