Mazda 6 přijede jako elektromobil Mazda 6e se 69kWh nebo 80kWh baterií
14.1.2025, Milan Šurkala, aktualita

Mazda 6 je v současné generaci na trhu už pořádně dlouho. Jejím nástupcem bude liftback Mazda 6e, kde "e" napovídá, že půjde o elektromobil. Očekávat můžeme akumulátory s 68,8 kWh nebo 80 kWh.
Už od roku 2012 je na trhu stávající třetí generace Mazdy 6. Nástupce se spalovacím motorem se asi nedočkáme, místo toho by sem měla přijít elektrická verze Mazda 6e. Nový model sice nedosahuje elegance stávajícího modelu, zadek je poněkud zvláštně vytažený nahoru a vzad, přesto asi bude ve své třídě patřit k těm líbivějším vozům. Zajímavostí vozu je to, že jde o liftback, tedy relativně praktický pětidvéřový vůz, kterému se vyklápí zadní část už od střechy.

Mnohé ale asi nepotěší, že nebude mít spalovací motory, ale jak bylo zmíněno výše, půjde o elektromobil s pohonem na zadní kola. K dispozici budou dvě varianty lišící se dojezdem, přičemž zajímavěji vypadá spíše verze s tou menší. Ta pojme 68,8 kWh energie a má zajistit dojezd až na 483 km. Tato varianta je zajímavá tím, že má výkon 258 koní (190 kW), z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,6 sekundy a podporuje 200kW DC nabíjení, které má baterii nabít z 10 na 80 % za 22 minut. Zajímavé je to tím, že tyto parametry má lepší než verze s delším dojezdem.
80kWh varianta totiž nabíjí z 10 na 80 % dvakrát tak déle, tedy 45 minut. Dojezd se sice prodlouží na 555 km, nicméně elektromotor podává o trochu nižší výkon 244 koní (180 kW) a zrychlení se o trochu zpomalí na 7,8 sekund. I to jsou ale slušné dynamické parametry, i když vzhledem k výkonu by se u obou variant dala čekat o něco lepší akcelerace. Oba dva typy mají max. točivý moment 320 Nm.

Další zvláštností vozu jsou bezrámová okna, což není příliš typické řešení. V základu jsou použita 19" kola s aerodynamicky optimalizovaným tvarem. Na zádi je výsuvný spoiler optimalizující přítlak ve vysokých rychlostech. Vevnitř je 14,6" dotyková obrazovka infotainmentu a 10,2" přístrojový štít. Velmi negativním překvapením je nepochopitelně malý objem zavazadlového prostoru, 330 litrů je méně, než má aktuální Fabie. Trochu to sice zlepšuje 70litrový frunk (zavazadlový prostor vepředu), ale i tak jde o podprůměrné hodnoty. Na trhu se novinka objeví v první polovině roku 2026.
Zdroj: autocar.co.uk, mazda-press.com