www.svetmobilne.cz
>
>

Mazda 3 se SkyActiv-X jako hybrid už za tři týdny

Mazda 3 se SkyActiv-X jako hybrid už za tři týdny
, , aktualita
Nová Mazda 3 se už hodně rychle blíží. Za pouhé tři týdny bychom se měli dozvědět, jak bude vypadat. Také se představí nový motor SkyActiv-X s kompresorem a vznětovým principem, přestože spaluje benzín.
reklama
Na novou Mazdu 3 se netrpělivě čeká, má totiž přinést nejen poutavý design Kodo, ale především velmi zajímavou techniku. Mazda totiž chce představit motor SkyActiv-X, což je benzinový motor, který dokáže pracovat nejen v tradičním zážehovém, ale také vznětovém principu (jako naftové motory). Benzin se tedy vznítí sám o sobě, což při správném provedení umožní dosáhnout účinnost typickou pro naftové motory a s tím i velmi nízkou spotřebu paliva. Mělo by jít o dvoulitrový motor, který ale už nebude atmosférický, ale přeplňovaný. O to se ale nepostará turbodmychadlo, nýbrž kompresor (mechanické přeplňování). To má obvykle nevýhodu ve vyšší spotřebě, na druhou stranu ale nemá turbodíru (prodlevu při sešlápnutí plynu).
 
Teaser na Mazdu 3
 
klikněte pro zvětšení
 
Někdejší relativní jednoduchost SkyActiv-G motorů však bude brát za své ještě více i díky tomu, že Mazda bude motor párovat s elektromotorem a půjde tak o mild-hybrid. Elektromotor by tak měl spalovacímu motoru dále vypomáhat a ještě více snižovat jeho spotřebu. V praxi tak ale nebudeme vědět, o kolik je vůbec samotná technologie SkyActiv-X úspornější než nynější SkyActiv-G. Elektromotor byl podle všeho zvolen proto, že vznětový princip u benzinového motoru není vždy ideální, a přestože se motor dokáže přepínat mezi oběma principy, elektromotor by měl pomáhat v situacích, které nejsou pro spalovací motor ideální (u prototypů si mnozí redaktoři všimli výraznějšího klepání v některých podmínkách).
 
Dle Mazdy by auto mělo mít výkon jako 2,5litrová verze (tedy přes 140 kW), ale spotřebu 1,5litrového naftového motoru. Pro zajímavost, majitelé Mazdy 3 s 1,5litrovým dieselovým motorem jezdí v praxi v průměru za 5,4 l/100 km (dle serveru Spritmonitor.de). U 121kW dvoulitru je to 7,15 l/100 km, takže snížení na úroveň nafty by bylo vskutku významné, nemluvě o tom, že by měl mít vyšší výkon než dnešní dvoulitr.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
McLaren uvádí 600LT Spider, 600 koní bez střechy McLaren uvádí 600LT Spider, 600 koní bez střechy
Automobilka McLaren představila nový roadster 600LT Spider. LT zde znamená Long Tail, tedy prodlouženou záď pro lepší aerodynamiku. Nechybí ani dvakrát přeplňovaná V8, která dává rovných 600 koní.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Čínský developer koupil většinový podíl v bývalém Saabu Čínský developer koupil většinový podíl v bývalém Saabu
Švédská automobilka Saab zbankrotovala už před 7 lety a poté putovala do rukou Číňanů. Dostala jméno NEVS a nyní má opět nového majitele. Je jím čínský developer se zaměřením na zdravotnictví.
18.1.2019, aktualita, Milan Šurkala
Zlevněná výměna baterií iPhonů přišla Apple draho, zájem byl 10násobný Zlevněná výměna baterií iPhonů přišla Apple draho, zájem byl 10násobný
Zájem o zlevněnou výměnu baterií u telefonů Apple iPhone byl až 10krát větší, než Apple očekával. I to se projevilo na zhoršených odhadech hospodářských výsledků pro poslední čtvrtletí. Program vyšel Apple hodně draho.
18.1.2019, aktualita, Milan Šurkala
Facelift BMW 7 může mít V12 i hybrid Facelift BMW 7 může mít V12 i hybrid
Mnichovská automobilka představila facelift luxusního sedanu BMW řady 7. Ten se na první pohled liší obrovskými, o 40 % většími ledvinkami. V nabídce bude nadále motor V12 a dostane se také na hybridní verzi.
17.1.2019, aktualita, Milan Šurkala
Apple představil pouzdra na nové iPhony s akumulátorem Apple představil pouzdra na nové iPhony s akumulátorem
Pokud je vám výdrž nových iPhonů málo, pak má pro vás výrobce nová oficiální pouzdra, která výdrž těchto telefonů značně prodlouží. Obsahují totiž vestavěný akumulátor a podporují i bezdrátové nabíjení.
17.1.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář