Kvůli limitům SAR mělo problém osm telefonů včetně Honoru 8

Kvůli limitům SAR mělo problém osm telefonů včetně Honoru 8
, , aktualita
Francouzská agentura otestovala v první polovině roku 2018 přes 50 telefonů, zda splňují limity SAR. U osmi modelů zjistili vyšší než povolené hodnoty Ve většině případů pomohla aktualizace, ale dva smartphony musely být staženy z trhu.
K oblíbeným
reklama
Nový smartphone si vybíráme podle rozlišení displeje, velikosti operační paměti nebo kapacity baterie. Už od dob tlačítkových modelů přitom mezi parametry obvykle nalezneme i hodnotu SAR (Specific Absorption Rate). V překladu specifická míra absorpce vyjadřuje množství energie absorbované živou tkání, která je vystavena elektromagnetickému poli. Toto záření je pro člověka samozřejmě škodlivé, a to především při vyšších hodnotách. V Evropské unii existuje limit 2 W/kg, který by neměl překročit žádný z mobilních telefonů na trhu. Francouzský orgán Agence nationale des fréquences (ANFR) pravidelně kontroluje, zda telefony na tamním trhu splňují limit SAR. Souhrnná zpráva za první pololetí 2018 ukazuje, že laboratoří prošlo 51 modelů, z nichž se 43 se vešlo do limitu.
 
 
Matematikou prvního stupně základní školy tedy dostaneme, že osm testovaných telefonů mělo nadlimitní hodnotu SAR. Asi nepřekvapí, že se jednalo především o modely méně známých značek, které většinou ani nekoupíme na českém trhu. O výsledku testu jsou nejprve informování výrobci zařízení, kteří by měli zjednat nápravu. V šesti z osmi případů pomohlo vydání softwarové aktualizace, která snížila hodnotu SAR pod limit. To je také případ jediných dvou známějších modelů – Honor 8 a Alcatel Pixi. Ovšem dva telefony byly raději staženy z trhu, což je případ brandovaného tlačítkového mobilu Orange HAPI a smartphonu Neffos X1 TP902, který dosáhl vůbec nejvyšší naměřené hodnoty z modelů testovaných v daném období  – 2,52 W/kg
 
Telefon SAR – původní hodnota Rozhodnutí výrobce SAR – po aktualizaci

Orange HAPI

 2,1 W/kg Stažení z trhu nevztahuje se

NEFFOS X1 TP902

2,52 W/kg

Stažení z trhu

nevztahuje se

Huawei Honor 8

2,11 W/kg

Aktualizace softwaru

1,45 W/kg

Echo Star Plus

2,05 W/kg

Aktualizace softwaru

1,41 W/kg

Alcatel PIXI 4-6 ''

2,04 W/kg

Aktualizace softwaru

1,58 W/kg

Wiko Tommy2 Bouygues Telecom

2,46 W/kg

Aktualizace softwaru

1,66 W/kg

Hisense F23

2,13 W/kg

Aktualizace softwaru

1,46 W/kg

Wiko View

2,44 W/kg

Aktualizace softwaru

1,34 W/kg

 
Zdroj: Anfr.fr


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Tesla Model S prý překonala Taycan na Nürburgringu o 20 sekund Tesla Model S prý překonala Taycan na Nürburgringu o 20 sekund
Elon Musk vyhlásil válku elektromobilu Porsche Taycan a rozhodl se ho překonat v času, za který dokáže jeho Model S zajet Severní smyčku Nürburgringu. Prý se to povedlo, a to dokonce o téměř 20 sekund. Což je k nevíře.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě

Nový high-endový telefon Vivo NEX 3 představuje zajímavý Waterfall FullView Display, který pokrývá neuvěřitelných 99,6 % plochy přední strany. Také bude nabízen ve verzi s podporou 5G mobilních sítí. 

17.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Microsoft Surface Laptop 3 asi vymění Intel za AMD Ryzen Microsoft Surface Laptop 3 asi vymění Intel za AMD Ryzen

Velkým vítězstvím pro AMD by mohl být další velký hráč, který by používal jeho procesory. Podle uniklých zpráv to vypadá, že by se nové mobilní Ryzeny měly objevit v noteboocích Microsoft Surface Laptop 3.

17.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Electrify America spustila první 800V rychlonabíječku Electrify America spustila první 800V rychlonabíječku
Zatímco většina elektromobilů používá 400V systémy, pro rychlejší nabíjení je mnohem vhodnější vyšší napětí 800V. To využívá např. Porsche Taycan a pro něj už v USA stojí první 800V nabíječka od Electrify America.
16.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem
Čínská automobilka Byton chce dobýt nejen Evropu se svým novým elektrickým SUV M-Byte. To má být k mání za docela atraktivní cenu a zajímavostí bude např. i obrovský 48" displej místo přístrojové desky.
14.9.2019, aktualita, Milan Šurkala