Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Komentáře od kuban
proč to má fofrklacek?
Odpovědět0  0
souhlas
osobně Apple rád nemám, telefon bych nechtěl ani omylem, iMaca taky ne ­- i kdyby to stálo míň než polovinu

ale tohle je nástroj na stůl, ne hračka pro děti do jedný ruky
nepřijde mi to nějak hrozně předražený ­- dražší jo, ale ne předražený ­(doplňky taky ne levný a jsou potřeba­)
někomu, kdo to využije, stojí za to ­- naprosto chápu

ono když to máme v ruce a ukáže nám to někdo, kdo s tím umí ­(grafiku nebo audio­), tak poznáme rozdíl lehce
(například zvuk v Androidu jen tak tak zvládá zvonění a pouštění jednoho audia ­(hudba­/video­/hra­), celkově je to zoufalost .... Apple je se zvukem v jiný galaxii ­(far far away­) ........... s Apple tužkou ­(na paper­-like fólii­) se může Samsung srovnávat leda tak v pečlivě nachystaným videu z dálky­)

konkrétně 12,9­" 16GB vidím jako jedno z mála zajímavejch zařízení z nakousnutýho ovoce ... USB4­/Thunderbolt, displej s vysokým jasem, 1TB­/2TB, silnější procesor .... váha je vyšší a okraje kolem displeje malý, aby se to dalo normálně vzít do ruky ­- takže jenom položený­/ve stojánku ...... osobně bych nevyužil potenciál, ale někdo se určitě najde
Odpovědět0  0
bude na to stačito pořád sk. B nebo už je potřeba sk. C?
resp. jak moc těsně ;­) jinak zajímavý, budu zvědavej, kolik jich uvidím v Prase
Odpovědět0  0
vůz po nehodě vypadá, jako kdyby do něj nijak těžce najel náklaďák ­(to by vypadal jinak­) a potom se na něm někdo těžce podepsal hydraulickejma nůžkama ­(například hasiči)
Odpovědět0  0
výborně, 9.9.2020 se dozvíme, kolik tun to váží .. věřím, že se vejdou pod 3t
Odpovědět0  0
"hmotnost se totiž vyšplhala na 253 kg­"
nj čtvrt tuny, to je roztomilý :­) si mákneš, když si chceš zahrát ... nebo zavolat
Odpovědět0  0
zkrácené prohlášení z Cupertina:
my nejlíp víme, co je pro vás nejlepší, navíc to děláme pro vaše bezpečí ­- rozumíte? bezpečí

(..u dumb bastards­)

Já jsem tvůj Apple™, tvoje rodina produktů
1. Nebudeš mít jiné produkty, mimo mých
2. Nevezmeš jméno mé™ nadarmo
3. Budeš pravidelně měnit tebou placený Apple™ produkt za nejnovější model
4. Budeš ctít součaného CEO a marketingové oddělení Applu™
5. Nebudeš zabíjet! Ni současné zákazníky Applu™, ni potenciální
6. Nebudeš platit za konkurenční produkty
7. Nebudeš krást duševní vlastnictví Applu™ ­(!!!­)
8. Nebudeš lhát Applu™
9. Nebudeš žádostivě pomýšlet na konkurenční produkty či služby
10. Nebudeš závistivý ­(už máš to nejlepší™)
Odpovědět1  0
ode mě se to taky pouhá filozofická otázka, jakoukoli podobnou akci vidět nechci a neschvaluji

p.s. doublethink se teprve učím
Odpovědět1  1
konečně je to tady, hurá

všechno zakázat, zničit, založit ministerstvo pravdy a především začít ukládat pokuty za nadměrnou produkci oxidu uhličitého dýcháním ­- tak zvanou daň z života
speciálně cyklisty začneme pokutovat za nadměrnou produkci CO2 a za emise z pneumatik ­(na to se upřímně těším­)

příště budeme pokračovat sdílením bydlení, potom spodního prádla ­- nakonec to všechno pro jistotu zakážeme úplně

odpovězte si sami, potichu v hlavě ­(ne nahlas, natož veřejně­) ­- když budete přítomni šílenci s nabitou zbraní, co chce odprásknout ­(politickou­) osobu těchto názorů ­- budete mu v tom bránit? nebo si dáte jenom kávičku?
Odpovědět3  1
jsem upřímně překvapen, že to vyrobilo tolik, vydrželo tak dlouho a stálo tak málo
upřímně ­- čekal jsem trochu horší výsledky .... nečekám, že tenhle výsledek bude bezmozkům v zeleném vadit ­(spíš přitvrdí)
Odpovědět0  0
takhle se dělá ze čtyřlístku zelenej hákovej kříž
vaši chmurnou budoucnost vám nezávidím
Odpovědět1  0
zrcátka mají výhodu ve vysokém rozlišení a vysokém dynamickém rozsahu ­- resp oči pohledem přes zrcátko

kamery jsou naprosto mimo ­- především v dynamickém rozsahu

aneb
slunce za zády ­- nevidím dozadu
šero ­- vidím jenom světla, odhad vzdálenosti nula
tma ­- černá ­/ bílá obrazovka ­- odhad čehokoli ­(osobák­/náklaďák­/motorka­/pouliční lampa­) nula
Odpovědět2  0
to vypadá na pokutu 39.995€ za nadměrnou produkci oxidu uhličitýho

dobře, to se v ceně auta ztrácí, takže stálo jenom 10.960.005€ ... to se dá ;­)
Odpovědět0  0
přidal bych nehodu Richarda Hammonda z The Grand Tour
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=x1d4TU35GXM

co se požárů supersportů týče, těžko říct, jaká část z nich je způsobená vytáčením motoru na místě­/pomalém pohybu, protože při tom nedochází k dostačujícímu chlazení ­- děje se to možná ne málo
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=N44icPfGi1M
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=tMamYY4eJEQ

požáry naprosté většiny běžných aut se spalovacím motorem jsou kvůli závadě na eletroinstalaci ­- speciálně u starších bývá kabeláž až zpuchřelá

požáry kvůli závadám na elektroinstalaci ­(kabely, řídící jednotky­) bych úplně nepočítal, ani u spalovacích motorů, ani u elektromobilů ­- narušení kabelu nebo přehřívání řídící jednotky se jen tak nezbavíme

kolik aut se spalovacím motorem začalo hořet kvůli problému s palivovou soustavou ­/ špatném chlazení ­/ vznícení od výfuku? i při nehodě málokdy dojde k požáru primárně kvůli palivu ­(často opět kvůli porušené elektroinstalaci­)

překvapilo mě, jak málo hoří Nissan Leaf, to jsem nečekal

dobrý článek, díky
Odpovědět1  1
Tesla 3 používá Li­-NiCoAlO2 ­- ano, mj. jedním z problémů je kobalt
nahradit se dá ­- v budoucnosti ­- Li4Ti5O12 ? titan problémem nebude? není náhodou potřeba na výrobu Li4Ti5O12 taky cobalt a mangan?
ne, že bych tu budoucí výrobu Li4Ti5O12 nějak moc chápal, ale vypadá to, že jo

takže o budoucnost akumulátorů se fakt netřeba bát, vypadá to, že bude stejně hnědá a výnosná, jako je dneska
Odpovědět0  0
chybička, u 21 h pohotovostního režimu není jedna číslice ;­)
Odpovědět0  0
v tom případě bych rád viděl, jak si to vysokou rychlostí přihasí Lamborghini SuperDiablo, ďábelsky na mě mrkne, zvedne zadní křídlo jako aerodynamickou brzdu a zapíchne to ostře těsně před přechodem ­- zase rudě mrkne a uchechtne se ­(týpkovi s telefonem za volantem to asi začne trochu vadit)
Odpovědět0  0
to zní docela dobře, díky za zprávu
snad se toho ostatní výrobci chytnou a budou přispívat + používat
Odpovědět1  0
....ovšem to, co je náročné na energii ­-> je zkapalnění vodíku ........ ­(nikoli jeho výroba ­- resp. ne tolik­)

kruh se ­(opět­) uzavřel ........... ­(on ho někdo zase rozpojí ... na okamžik­)

ovšem mít ten čpavek rovnou v autě ­- to zní daleko zajímavěji ­- až na tu extrémní nebezpečnost
(třeba budeme do aut nosit povinně bezpečnostní helmy s integrovanou plynovou maskou ... konec konců, proč ne, to by se hodilo už teď ­- dalo by se tam prdět, když nejedu sám ... plus v případě některých diesel expertů při akceleraci svojí tuzingčip herky s vylágrovaným DPF, kdy řádně zatopí pod kotlem, až by se hodilo zapnout mlhovky)
Odpovědět1  0
moc hezky sepsáno, díky za článek
Odpovědět1  0
mimochodem, výmluvy na to, že byla tma ­- nevím, jestli jste si někdy zkusili nahrát cestu autem v noci ­(Xiaomi Yi 4k plus­)

skoro v každý situaci vidím dobře ­(až velice dobře­), včetně stran ­-> ovšem na kameře je to samý, jako na záběrech z týhle nehody ... lehce osvětlenej prostor kousek před autem, svítící vodící čáry, jinak všude tma

ale v reálu je vidět všude krásně ­- a to i mimo obec­(!­), natož poblíž pouličního osvětlení
rozhodně vidím menší živočichy typu černá kočka, co se na mě nedívá ­(nesvítí očima­)
všimnout si na poslední chvíli cyklisty ­- leda, když jedu 90km­/h a dotyčná osoba je bez světla a reflexních prvků, celá v černým

za deště a jinak zhoršený viditelnosti ­- to je potom jiná, všechno je daleko horší
Odpovědět0  0
nevím, jak za velkou vodou, ale v Evropě platí, že má řidič povinnost zastavit na vzdálenost, na kterou vidí
vymlouvat se na to, že tam neměl co kdo pohledávat ­- je decetní svinstvo a absolutní bezohlednost

pokud by tam byl kdokoli přibuznej­/blízkej, komu by bylo špatně­/byl zraněnej­/dostal se tam ve stresový situaci ­- a došlo k nehodě ­(ani by nemusela skončil fatálně­) ­- tak co potom? hmm? to se potom projeví náš perfektní charakter, že ano

tohle bylo naprosto neomluvitelný selhání techniky i řidičky
tečka
Odpovědět1  0
podle flir.eu obsahuje FLIR Lepton = 80x60 pixelů
zobrazuje normální fotky smíchaný s FLIR dohromady, rádoby vyšší rozlišení

jinak mi připadá pravděpodobnější 150 x 76 x 13 mm, 170g ­(dá se najít i míň)
Odpovědět0  0
mimochodem elektromobil má následující:
chladič, chladící kapalina ­-> má
kompresor ­(klimatizace­) ­-> má
filtry, ventilátory ­-> má
kapalina do ostřikovače ­-> má
brzdová kapalina ­-> má
předpokládám, že oproti spalovacímu motoru bude mít navíc masivní kondenzátory ­(nevím jistě, ale čekám to­)

v převodovce je většinou integrovaný diferenciál ­- pokud nemá mít elektromobil diferenciál, bude potřebovat další elektromotor

tím chci naznačit, že uznávám lehčí řešení elektropohonu ­(bez bateriíí­), ale nebude to metrák rozdíl oproti benzínu atmosféře ­(diesel je pochopitelně daleko těžší­), jak se někdo snaží naznačit ­-> a hlavně, těch 60 litrů benzínu do toho fakt nebudeme počítat, protože to je to samý jako baterie => což potom vychází naprosto naopak, že

doporučuju si v rukou potěžkat holý atmosférický benzinový motor o objemu 2l ­(není to tak těžký­) ­- a 200kW eletromotor ­(není to tak lehký­)
Odpovědět0  0
neberu v potaz tvoje precizní představy o váze baterií a zaměřím se jenom na tu tvojí efektivitu fotovoltaiky

v ideální případě ­- vysoko v horách, při čisté atmosféře, při kolmém dopadu slunečních paprsků ­- dopadne na zem cca 1300W­/1m² ve všech­(!­) spektrech ­(včetně IR a UV­) ­- víc to NIKDY NEBUDE ­- dokud slunce neexploduje jako supernova­(nesmysl­) nebo něco v tom stylu

fotovolatika využívá polovinu tohoto příjmu ­- cca 600W

v normálních podmínkách ­(bězná atmosféra, nadmořská výška do 500mú­) cca 500W­/m²

i kdyby byla stoprocentní ­(slovy 100%­) účinnost fotovoltaických panelů, tak pokud budou nonstop natáčeny­(!­) kolmo ke slunci, bude jasno atd ­- tak 1m² = 0,5kW
nebudeme se zaobírat detaily jako pokles účinnosti fotovoltaiky při teplotách nad 25°C atd

jestli ti nedochází rozdíl mezi příjmem 0,5kW a spotřebou 20­-30kW motoru ­(tolik může brát při ustálený, velice klidný, pomalý jízdě ­- po rovině­), tak je mi líto
reálný význam goniometrických funkcí sinus a cosinus ­- při dopadu paprsků pod úhlem 30° je příjem energie poloviční

p.s. Tesla používá napětí baterie 400V, 20000mAh­(3,7V­) powerbanka váží 300g
20powebank 20000mAh­(3,7V­) = 20x 74Wh­(3,7V­) = 20x 0,74Wh­(370V­) = 14,8Wh­(370V­)
20x300g = 6,6kg ­- vynásob 1000 a máš 14,8kW baterii pro elektromobil
že budou mít elektromotory v autech přes 100kW ber jako hotovou věc
Odpovědět0  0
uprostřed slunečnýho léta, když ti dojde šťáva v pět odpoledne, počkáš jenom do druhýho dne, abys před polednem měl nabito na možná 5­-6km ­(snad nebude polojasno­) ... přeci jenom, na 1­-2kWh si chvíli počkáš
nebo si to odtlačíš, ale ty baterky jsou sakra těžký
Odpovědět0  0
takže až ti dojde na konci deštivýho října štáva uprostřed pole, tak si počkáš dva až čtyři dny, aby sis popojel dalších 5km k obyčejný zásuvce, která ti to trochu nabije za další den, abys dojel k rychlonabíječce
jo to je argument
Odpovědět0  0
prosím o info, které běžné lepší panely dodávají 200­-220 W­/m² ­(konkrétně, o žádných běžných prosím nevím, jenom o speciálních ­- rád bych se podíval, kolik stojí a v čem spočívá jejich vyšší účinnost ... z běžné produkce znám jenom panely okolo 170W­/m²­)

jistě bude problém se znečistěním vozovky pneumatikami ­(nemyslím jenom prach ze špinavých pneu, ale i prach z čistých pneu ­- z opotřebení ­- stejně tak černé šmouhy­), znečistěním z ovzduší ­(poletující prach z přírody, spraš, pyly, nebo zaprší písek..­)

silnice bude dále zastíněná samotnými jedoucími automobily, to může být klidně například třetina až šestina vozovky, v některých případech možná i polovina ­(šikmé stíny, automobil zastíní více, než je jeho půdorys­)

při horizontálním uložení panelů nebude silnice pravděpodobně produkovat vůbec nic ­-­-> dokud slunce nebude více než cca 30° nad obzorem ­(například kvůli absolutnímu lomu světla­) ­- tzn pokud je slunce v poledne v nadhlavníku ­(to opravdu není běžné­) tak mezi zhruba 8:00­-16:00 ­(zimního času­) ..... tedy produkce bude po dobu 8h ­(např. na obratníku v při slunovratu­) ­- to je ten nejvíce ideální případ ....
v Káhiře to bude při letním slunovratu mezi cca 8:30­-15:30 ­(zimního času­) ­- 7h
v Římu o letním slunovratu mezi 9:00­-15:00 ­(zimního času­) ­- 6h
toto je ten nejlepší čas a doba, kdy vůbec panely ožijí a začnou z nuly pomalu něco dělat ­- a zase na nule pomalu skončí

Káhira o rovnodennosti ­- 9:30­-14:30 ­(zimního času­) ­- 5h ...
Řím o rovnodennosti ­- 10:00­-14:00 ­(zimního času­) ­- pouhé 4h, kdy panely zlehka začnou s produkcí a pomalu s ní po poledni odpadnou
zimní slunovrat snad jenom ve zkratce ­- Řím nic ­(slovy 0­), Káhira 11:00­-13:00

dále bude problém s teplotou solárních panelů, kterým rapidně klesá účinnost se vzrůstající teplotou ­- přitom zespodu ­- od chladné země ­- budou izolovány a zároveň budou izolovány i zvrchu od chlazení vzduchem

o opravách panelů ani nemusíme spekulovat, to ukáže čas

celkově mi toto připadá spíše jako promyšlený plán, jak vyrobit prototyp a potom ho prezentovat zeleným pomatencům ­(s humanitárním vzděláním, bez špetky technických znalostí, pro které je fyzika mlhavý pojem nebo sprosté slovo = všichni zelení­) ve vládách v západním světě jako jedinečné řešení všech problémů světa = pro čínské podniky jedinečný zisk
Odpovědět0  0
250kWh při přibližně 250kg mě přesvědčí, rozměr není úplně rozhodující ­- i když 100Wh­/l by při této kapacitě bylo značně omezující ;­)
dejme tomu nad 200Wh­/l
p.s. ano, mám rád sci­-fi
Odpovědět0  0
v tom případě se omlouvám, nepřečetl jsem si uvedené zdroje, a kvituji, že počítáte z místních evropských poměrů
nicméně trvám na bodu:
"od uživatelů, kteří si elektromobily pořízují proto, aby ušeřili, aby jezdili úsporně ​­- takových uživatelů, kteří si na tom zakládají a kteří se ochotně podělí o své dosažené nízké hodnoty spotřeby­"
přeci jenom si elektromobily pořizují bohatí jedinci, ovšem především takoví, kteří se snaží o úspornost ­(energie­) ­- čemuž může odpovídat i jejich styl používání vozidla ­(třeba málo topí, nebo nejezdí rychle­)

nemusí to být hodnota, se kterou bude jezdit každý ­- je to však rozhodně reálně dosažitelná hodnota ­(nikoli každým dosahovaná­)
předpokládám, že se do tohoto průzkumu zapojují hlavně majitelé, kteří dosahují spíše nízkých hodnot ­- dále předpokládám, že majitelům, kteří na to rádi a často šlápnou ­(tesla si to nechá ochotně líbit, o tom žádná­) budou podobné průzkumy ukradené a svůj čas raději věnují rychlejšímu koníčku .o­)

rozdíl 16% léto­/zima beru jako reálný, těžko říct, jaký je to vlastně rozdíl léto­/zima ­- v létě někdo klimatizaci nezapíná, protože mu nevadí horko, někdo klimu zapíná a netopí tak moc v zimě ....
co je zima a co je léto se bude také různit ... ­-15°C, ­-3°C, +20°C, +35°C .......
kolik může mít spotřebu normální přímotop ve vozidle ochlazovaném proudícím vzduchem si odhadnu třeba na 1kW při 0°C, ale kdo ví, jaká je realita

v každém případě děkuji za spoustu zajímavých údajů, je příjemné podívat se na vše trochu jinak a obohatit se o další informace
rád si toto všechno přečtu o pár let později, ať vidím, kam se věci posunuly a jak naivně jsem se na situaci díval :)
Odpovědět0  0
pravda nevím, kolik přesně stojí kWh v Uk ­- porovnával jsem účet za elektřinu, kteří mají známí ­(bydlí v zatepleném mikrořadovém domku, mají cca 7 led světel, televizi, lednici, bojler, sporák, 2 telefony a notebook­) a svůj, skoro dvakrát nižší účet ­(spousta zbytečně svítících světel, jenom pár z nich led, 200w zesilovač, 2x 3,5kW klimatizace, namrznutý mrazák, namrznutá lednice, 2 neúsporné počítače, 50­" plasma, 90W notebook, všude nonstop zapojené nabíječky, fouká mi skrz okna atd­) ... netuším tedy, proč platí tolik ­(což je jedno­)

máte pravdu, ­(postarší­) sametový bezínový šestiválec v pětkovém bavoráku spapá 10­-11litrů normálně, při 200km­/h 13,5 litrů .. jede 250km­/h ­(asi omezovač­), rozhodně nemá ani poloviční akceleraci jako tesla, zase mu je cca 7­-10let, má krásný zvuk, najeto cca 200­-300.000, stojí 150­-250.000,­- a údržba motoru se omezuje na olej a svíčky a motor klidně vydrží dalších 250­-350.000km ­(osobně bmw teda nemám .­) ­- ano, ten benzín bude drahý ­(ale možná by šlo předělat na lpg­/cng a potom to cenově nebude nejhorší­) ­- kolik stojí tesla všichni víme, kolik bude stát elektřina na 250.000km taky

co se výroby baterií týče ­- zpracování lithia vlastně nevím ... co se těžby+zpracování halogenů, manganu, kobaltu a ostatních týče, myslel jsem, že to je zdrojem onoho odpadu, především čištění a separace kovů ­- ale je pravda, že jsem se o toto zajímal drahně let dozadu a nevím, jaká je situace v současnosti, možná je naprosto opačná a možná se tyto prvky při výrobě li­-ion už ani nepoužívají ­- omlouvám se tedy za napadání situace v asii ­(a africe?­) ohledně korektního přístupu k životnímu prostředí

v každém případě nevím o tom, že se materiály pro li­-ion baterie ­(nebo samotné baterie­) vyrábí v evropě ­(přitom by to měla být vysoce specializovaná činnost, v čistém postředí, se značně vzdělanými pracovníky ­- ideální továrna na ­"západě­/východní evropě­") ­- pokud tomu tak je, rád se dozvím kde
Odpovědět0  0
mě připadá, že naprostá většina údajů, ze kterých je čerpáno pro výpočtu průměrné spotřeby, pochází z usa ­(především kalifornie­), kde je většinou maximální povolená rychlost 110km­/h
z míst, kde není potřeba v autě topit
od uživatelů, kteří si elektromobily pořízují proto, aby ušeřili, aby jezdili úsporně ­- takových uživatelů, kteří si na tom zakládají a kteří se ochotně podělí o své dosažené nízké hodnoty spotřeby

předpokládám, že osobně bych s teslou jezdil nejmíň za 333Wh­/km B­-­) ....kdo ví, nemám tu možnost a mít nebudu ­- přeci jenom, je to drahá hračka ­(navíc nedojede moc daleko, z prahy do ostravy by se asi muselo jet pomalu, aby to jen tak tak vyšlo ... pochopitelně včetně zácpy, topení­/klimatizace, hudby, svícení a nabíjení telefonu, fotoaparátu, powerbanky a notebooku­)

vývoj spalovacích motorů je, zdá se, uměle utlumen ­(výrobcům se vývoj nevyplatí, protože už vědí, že spalovací motory budou legislativou brzo zakázány­), možnosti pro zlešení stále jsou ­(pravda, není jich moc, především založené na změně kompresního poměru a těžko říct, jak přínosné by mohlo být jejich vylepšení­)
cng, tede metan, je z mého skromného pohledu velice perspetivní palivo, které je snadno produkovatelné ­(nejen­) z víceméně libovolné biomasy, také pomocí elektřiny z oxidu uhličitého známou sabatierovou reakcí

možná by mě nepřekvapilo, kdyby po důkladné optimalizaci bylo ukládání elektrické energie přes sabatierovu reakci do metanu účinější, než výroba lithiových baterií a ukládání energie v nich ­(myšleno pro pohon dopravních prostředků a skladování­)

úplně bych spalovací motory nezavrhoval, mají výhody, které elektrický pohon nemá a mít nebude
navíc jsou dobrou cestou pro přeměnu nebezpečného toxického biohazardu jménem ropa, kterým je planeta zamořená, na čistý oxid uhličitý, který je potravou pro flóru .o­) nebojte se, tento odpadní biohazard, posmrtné pozůstatky ­- čistě koncentrovaná smrt ­- se na této planetě ukládal miliony let, je ho stále všude dost, a je vysoce nebezpečný pro ­(prakticky­) veškerý život ­- čím dříve se ho zbavíme tou nejlepší cestou, tím lépe

jinak máte ve spoustě věcí pravdu, a na nové baterie se moc těším, snad už brzo doopravdy přijdou ....
minimálně budocnost městské dopravy by mohla být v podání elektromobilů příjemná
Odpovědět0  1
pardon, 20x je samozřejmě omyl :­/ chtěl jsem napsat 2,5x, nechápu jak se mi povedlo takhle ujet a nevšimnout si

vtip u klimatizace ve v tom, že spalovací motor spotřebuje na svůj provoz nějaké množství energie ­(což je nevýhoda­) ale běží pořád a při svém běhu není nárůst zapnuté klimatizace na spotřebu tak markantní ­(záleží na klimatizaci i na motoru­)


nechci tesle ­(celkově některým elektromobilům­) ubírat její klady ­- nízká spotřeba při nízkých rychlostech, fantastická akcelerace, vysoká rychlost, dobré jízdní vlastnosti

ale srovnávat energetickou bilanci 60 litrů fosilního paliva oproti 60­-100kWh v baterii, to mi adekvátní nepřijde
neuvádět jiné vlastnosti, ve kterých elekromobily prohrávají a které spalovací motory mají ­(také díky čemuž nejsou tak úsporné, respektive je tato neúspornost vhodně využita jinak, a to často­) mě taky udivuje


osobně vidím pohon dopravních prostředků z uložené elektrické energie jako perspektivní do budoucna, rád bych se těšil na řízení auta, které bude mít minimálně stejné výkony jako tesla s ­- ale zároveň bude mít 10 větší kapacitu baterií ­(jestli tou dobou bude vůbec legální řídit automobil­)
chápu, že cesta bude dlouhá a trnitá ­- a hlavně drahá ­- a to pro všechny bez výjimky

zapomínat na nebezpečí, které lithiové baterie budou představovat při haváriích ­(jak úrazy elektrickým proudem, tak výbuchy baterií­) také není v pořádku ­- osobně bych raději zkoušel utéct z auta s praskou nádrží plnou benzínu než z auta s několika proraženými li­-ion články ­(řetězový výbuch a požár 600kg lithia bude jistě impresivní­)

ano, ještě se to nestalo ­( snad se to stávat nebude­)
snad budou vyvinuty nějaké ochrany ­(které si zatím neumím představit­), aby jak úrazy elektrickým proudem, tak požáry akumulátorů byly omezené nebo částečně pod kontrolou
snad budou vyvinuty nějaké lepší, skutečně ekologické baterie, více odolné, s 10x vyšší kapacitou
potom jistě uznám, že doba nastala .... zatím je vše v počátcích, velké množství problémů před námi a příznivci elektropohonu se tváří, že nevýhody neexistují


p.s. když už rozebíráte ekonomičnost provozu ­- co lpg­/cng ? to je velmi levné a například emise ze spalování metanu jsou nízké
Odpovědět0  0
pochopitelně muže použít sluníčkářskou rétoriku, že právě piráti řítící se nebezpečnou vysokou rychlostí 150km­/h ­(kterou občas jezdí odhadem 10% řidičů v čechách, buďme upřímní­) ­- právě tito hrdlořezové připraví o život rychlostí 150km­/h každou vteřinu miliony lidí ! ne ­- miliardy ! nejméně .o­)

tudíž diskuze o rychlostech nad 100km­/h je irelevantní, tou se rozumný člověk samozřejmě nikdy nepohybuje
nejlépe by bylo omezit rychlost na 20km­/h, planeta přece patří lidem a nikoli automobilům ­- nebo bicyklům ­(tyto ohavné stroje jenom zotročují lidi, přece­)

spotřeba elektromobilů je při rychlosti 20km­/h opravdu velmi nízká, to musím upřímně uznat ­(i okolo 50­-60 km­/h je jejich spotřeba excelentně nízká)
Odpovědět0  0
ohledně oné výdrže běžných baterií panasonic 18650 ­- jistě brzy uvidíme, on se tím sice nikdo chlubit nebude, ale čas ukáže ......

takovou skvělou baterii mít tak v notebooku ... oh wait ....
Odpovědět0  0
reálná cena fosilních paliv může být taky 3Kč za litr ­- to záleží, v jaké jsme zemi, že ....
ono ne nadarmo se na ceně podepisuje nejen spotřební daň, DPH, daň z příjmu ­(těch, co se podílejí na výrobě a přepravě­)
kdežto cena za elektrickou energii je v této zemi značně nízko ­- podívejte se, kolik stojí kWh v UK

samozřejmě se nebudu zastávat drahých vozidel s naftovými motory, co se nákladů za údržbu týče ­(nic dražšího se ze světa spalovacích motorů už vybrat nedalo, že ano ­- samozřejmě v rámci běžného vozového parku, supersporty asi počítat nebudeme­)

celkově se za 12 let můžeme dočkat té samé spotřební daně za elektrickou energii, včetně té, co spotřebujeme doma ­- státní kasy se nenechají o nic připravit, tím spíš o tak vysokou částku .... hurá, konečně bude účet za elektřinu 5x větší ........


dále už vůbec není bráno v potaz, kolik by stála ta samá těžba a výroba baterií v evropě, při dodržování evropských norem! ­(které se ovšem vztahují na evropskou výrobu fosilních paliv­)
kolik by odhadem mohly stát baterie, jejichž suroviny by byly těžené a zpracovávané podle evropských zákonů? 5x víc? 10x? 100x?!
pokrytecké západní zavírání očí nad brutální těžbou a otřesným vypouštěním odpadů v asijských zemích ­- jak typické ....
Odpovědět0  0
ovšem je to hodně o rychlosti, kterou jedeme ­- a to je něco, čemu se článek velkou oklikou vyhnul

zmiňovaná tesla má sice vysoký výkon, ale cestování při rychlosti 130km­/h značně zkracuje dojezd ... bězně se s ní jezdí rychlostí 100km­/h, protože při 130km­/h má o cca 40% vyšší spotřebu
při ještě vyšších rychlostech dojezd elektromobilů klesá drasticky dolů ­- například při rychlosti 200km­/h je spotřeba 20x vyšší

tedy v článku porovnávané bmw 320i a 750i jsou na tom se spotřebou při vysokých rychlostech ­(až­)mnohonásobně lépe ­(jakékoli silnější auto se spalovacím motorem­) a styl, jakým bylo provedeno srovnání těchto vozů je více než zavádějící

taktéž vysokou měrou záleží na počasí ­- respektive teplotě, při jakých je dojezd měřen ­- při mrazech mají elektromobily výrazně nižší dojezd, daný nejenom sníženou schopností baterií, ale i potřebou topit a odvlhčovat vzduch v kabině ­(minimálně, aby se nemlžila okna­) ­- jistě víte, co to znamená pro účet vytápění přímotopy .....
ale i vysoké teploty bateriím nesvědčí ­- a opět, klimatizace má nemalou spotřebu
Odpovědět0  0
u elektromobilu musíte měnit baterie ­- i když se tesla holedbá výdrží ­- hm, kolik? ­- půl milionu km? 200.000 km? dokonce se chlubí i neomezenou vzdáleností .........

používá přitom běžné lithiové články, co máte v notebooku ­- a ty vydrží jak dlouho? hm? po třech letech, ať už používání nebo nepoužívání, začínají být na odpis ... běžně v provozu jsou tesly cca 3 roky staré nanejvýš, takže uvidíme za 3 roky ­(ano, jezdí i pár starších, taky z nich dost mělo problémy s bateriemi­)

výměna 5x5 litrů oleje a cca 600kg baterií mi připadá jednoznačná, to bych sem nezatahoval
Odpovědět0  1