Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Komentáře od kolodej
Ta ostatní energie pro výrobu benzínu bude velmi pravděpodobně tepelná, předpokládám spalování nějakých vedlejších ­(odpadních­) produktů, což se u rafinerie přímo nabízí. Rozhodně to nebude tak ekologické jako spalování zemního plynu, takže i ten můj výpočet byl pro spalováky přívětivý.

Je to taky už starší článek, elektromobily procházejí poměrně prudkým vývojem. Třeba Model S od letošního roku používá synchronní motory na rozdíl od dřívějších asynchronních, taky baterie prošly vývojem a celková spotřeba toho automobilu klesla. Taky si myslím, že efektivita nabíjení bude lepší než těch 85% v modelu použitých.

Nicméně jak je patrné z mé reakce a následné opravy ­- reagoval jsem unáhleně dřív než jsem dočetl dále a tak je má výtka nakonec směřovaná jen k tomu, že s tou energií se to dalo skoulet tak nějak jednodušeji v rámci usnadnění celkových výpočtů.
Odpovědět0  0
Chtěl jsem to zeditovat, ale už to nešlo.

Při výrobě benzínu jste odhadl 15% energie jako elektrickou. Ta ostatní energie pro výrobu benzínu potřebná bude patrně tepelná energie vyrobená spálením uhlovodíků. Když použiju vaši tabulku, tak zemní plyn jako uhlovodík vyprodukuje 460 g CO2 na kWh. Z elektřiny vám vyšlo 120 g CO2 na litr, ta ostatní energie pak činí 1,35 x 0,85 x 460 = 527 g CO2 na litr. Tedy dohromady 647 g CO2 na každý litr benzínu. Při 7 litrech na 100 km to pak vyjde ne 850 gramů na 100 km, ale celých 4535 gramů. Tedy dalších 45 gramů na kilometr. Tedy navýšení emisní stopy o 27% plus mínus.

Tím by to bylo komplet.
Odpovědět0  0
Oprava.
Je to již starší, ale stále si myslím aktuální. Celkem dost podrobně probrané, ale mám dojem, že je tam jedna chyba. Při výrobě benzínu jste započetl z těch potřebných 1,35 kWh na litr jen 15% energie kterou jste odhadl jako elektrickou. Jenže ta ostatní energie pro výrobu benzínu potřebná je také a tak jste ji měl započítat. Patrně to bude tepelná energie vyrobená spálením uhlovodíků, čímž vznikne také CO2, když použiju vaši tabulku, tak zemní plyn jako uhlovodík vyprodukuje 460 g CO2 na kWh. Z elektřiny vám vyšlo 120 g CO2 na litr, ta ostatní energie pak činí 1,35 x 0,85 x 460 = 527 g CO2 na litr. Tedy dohromady 647 g CO2 na každý litr benzínu. Při 7 litrech na 100 km to pak vyjde ne 850 gramů na 100 km, ale celých 4535 gramů. Tedy dalších 45 gramů na kilometr. Tedy navýšení emisní stopy o 27% plus mínus, nikoli jen o 5% jak jste napsal.
Odpovědět0  0