Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Registrace: 7.1.2008
Komentářů: 7, score 0.8 | Svět hardware: 495/1.4 | Digimanie: 8/1.3
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –

Nejvíce přínosné komentáře

Komentář z 20.5.2019 s hodnocením +3:
Nebýt čínského trhu, mohlo by to být pro Huawei klidně i likvidační. Na druhou stranu americká vláda může nařizovat co smí dodávat americký Google, ale už nemá nejmenší kontrolu nad tím, co udělá Google v Evropě, nebo dceřiné evropské společnosti. Takže ve finále může být k dispozici vše neamerické. Cítit se jako nejmocnější na planetě Amerika může, ale praxe je stále jiná. Nicméně opravdu stále jsem dodnes neviděl nic, co by prokázalo jakékoliv provinění ze strany Huawei a to nejsem žádný příznivce této značky. Kde je nějaký důkaz o tom z čeho je společnost obviněna? A neměly by nejdřív přijít nějaké soudní spory, pak případné sankce a ne jen nařčení a rovnou embargo?
Komentář z 13.2.2018 s hodnocením +1:
Brát solární panely, jako jediný zdroj elektrické energie je v současné době nesmysl, ale jako nouzové řešení, nebo úspora pro cestování, to už smysl podle mě dává. Sám jezdím každý všední den a o víkendech mi většinou auto jen tak stojí za domem, kde nejsou stromy. Věřím, že přes ten víkend by se zvládlo něco nabít. Nebo naopak, když by normálně došla ­"šťáva­", tak by panely mohly trochu prodloužit dojezdovou vzdálenost. Případně napájet méně důležité věci a šetřit tak hlavní baterie a energii čistě jen pro motor. Určitě mají na vozidle smysl, ale mít to jako jediný zdroj energie pro pohon je momentálně fakt leda pro toho, kdo jezdí 3x týdně 5km na zahrádku a zpět a ještě 1km na nákup a jinak mu auto stojí zaparkované na hezky osvětleném a nejlépe nadzemním parkovišti bez možnosti, že by něco na něj vrhalo stín.
Mých cca 25 ­- 30 tis. km ­/ rok je nereálných.
PS: Určitě by bylo fajn vůz ještě výrazně odlehčit. Hmotnost určitě na dojezdové vzdálenosti moc nepřidá.
Komentář z 21.5.2019 s hodnocením 0:
DarkRichelieu Přesně tak. Zcela vystiženo to co jsem tím chtěl říci.
Nejde o to, že to Čína nedělá správně, ale že USA vystupuje v roli té solidní společnosti, ale chová se úplně stejně jako ten ­"padouch­" Čína. Pokud chceme respektovat naše zásady a pravidla, musíme je uplatňovat všude na každého stejně a ne jednou tak, pak jinak a jindy zase vůbec.

Nejméně přínosné komentáře

Komentář z 21.2.2018 s hodnocením 0:
Tak hmotnost se samozřejmě odvíjí od motorizace a taktéž výbavy. Ono se to možná nezdá, ale vyhřívaná sedadla váží poměrně o dost víc, než ta obyčejná, která nemají například ani el. posun. No a takto bychom mohli pokračovat dál a dál. Navíc tím srovnáním jsem samozřejmě neměl na mysli, že mají identickou váhu, ale že ten rozdíl není až tak markantní. Samozřejmě taky záleží na tom, jak to která automobilka udělá. Navíc ne každá baterie váží taky stejně že. Stejně tak je otázkou, jaké jsou použity materiály atd. Pravdou je, že hmotnost u elektromobilů nedělají jen baterie, ale také ­"bezpečnostní schránka­" ve které jsou uloženy. Ta musí splňovat přísná kritéria pro případ dopravní nehody, nebo jinému poškození baterií, či požáru apod. Takže do podpaží by si ji asi jen tak někdo nedal. Navíc je zde výrazně víc kabeláže a ta taky něco váží. No a hmotnost elektrického vozidla je třeba srovnávat s hmotností automobilu se spalovacím motorem s natankovanou nádrží a nikoliv prázdnou a včetně všech provozních kapalin, protože nabitá baterie váží stejně, jako vybitá a benzín či naftu si s sebou taky vozíme. Pokud bych počítal, že například u mého vozidla mám nádrž na 66 litrů benzínu, tak s plnou nádrží je moje auto o cca 55 kg těžší. No a samozřejmě je zde potřeba i olej, který by mohl s ostatními kapalinami ­(vyjma do ostřikovačů, která nerozlišuje typ motorizace­) naroste řekněme o dalších 8 ­- 10 kg. U některých vozidel to může být ještě víc. Takže ta hmotnost bude +­/­- obdobná s nějakou tou odchylkou o řádově maximálně desítky kg, nebo do dvou set u toho golfu co uvádíš jako příklad, což se samozřejmě může opět lišit vůz od vozu, dle výrobce a modelu za předpokladu, že bude shodná výbava vyjma motoru pochopitelně.
Komentář z 21.2.2018 s hodnocením 0:
Baterie jsou možná těžký, ale elektromotor je naopak o mnoho lehčí oproti tomu spalovacímu. Takže se ta váha vykompenzuje. Nehledě na to, že tam nepotřebuješ další věci, jako chladič, alternátor, výfuk, katalyzátor, provozní kapaliny s jejich nádržkami, nádrž s benzínem či naftou atd. To vše u elektromobilu odpadá, takže ty baterie ve finále ani hmotnost vozidla se spalovacím motorem ani nepokryjí. Nehledě na to, že elektromotor je mnohem jednodušší, než ten spalovací, takže není třeba ani tolik čidel a zde se každý gram počítá.
Jediným kamenem úrazu zatím opravdu zůstává samotné uchovávání energie a její doplňování. Pokud by však někdo přišel s technologií, která by výrazně a především významně zefektivnila fotovoltaické články, případně by se našel ještě další způsob, kde by se dala energie brát, pak by se stal takový automobil velkým lákadlem pro mnoho lidí a řekl bych, že i schůdnou, použitelnou alternativou.