Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Komentáře od Jirik_H
Vnímám to trochu komplikovaněji.
V hybridech se více méně netrefila Honda do vkusu lidí, ovšem neznám skutečné emise. Naproti tomu motory v Civicu 8­/9G, tedy atmosféry, jak 1.4 tak 1.8 ­- jde o nepřímovstřiky, navíc velmi dobře provedené. Takže jde o jedny z nejspolehlivějších a nejrobustnějších motorů vůbec, podstatně méně poruchové než výkonnější přímovstřiky ­(např. 1.5 v HRV, Jazzu­). Snesou i méně kvalitní palivo. A nevadí jejich životnosti, pokud se točí, ale zahřáté. Chci­-li výkon, musím prostě podřadit. Což pro zlenivělé řidiče od turba přijde nemyslitelné. A tak chtěli raději méně spolehlivé motory, ale s větším zátahem odspoda. Sám mám 1.8 v těžším Toureru, zajel jsem tento motor delšími trasami, dnes mám spotřebu klidně i pod 6, pokud jezdím opravdu klidně. Standardní jízda ­(podle okolí agresivní­) je nad 6. Pokud na dálnici dodržuji rychlost, nepřekročím 7. A to je atmo nepřímovstřik 1.8 ­(s variabilním kompresním poměrem, který se standardně dával do 8­/9 G­). A to nejlepší ­- 2 STK, pokaždé nulové emise. Nic kromě netoxického CO2. Naprosto žádné CO, HC atd. ­(v rámci citlivosti měření­). Myslel jsem, že je to zajetím, ale nikoliv, jde o vlastnost motoru. Takže skutečně netoxické ekologické motory byly pro pár mizivých g CO2 zabity legislativou EU. Dokonale čistý výfuk je samozřejmě důkazem. Jak trochu znám myšlení Hondy, to byl podle mě hlavní motiv, proč cpala tyto motory. Bohužel v EU diktoval VW se svými nepovedenými motory, sice uživatelsky asi příjemnějšími ­(tedy kromě nutnosti být stále v servisu, honit kulance, atd.­), ale myšlení lidí se jim podařilo oblafnout. Honda bohužel vrazila do 10G 1.0, který ani není její konstrukce, ale někde v Evropě a průsery s motorem jsou na dlouho. Takže slušné motory má Honda v USA, popř. v Ázii. A proto vůbec neposuzuji Hondu podle EU, protože ta i díky lobbingu VW dělala mnohé pro to, aby snížila konkurenci na trhu automobilů. Toyota je větší, proto si může dovolit větší diverzifikaci modelů. Ovšem Honda funguje specificky, není propojena s vládou a různými mafiemi v Japonsku a musí velmi tvrdě bojovat o svou nezávislost. A díky EU jsme to odnesli my, spotřebitelé v EU. No možná trochu Honda nezvolila nejoptimálnější strategii, ale pochopitelnou.
Odpovědět0  0
"V hybridech pak byla s Toyotou jako první, ale na celé čáře to s ní prohrála, pozdější slabé motorizace napříč standardní produkcí byly poněkud ostudou a s elektromobily se také zatím moc nepřetrhla.­"

Pak je ještě otázkou, co se rozumí standardní produkcí. Normální člověk si to přeloží, jako sériovou, nikoliv závodní. Takže pak by ještě chyběla zmínka o hybridním supersportu Honda NSX II. Nicméně prodejně to také nebyl hit. Na Nationale Geographic to přední moto novináři komentovali ­- svět ještě nebyl připraven na takový vůz. Ta se zařadila technologicky mezi úplnou top ligu, byť ne pro běžný lid.
Odpovědět0  0
Že se týká minulých hybridů z kontextu nevyplývá. O převálcování technicky ­- to je dost sporné. IMA měl být jednoduchý hybrid, což byl. Třeba takový Insight s IMA byl velmi spolehlivý.
Pokud vezmu hlavní trh pro Hondu ­- USA ­- ano Toyota byla v prodejích hybridů nesporně úspěšnější. Ale Honda má také velmi silnou pozici. Např. v USA v 2023 nejprodávanějším hybridním vozem byla Honda CRV ­(197 317­), úspěšná byla i Honda Accord ­(96 323­).
Jestli někdo udělal synonymum hybrid Toyota, tak hlavně média. Což vidím i zde.
Odpovědět0  0
Dovolím si poukázat na nedostatek v článku. Toyota předběhla Hondu prodejně v hybridech. Ale hybridy od Hondy označované e:HEV nemající de facto převodovku ­(tedy jen jeden pevný převod­), jsou považovány za technologicky vyspělejší než hybridy od Toyoty.
Btw vodíková Honda Clarity ­(2. generace­) měla v roce 2017 dojezd 589 km podle EPA.
Odpovědět0  0
Samozřejmě, že menší objemy jsou náchylnější k nižší životnosti obecně ­(v průměru­) při stejném výkonu.
Jsou větší tlaky na ojnice, hřídele...
Nejlepší životnost a relativně čisté emise ­(až na CO2­) mají nepřímovstřikové benzínové atmosférické motory. Zejména ty japonské, ty navíc patří mezi nejspolehlivější motory na světě.
Odpovědět0  0
Není pravda. Palivo nevybuchuje v žádném motoru.
Jen diesel pracuje s vyšší kompresí a někdy s vyššími vstřikovacími tlaky. Ale v žádném motoru nedochází k explozi, ale expanzi. V podstatě je u obou řízená expanze. Výše tlaků v motoru po vznícení nebo zážehu není rozdílem mezi explozivním hoření ­/výbuchem­/ a expanzním hořením.
Odpovědět0  0
Proc se porad resi Tesla. Honda uz ma pred Teslou registrovany autopilot level 3. Nyni v Japonsku. Takze Tesla je pozadu za Hondou. Ale info o Honde tady nejsou.
Odpovědět0  1
Myslím si, že další vývoj je zřejmý. Fotomobily se nyní budou rychleji zlepšovat než zbytek.
Odpovědět0  0
Já mám obavy, že malé motory s turbem při nízkých otáčkách mají kratší životnost. Bylo to i někde publikováno, tedy vyjádření výrobce pístních kroužků a dalších komponent. Namáhána jsou ložiska ­- kluzné plochy v nízkých otáčkách. Přece jen 1.8 má jinou velikost ojnic, klikovky oproti 1.0 a navíc v tříválci.
Dále ­- turbo má nepřímovstřik. Nejsou omývány sací ventily směsí vzduchu a paliva. Tvoří se saze. Nikdo neví, kdy tyto motory dostanou zákaz vjezdu do měst, pokud nebudou mít DPF. Takže za mě ne. Spolehlivost, atd. ­- 1.8 místo 1.0.
Odpovědět1  0