Vnímám to trochu komplikovaněji.
V hybridech se více méně netrefila Honda do vkusu lidí, ovšem neznám skutečné emise. Naproti tomu motory v Civicu 8/9G, tedy atmosféry, jak 1.4 tak 1.8 - jde o nepřímovstřiky, navíc velmi dobře provedené. Takže jde o jedny z nejspolehlivějších a nejrobustnějších motorů vůbec, podstatně méně poruchové než výkonnější přímovstřiky (např. 1.5 v HRV, Jazzu). Snesou i méně kvalitní palivo. A nevadí jejich životnosti, pokud se točí, ale zahřáté. Chci-li výkon, musím prostě podřadit. Což pro zlenivělé řidiče od turba přijde nemyslitelné. A tak chtěli raději méně spolehlivé motory, ale s větším zátahem odspoda. Sám mám 1.8 v těžším Toureru, zajel jsem tento motor delšími trasami, dnes mám spotřebu klidně i pod 6, pokud jezdím opravdu klidně. Standardní jízda (podle okolí agresivní) je nad 6. Pokud na dálnici dodržuji rychlost, nepřekročím 7. A to je atmo nepřímovstřik 1.8 (s variabilním kompresním poměrem, který se standardně dával do 8/9 G). A to nejlepší - 2 STK, pokaždé nulové emise. Nic kromě netoxického CO2. Naprosto žádné CO, HC atd. (v rámci citlivosti měření). Myslel jsem, že je to zajetím, ale nikoliv, jde o vlastnost motoru. Takže skutečně netoxické ekologické motory byly pro pár mizivých g CO2 zabity legislativou EU. Dokonale čistý výfuk je samozřejmě důkazem. Jak trochu znám myšlení Hondy, to byl podle mě hlavní motiv, proč cpala tyto motory. Bohužel v EU diktoval VW se svými nepovedenými motory, sice uživatelsky asi příjemnějšími (tedy kromě nutnosti být stále v servisu, honit kulance, atd.), ale myšlení lidí se jim podařilo oblafnout. Honda bohužel vrazila do 10G 1.0, který ani není její konstrukce, ale někde v Evropě a průsery s motorem jsou na dlouho. Takže slušné motory má Honda v USA, popř. v Ázii. A proto vůbec neposuzuji Hondu podle EU, protože ta i díky lobbingu VW dělala mnohé pro to, aby snížila konkurenci na trhu automobilů. Toyota je větší, proto si může dovolit větší diverzifikaci modelů. Ovšem Honda funguje specificky, není propojena s vládou a různými mafiemi v Japonsku a musí velmi tvrdě bojovat o svou nezávislost. A díky EU jsme to odnesli my, spotřebitelé v EU. No možná trochu Honda nezvolila nejoptimálnější strategii, ale pochopitelnou.
V hybridech se více méně netrefila Honda do vkusu lidí, ovšem neznám skutečné emise. Naproti tomu motory v Civicu 8/9G, tedy atmosféry, jak 1.4 tak 1.8 - jde o nepřímovstřiky, navíc velmi dobře provedené. Takže jde o jedny z nejspolehlivějších a nejrobustnějších motorů vůbec, podstatně méně poruchové než výkonnější přímovstřiky (např. 1.5 v HRV, Jazzu). Snesou i méně kvalitní palivo. A nevadí jejich životnosti, pokud se točí, ale zahřáté. Chci-li výkon, musím prostě podřadit. Což pro zlenivělé řidiče od turba přijde nemyslitelné. A tak chtěli raději méně spolehlivé motory, ale s větším zátahem odspoda. Sám mám 1.8 v těžším Toureru, zajel jsem tento motor delšími trasami, dnes mám spotřebu klidně i pod 6, pokud jezdím opravdu klidně. Standardní jízda (podle okolí agresivní) je nad 6. Pokud na dálnici dodržuji rychlost, nepřekročím 7. A to je atmo nepřímovstřik 1.8 (s variabilním kompresním poměrem, který se standardně dával do 8/9 G). A to nejlepší - 2 STK, pokaždé nulové emise. Nic kromě netoxického CO2. Naprosto žádné CO, HC atd. (v rámci citlivosti měření). Myslel jsem, že je to zajetím, ale nikoliv, jde o vlastnost motoru. Takže skutečně netoxické ekologické motory byly pro pár mizivých g CO2 zabity legislativou EU. Dokonale čistý výfuk je samozřejmě důkazem. Jak trochu znám myšlení Hondy, to byl podle mě hlavní motiv, proč cpala tyto motory. Bohužel v EU diktoval VW se svými nepovedenými motory, sice uživatelsky asi příjemnějšími (tedy kromě nutnosti být stále v servisu, honit kulance, atd.), ale myšlení lidí se jim podařilo oblafnout. Honda bohužel vrazila do 10G 1.0, který ani není její konstrukce, ale někde v Evropě a průsery s motorem jsou na dlouho. Takže slušné motory má Honda v USA, popř. v Ázii. A proto vůbec neposuzuji Hondu podle EU, protože ta i díky lobbingu VW dělala mnohé pro to, aby snížila konkurenci na trhu automobilů. Toyota je větší, proto si může dovolit větší diverzifikaci modelů. Ovšem Honda funguje specificky, není propojena s vládou a různými mafiemi v Japonsku a musí velmi tvrdě bojovat o svou nezávislost. A díky EU jsme to odnesli my, spotřebitelé v EU. No možná trochu Honda nezvolila nejoptimálnější strategii, ale pochopitelnou.
Odpovědět0 0
"V hybridech pak byla s Toyotou jako první, ale na celé čáře to s ní prohrála, pozdější slabé motorizace napříč standardní produkcí byly poněkud ostudou a s elektromobily se také zatím moc nepřetrhla."
Pak je ještě otázkou, co se rozumí standardní produkcí. Normální člověk si to přeloží, jako sériovou, nikoliv závodní. Takže pak by ještě chyběla zmínka o hybridním supersportu Honda NSX II. Nicméně prodejně to také nebyl hit. Na Nationale Geographic to přední moto novináři komentovali - svět ještě nebyl připraven na takový vůz. Ta se zařadila technologicky mezi úplnou top ligu, byť ne pro běžný lid.
Pak je ještě otázkou, co se rozumí standardní produkcí. Normální člověk si to přeloží, jako sériovou, nikoliv závodní. Takže pak by ještě chyběla zmínka o hybridním supersportu Honda NSX II. Nicméně prodejně to také nebyl hit. Na Nationale Geographic to přední moto novináři komentovali - svět ještě nebyl připraven na takový vůz. Ta se zařadila technologicky mezi úplnou top ligu, byť ne pro běžný lid.
Odpovědět0 0
Že se týká minulých hybridů z kontextu nevyplývá. O převálcování technicky - to je dost sporné. IMA měl být jednoduchý hybrid, což byl. Třeba takový Insight s IMA byl velmi spolehlivý.
Pokud vezmu hlavní trh pro Hondu - USA - ano Toyota byla v prodejích hybridů nesporně úspěšnější. Ale Honda má také velmi silnou pozici. Např. v USA v 2023 nejprodávanějším hybridním vozem byla Honda CRV (197 317), úspěšná byla i Honda Accord (96 323).
Jestli někdo udělal synonymum hybrid Toyota, tak hlavně média. Což vidím i zde.
Pokud vezmu hlavní trh pro Hondu - USA - ano Toyota byla v prodejích hybridů nesporně úspěšnější. Ale Honda má také velmi silnou pozici. Např. v USA v 2023 nejprodávanějším hybridním vozem byla Honda CRV (197 317), úspěšná byla i Honda Accord (96 323).
Jestli někdo udělal synonymum hybrid Toyota, tak hlavně média. Což vidím i zde.
Odpovědět0 0
Dovolím si poukázat na nedostatek v článku. Toyota předběhla Hondu prodejně v hybridech. Ale hybridy od Hondy označované e:HEV nemající de facto převodovku (tedy jen jeden pevný převod), jsou považovány za technologicky vyspělejší než hybridy od Toyoty.
Btw vodíková Honda Clarity (2. generace) měla v roce 2017 dojezd 589 km podle EPA.
Btw vodíková Honda Clarity (2. generace) měla v roce 2017 dojezd 589 km podle EPA.
Odpovědět0 0
Samozřejmě, že menší objemy jsou náchylnější k nižší životnosti obecně (v průměru) při stejném výkonu.
Jsou větší tlaky na ojnice, hřídele...
Nejlepší životnost a relativně čisté emise (až na CO2) mají nepřímovstřikové benzínové atmosférické motory. Zejména ty japonské, ty navíc patří mezi nejspolehlivější motory na světě.
Jsou větší tlaky na ojnice, hřídele...
Nejlepší životnost a relativně čisté emise (až na CO2) mají nepřímovstřikové benzínové atmosférické motory. Zejména ty japonské, ty navíc patří mezi nejspolehlivější motory na světě.
Odpovědět0 0
Není pravda. Palivo nevybuchuje v žádném motoru.
Jen diesel pracuje s vyšší kompresí a někdy s vyššími vstřikovacími tlaky. Ale v žádném motoru nedochází k explozi, ale expanzi. V podstatě je u obou řízená expanze. Výše tlaků v motoru po vznícení nebo zážehu není rozdílem mezi explozivním hoření /výbuchem/ a expanzním hořením.
Jen diesel pracuje s vyšší kompresí a někdy s vyššími vstřikovacími tlaky. Ale v žádném motoru nedochází k explozi, ale expanzi. V podstatě je u obou řízená expanze. Výše tlaků v motoru po vznícení nebo zážehu není rozdílem mezi explozivním hoření /výbuchem/ a expanzním hořením.
Odpovědět0 0
Proc se porad resi Tesla. Honda uz ma pred Teslou registrovany autopilot level 3. Nyni v Japonsku. Takze Tesla je pozadu za Hondou. Ale info o Honde tady nejsou.
Odpovědět0 1
Myslím si, že další vývoj je zřejmý. Fotomobily se nyní budou rychleji zlepšovat než zbytek.
Odpovědět0 0
Já mám obavy, že malé motory s turbem při nízkých otáčkách mají kratší životnost. Bylo to i někde publikováno, tedy vyjádření výrobce pístních kroužků a dalších komponent. Namáhána jsou ložiska - kluzné plochy v nízkých otáčkách. Přece jen 1.8 má jinou velikost ojnic, klikovky oproti 1.0 a navíc v tříválci.
Dále - turbo má nepřímovstřik. Nejsou omývány sací ventily směsí vzduchu a paliva. Tvoří se saze. Nikdo neví, kdy tyto motory dostanou zákaz vjezdu do měst, pokud nebudou mít DPF. Takže za mě ne. Spolehlivost, atd. - 1.8 místo 1.0.
Dále - turbo má nepřímovstřik. Nejsou omývány sací ventily směsí vzduchu a paliva. Tvoří se saze. Nikdo neví, kdy tyto motory dostanou zákaz vjezdu do měst, pokud nebudou mít DPF. Takže za mě ne. Spolehlivost, atd. - 1.8 místo 1.0.
Odpovědět1 0