Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Komentáře od hobitt
Sorry, ale to není pravda. Můžeme spekulovat o tom, jestli mohl zastavit lépe, ale třeba to nešlo. Nebo že tam měl dát nějakou výstrahu, ale to je tak všechno. Za nabourání auta do něj, rozhodně on nemůže. Navíc měl i puštěné blinkry, ale i kdyby je neměl.
Stejně nese jednoznačnou vinu řidič Tesli. A to jsem velký fanda.

Ale z videa je to na výsost jasné, že řidič Tesli nedával pozor, nevěnoval se řízení a nepřizpůsobil jízdu okolnostem na silnici před sebou.

Není co řešit.

Že na silnici je nějaký problém bylo vidět už z větší dálky, takže řidiči měli možnost snížit rychlost a okolo stojících aut projet pomaleji a ne to tám prohulákat 130 a pak se divit, že tam může něco ­"čouhat­".

Stejně jako okolo stojícího auta na dálnici, které je už z dálky označené, že tam pracují, nejedu okolo nich plnou rychlostí, ale minimálně uberu plyn, nebo přejedu do pruhu dál od stojícího auta, když je tam volno. Ti co projíždějí okolo aniž by alespoň sundali nohu z plynu jsou bezmozci, a arogantní prasata, co si myslí, že když jedou oni, tak jim musí každý uskakovat. Okolo stojících aut se musí dávat pozor, nikdi nemůžete vědět co se tam děje a jestli něco­/někdo nevlítne do silnice. Je tam 1000000x větší pravděpodobnost, že se něco může stát.

Aroganci řidíčů vidím dnes a denně. Zrovna jako ráno. Kdy blbec z levého připojovacího pruhu se narve do mezeri mezi 3 auty, místo aby zmáčknul brzdu, zpomalil dal jim přednost, což měl ze zákona a zařadil se za nimi. Místo toho si myslí, že mu každý musí uhnout a zabrzdit aby se tam on vešel. To jsem viděl 100 metrů prede mnou a pak to samé udělal i mne, když se zase z pravého pruhu vecpal do prostředního na poslední chvíli, místo aby tam přejel hned co mohl a měl tam volno, tak to nechal až na poslední místo, kdy už tam volno neměl a vjel těsně přede mne asi tak 0,5 metr před auto, takže jsem musel brzdit, docela dost rychle brzdit. A ještě drze pak zapnul blinkr, aby se neřeklo.

Joo on si každý myslí, že když jede, že je silnice jen jeho a každý mu musí uskakovat a když má překážku před sebou, tak za to může ta překážka. Kdyby mohli žalovat spadlou větev, tak by to udělali....
Odpovědět1  0
No a jak člověk má poznat, že je to průběžný pruh a kdy není?
Například tady to vysvětlují tak, že se dává přednost:
https:­/­/www.bezpecnecesty.cz­/cz­/bezpecna­-jizda­-v­-aute­/kruhovy­-objezd
Ale ten pruh je tam velkmi krátký.

Ale jak má člověk poznat, kdy je ten průběžný pruh součástí křižovatky ­"kruhový objezd­" a kdy se jedná o samostatný pruh?

V Českých Budějovicích to také řešili:
http:­/­/wrapuch.net­/text­-propojeni­-dopravnich­-okruhu­-v­-c­-budejovicich­-vyresilo­-nelogicky­-kruhac­-na­-okruzni­/
A změnili to tak, že průběžný pruh zrušili. Což není možná ideální ale asi lepší, než to co tam bylo předtím.

Osobně se mi nejvíc zamlouvá toto řešení:
https:­/­/mapy.cz­/s­/3uf6B
Je to jasné a nebrzdí to tolik provoz.
Odpovědět0  0
No jenže policie, která to bude vyšetřovat má jiný názor a dle nich je podle zákona tohle jinak.

Abych řekl pravdu, chápu důvod proč to tak je, proč je ten ­"průběžný pruh­" jakoby rozdělený na připojovací a odbočovací. A Když chci jen projet tak mám přednost před autem přijiždějícím z kruháče.

Ale ne všechny zákony jsou jednoznačný a správný. A zrovna tahle křižovatka je toho zářným příkladem jak je zákon blbě. Tahle situace je nejednoznačná a vždy polovina řidičů to pochopí jinak. Někdo tak, že když je tam značka ­"kruháč, dej přednost v jízdě­" tak dá přednost v jízdě těm co jsou na kruháči i když by mohli projet v průběžném pruhu a hned odbočit. prostě dej přednost v jízdě tak dáváam přednost v jízdě, ne! Na takovém místě jako je tento přeci není určeno kdy je to odbočovací a kdy připojovací a tedy když někdo z kruháče chce vyjet ven tím výjezdem a vjede hned na záčátku toho pruhu do toho průběžného, jak a kdo mu doákže, že neměl přednost, když byl na kruhovém objezdu?

Podle mne jde o to, jestli je daný ­"průběžný pruh­" součástí kruhového objezdu, tj. součástí ­"křižovatky­", nebo je mimo křižovatku. Dle té značky to rozhodně není poznat. Protože když by ten ­"průběžný pruh­" byl součástí kruháče, tak by přeci měla platit přednost autům na kruháči, tj. i když bych chtěl ­"jen projet do odbočky­", tak bych musel dát přednost autům na kruháči.

Ta křizovatka je prostě blbě postavená a takhle by se to dělat vůbec nemělo, aby se předcházelo takovým nebezpečným a nejednoznačným situacím. Na mnoha kruháčích, se takováhle situace předělávala. Protože se tam stávalo spousta nehod. A předělalo se to tak, aby bylo jednoznačně vyznačeno kdo komu dává přednost a nebo průběžný pruh se oddělil od kruháče malým ostrůvkem, nebo jinak. Např. takhle:
https:­/­/mapy.cz­/s­/3uf2N

Velmi podobná situace je na tomto kruháči: https:­/­/mapy.cz­/s­/3uf2U
Stejná nebezpečná situace. Naštěstí je tento tak malý, že řidiči tam nevjíždějí a vždy dávají přednost.
O proti tomu debatovanému je tam rozdíl v tom, že tam nejsou vyznčené čáry oddělující pruhy a tak je to lepší. Ale stejně by bylo daleko lepší, kdyby tam byly alepoň namalované bílé pruhy s vyznačeným prostorem, kudy se má jezdit. Je to nejednoznačné a když by tam byl větší provoz, tak by tam docházelo k nehodám. Stejně jako na ­"kuláťáku­" v Praze v Dejvicích, kde to tak dříve také bylo, ale změnili to na toto:
https:­/­/mapy.cz­/s­/3uf46
Což výrazně zamezilo nehodám.

U velkého kruháče se to dá udělat s oddělením pruhů, tak aby bylo jasné, kde musí člověk dát přednost lidem na kruháči a kdy může projet do odbočky rovnou. Jde to ale musí se chtít a hlavně myslet, což mnoha lidem dělá potíže.
Například nějak podobně jako toto:
https:­/­/mapy.cz­/s­/3uf4y
Ale dá se vymyslet určitě i jiná vhodná řešení dle konkrétních míst.

A raději se čeká až se tam stane nějaký ­"smrťák­" a teprve pak to budou řešit. Místo aby se tomu zabránilo rovnou při stavbě.
Odpovědět1  0
Trochu podobná situace byla kdysi na Vítězném náměstí v Praze ­(Kulaťák­):
Kde také byl pravý pruh zároveň připojovací do kruháče a zároveň odbočovací z Kruháče ven.
Myslím, že z důvodů mnoha nehod, to velice rychle změnili na současný stav, viz odkaz:
https:­/­/mapy.cz­/s­/3tHZB
Kde přimalovali bílé pruhy a nechali pouze odbočovací pruh. Připojení na kruháč je bez připojovacího pruhu.
Na vítěným náměstí je to hlavně z toho důvbodu, že je tam velký provoz. V té Ostravě je aut asi méně, tam to třeba fungovat může, ale osobně si myslím, že ­"průlety­" vedou jen ke zmatkům a není jasně dané, kdo kou má dávat přednost, kdy je to odpočení a kdy přejetí z pruhu do pruhu. Vždyť to vůbec nikdo nezná! Takže je asi jen otázka času, kdy tam bude nějaká větší nehoda, protože se tam jede rychle a v pravém zrcátku je to velmi špatně vidět.

Nechápu proč se dělají nové silnice se situacemi, které každý silničář zná jako nebezpečné místo aby se jim předcházelo. A řeší se to vždy až když se tam stane nějaký smrťák.

Jak je to vlastně s předností, když si chtějí 2 auta vyměnit pruhy a jedou souběžně vedle sebe? Kdo má přednost? Podle toho paragrafu každý z nich při přejíždění z pruhu do pruhu nesmí ohrozit řidiče v tom druhém pruhu, ale když oba dva blikají k sobě, tak jak to je? Přednost nemá nikdo a musí někdo toho druhého pustit? Nebo je to nějak dané?

Často to řeším na této křižovatce:
https:­/­/mapy.cz­/s­/3tI0t
Při sjíždějí z Radotínského mostu do Strakonic, tj. na Strakonickou směrem ven z Prahy.
Odpovědět0  0
A proč by ti měli dávat důkazy?
V čínský diktatuře je dámy Google zakázaný, je to v článku napsáno. A tašku k tomu Čína nepotřebovala žádné důkazy.
A je tam zakázano spousta dalších firem!
Tak proč ti vadí najednou že si to zakáže jiný stát?
Odpovědět0  0
Jasně imbecile za to Čínská diktatura krade může USA.
To je ten nejimbecilnější or co DM slyšel.

Ty jseš jeden z těch co si myslí že zloději jsou oběti a že vlastně když zloděj ukradne kolo které nebylo pripasane alespoň 3x řetězem o tloušťce alespoň 1cm tak že neměl ten zloděj jinou možnost než to ukrást! A že majitel je viník že si to kolo vůbec koupil a že si to kolo nedal na ulici do trezoru!

Ty jdeš fakt imbecil, ještě že jsi se alespoň přiznal.
Odpovědět1  5
Stejně to dělá Rusko i Čína. Není v tom žádný rozdíl. Tak proč tu každý nadává na USA, když se stejně chovají i ostatní?
Takže USA ve svý zemi si nemůže zakázat cizí firmu, ale Čínská diktatura může!
Jasně je v článku napsáno že v Číně je Google zakázaný už dávno!

A to nikdo nekřičí, jak to že Čína zakazuje? Jak to že Čína může zakazovat co se v jeho zemi ani prodávat a co ne ale USA nemůže?
Odpovědět1  2
To už zkoušeli dokonce několikrát, není to ekonomicky ani praktický a nikdo to nechtel.
Odpovědět0  0
Klasika. Když dojdou argumenty tak začít s nějakou úplně jinou vyplozeninou, místo toho aby jste odpověděl na to o čem je příspěvek.
Napsal jsem vám jasný důkaz toho že nemáte pravdu. Což si umí spočítat i malý dítě v základní škole.
V příspěvku šlo hlavně o to že, tohle auto i když je na elektřinu žádné životy neohrožuje. Což jsem vám jasné dokázal.
Místo toho vytáhnete to poslední o čem v příspěvku jde. Ale budiž.
Na blbý příspěvek ještě blbější odpoved: a ten váš benzín a ropa pro něj se asi nevozí přes půl světa v ropovodech a samozřejmě také i v těch vašich špinavých lodích! Které každý rok kvůli haváriím devastují tu vodu o které mluvíte. Jestli nevidíte jak jsou to debilní argumenty tak by jste si měl přesednout, protože si sedíte na vedení.
Tohle je tak ubohý argument až to bolí
A podle vašich dalších fanatických výplodů lží jak koukám už nemá cenu s vámi diskutovat.
Lžete v každém slově co jste napsal a moc dobře to víte.
Odpovědět0  0
A to jako proč? Za prvé, tohle auto není určeno k hašení požárů které by trvaly 2 dny, za druhé neumíte ani do 5 počítat. hlavně si kopnout do elektromobilů, to je dneska moderní.
86kWh baterie: výjezd k požáru. cca 20­-40km dál rozhodně nepojede, protože přijedou hasiči z bližších míst!
Potom máte pořád ještě pořád 120km, tj. 12x otočku pro vodu do vzdálenosti 10 km!
Nebo 5x a zbytek pro pohon pumpy, např. o výkonu 5kW na 10 hodin! Pak vám tam pořád 20kWh energie zbývá na dojití zpátky na základnu, nebo nejbližší zásuvku, či rychlonabíječku.
Protože, kdyby jste něco o elektromobilech věděl, nebo v něm vůbec někdy jel nebo nedejbože i řídil, nikdy by jste takovohle blbost nenapsal.
Eletromobil, čím jede pomaleji, tím dojede dál. tj.například když spotřebuje na rychlý příjezd k požáru 40 kWh, tak na odjezd bude potřebovat jen polovinu, protože už nemusí spěchat.
A hlavně to co jsem psal je extrémní případ, který nikdy v životě nenastane, protože prakticky nikdy nepojede k požárů 40 km, ale toto auto je určeno na menší požáry do bližších míst.

Na to k čemu je tohle auto určený je to bohatě dostačující!
Odpovědět0  0
Abyste si to nevykládal špatně, já s vámi souhlasím v tom, v situacích které uvádíte se to stává a stávat bude víc a víc s nárůstem eaut. Eauto je opravdu slyšet hůře. Myslím sdi že tohle bude hlavně o tom naučit se s eauty žít.
Nicméně říkám, že ten strach z toho je zveličovaný a začal vadit až když přišly eauta. A přitom se podobné, ne stejné, situace stávají i u spalováků. Viz couvání, jak jste uvedl a hlavně to o čem jsem psal já. Spousta situací kdy hluk auta ve vašem směru zanikne v hluku ostatních aut. To se přeci stává, ne?
Proc se to tedy neřeší i při spalováky? Přitom u nich už došlo i ke smrtelným nehodám. Ano s eautem ještě ke smrti nedošlo, ale nedělám si iluze, že nedojde, je to jen otázka času a množství příležitostí, prostě statistika.
Proto si myslím, že je to jen další z řady argumentů namířených proti eautům. A protože proti nim je argumentů málo, chytají se ti lidi čehokoli jen aby něco měli.
Odpovědět0  0
Opět musím napsat, že článek je dost dobrý. Jeden z mála objektivních, který nenadržuje ani na jednu stranu.
Odpovědět0  0
Myslím, že oba mluvíme velmi podobně. Já si akorát myslím, že místo ­"tichého­" benzínového motoru je stejně tak na těchto místech slyšet i ­"bez­-slyšný­" elektromobil. Protože na těchto místech je obecně menší hluk, menší intenzita hluku, tj. je tam slyšet i ­"hluk­" elektromobilů. Protože ty nejsou úplně tiché.

Mám vlastní zkušenost. Když jsem jednou šel ke křižovatce u našeho domu, tak jsem nic neviděl, ale slyšel jsem auto jakoby na volnoběh. Teprve po pár sekundách když mne minulo jsem zjistil, že je to hybrid a jel bez motoru jen na elektřinu. Prostě i elektromobil je slyšet.

Z těchto důvodů je podle mne jen zbytečný poplach o tom, že elektromobily nejsou slyšet a že to je kvůli tomu nebezpečné. A lidi se toho jen boji, protože neví v podstatě co to je. A spalovači to samozřejmě ještě přiživují v médiích.
Odpovědět0  0
Zrovna na místech, která uvádíte je ­"tichost­" elektromobilů extrémně žádoucí a rachot spalováků, kdy neslyšíte vlastní slova, extrémně nežádoucí.
Odpovědět0  0
Měl jsem možnost jezdit relativně v mnoha elektromobilech. Citroen Saxo, Peugeot Partner, Peugeot iON ­(s ním jsme podnikli cestu 100km ve třech dospělých chlapech, což byla dosti dobrodružná cesta­), Nissan Leaf, Kia Soul, VW eUP, VW eGolf, BMW i3, Tesla Model S. A možná jsem i na něco zapomněl. Jednoznačně největší zážitesk byl s Teslou a puštěným autopilotem na české okresce bez vodících bílých čar ­- jak někdo říká, ze to nejde, tak to šlo, ale :­-­)­)­) No prostě zážitek. :­-­)

Ty auta jsou od jednoduchých až po extrémně složité a drahé. Elektroauto jde vyrobit velmi levně i velmi draze. Mě se kupodivu ovládá nejlépe to nejlevnější a nejjednodušší. To bylo to malé Saxo. Naprosto úžasné vozítko. Jednoduché, žádné ­"zbytečnosti­" jako tempomat, vyhřívání všeho možného, elektrické ovládání všeho možného atd. Prostě auto které se pohybuje a řídí proudovým pedálem dpředu a jedním obyčejným tlačítkem se přepne pro směr vzad. Žádná zbytečná obludná řadící páka jako v Kia Soul. Auto do města úplně ideální. Dnes by ho byly schopni ty velké automobilky vyrobit kdyby chtěli za téměř shodnou cenu jako spalovák. Ale oni řekli ne, musí to mít alespoň litá kola, veškeré vymoženosti, jako internet, elektricky ovládané všechno, tempomat navigace, kamery, řadící páky s miliónem funkcí atd. Abychom mohli chtít za takové auto alepoň 3­/4 miliónu a mohli říkat no vidíte, že jsou ty elektromobily drahé :­-­)­)­) My Vám to říkali.

Máte pravdu, že hlučnost v autě závisí na jeho typu, ale to je snad logické, že v Saxu bude hlučnost větší než v MBMW i3. Ono to saxo mělo třeba docela dost hlučný měnič. Člověk když stál vedle něho, tak to bylo až nepříjemné.

Mluvil o tom rozdílu, který je prostě úžasný. Hlučnost uvnitř, nebo venku je u elektromobilů o dost menší. Což je nejlépe poznat, když přesednete ze spalováku do eauta. Ideálně je si půjčit nějaké eauto alespoň na několik dní, V CŘ je už i víc půjčoven, kde si elektromobily můžete půjčit. doporučuji.

S tím start­-stop systémem to není až tak úplně pravda. Jeho hlavní funkce je zastavit motor, když jeho činnost nic nedělá, nebo není k užitku. Tj. hlavně na zastavení na semaforech. Ale situace když řídící jednotka vyhodnotí že motor běží zbytečně a vypne ho, je víc a nemusí to být jen při zastavení na semaforu. Například u Peugeotu vypíná motor už při dobržďování, při malých rychlostech pod 20 km­/h.

Valivý zvuk od kol slyšet je, ten není nulový. Ale jsme opět u toho kde a za jakých podmínek toto vlastně posloucháte.
Tam kde jezdí auta 20­-30 km­/hod, to budou pomocné silnice mezi domy, obytné zóny, apod. ­(nepočítám 30­-ky na hlavní silnici, protožetam 30 žádné auto nejede­). Na těchto vedlejších silnicích vetšinou máte velmi malý provoz. Pár aut do minuty. V tomto úrovni ­"hluku­" uslyšíte ­(i z mé vlastní zkušenosti­) jakýkoli elektromobil.

Samozřejmě je pravda, že spalovák na takových místech uslyšíte daleko lépe než elektromobil, hlavně když nedáváte pozor, nebo máte na uších sluchátka, nebo se koukáte do mobilu. Pak vám ­"rachot­" spalováku tento vnitřní klid naruší spolehlivěji, než elektromobil.

Ano hluk eauta v některých situacích zanikne v okolním hluku. To nepopírám, ale říkám, že těch situací je velmi málo a s postupným snižováním hluku v ulicích, to bude lepší a lepší. Dnes na hlavní ulici v hluku vpohodě zanikne i řev spalováku. Nicméně jak jsem už říkal, v určité situaci může jet spalovák na volnoběh a neuslyšíte ho taky.

Proč se s nástupem elektromobilů začíná řešit nebezpečí od bezhlučnosti, když pro spalováky tohle nebezpečí hrozí taky? Proč se to neřeší i u spalováků?

Na světě jezdí už přes milión elektromobilů, v ČR kolem 1000­-ky. Myslím, že kdyby to byla opravdu reálná hrozba, už by se něco takového stalo a bylo by to v médiích hrozně propíráno jako jsou ty elektromobily nebezpečné.
Odpovědět3  1
Hlučnost je jeden z velkých mýtů o e autech. Je to samozřejmě jen pomluva, ja spíš říkám lež jako věž.
Ano Výrobci bohužel do eaut musí cpát tzv. systémy pro ochranu chodců, kdy v malé rychlosti eauto bzučí. Ale o nějaké relevantní studii jsem, která by dokázala že lidi nevědomě skáčou pod auta, jsem neslyšel.
Prada je, že Kdyz je někdo hluchý, nebo má na uších sluchátka, tak neslyší žádné auto ani spalovák.
A pravda, že i eauto vytváří i v malé rychlosti dostatečný ­"hluk­" hlavně od pneu. ­(I když my se přeci snažíme abychom měli na ulici hluk co nejmenší, ne?­) Tento hluk samozřejmě zaniká ve stínu ostatniho hluku hlavně od ostatních spalováků.
Nicméně zamyslete se, nebo nejlepe si to sám vyzkoušejte,že na ulici kde jezdí hodně aut ani ten blížící se spalovák. Jednoduše proto, že jeho hluk nerozeznate od o ostatního. A to nemluvím o tom, že neslyšíte, ani vlastní slovo, natož slova souseda se kterým si chcete povidat.
Test je jednoduchý schovejte se za náklaďák, nebo dodávku, a poslouchejte. Kdyz budou v protisměru jezdit stále auta, tak v tom vašem směru neuslyšíte blížící auto nikdy a musíte se stejně rozhlédnout. Protože úroveň hluku bude z jiného směru vyšší.
Nebo další věc, dnešní spalováky mají různé systémy např start­-stop, hybridy, nebo poběží motor na volnoběh až po obecné evoluční snižování hlučnosti motorů, takže v tenhle moment je stejný jako eauto a vy ho v ten kritický okamžik neuslyšíte. Takže I nové spalováky by tento systém, podle stejné logiky měli mít. Bohužel je to vynuceno nesmyslně jen pro eauta.

Můžeme rozebrat dále tu situaci s dodávkou. Když tam budou jezdit jen eauta, tak to dopadne stejně jako pro spalováky, taky to auto neuslyšíte.

Když půjdete po prázdné ulici tak spalovák uslyšíte na kilometry daleko, to ale přeci nechceme, že. Eauto uslyšíte také ale na daleko menší vzdálenost. Což je přeci hlavní účel snižování hluku.

Tj výsledek je podle mne to, že se tu dávají peníze na něco naprosto zbytečného, nebo něco co by se mělo řešit po ro všechny účastníky provozu. Tím myslím i například kola, mopedy, kone ... :­-­)

To dokazuje jak je proti eautům hodně lidi negativně zaujatá i když mají eauta zjevně daleko víc výhod než nevýhod.

A konečně musím připomenout tu docela známou věc jak kdysi v Anglii museli před spalováky chodit lidi s červeným praporkem, protože se jich báli.

Ohledně vibrací. Nevím, jestli jste někdy jel v elektromobilu, ale jestli ne, tak doporučuji si ho půjčit, alespoň na několik dní. Jedna krátká jízda nestačí na to aby jste si uvědomil, třeba tu výhodu ­"bez­" vibrací o které mluvím. Ano naftové motory mají větší vibrace, než spalovací, ale stále je to o několik řádů jinde než mají elektromobily. Tam skoro doslova cítíte každý kamínek na silnici. Protože opět jde o úroveň sily vibrací. Když jich je hodně, už jste na to zvyklý, ani vám to nepřijde, že tam nějaké vibrace jsou. Ale ten rozdíl poznáte až když si přesednete ze spalováku do eauta. Pak si teprve uvědomíte co jsem tím myslel.
Stejně to platí i s hlučností. Teprve po přesednutí do eauta jsem si uvědomil jak jsou spalováky hlučné. V eautě se dá normálně mluvit i při dálniční rychlosti aniž by člověk musel zvyšovat hlas a slyšíte krásně všechny lidi v autě i ty vzadu. To platí i pro pro hluk na silnici, kdy když jede eauto, tak krásně slyšíte souseda a nemusíte na sebe křičet, nebo čekat až spalovák přejede.
Odpovědět2  1
Ano přesně tak. Nicméně, podle mých skromných odhadů, si myslím, že investice do sítí by byly stejné i kdyby jsme žádné elektromobily neměli. Protože nárůst eaut je tak pomalý, že to síť vůbec nepozná.
A naopak spotřeba poslední roky spíše klesá a to už tu máme nějaké eauta jsou. Příští roky bude určitě madrid eaut větší, aké určitě ne tak dramatický.
Jeden z důvodů proč si to myslím je, že eauta chov síť stabilizují, než spotřebovávají, právě díky tomu, že se z 90% nabíjení přes noc.
Odpovědět1  0
A další věci, na které spalovači raději neupozorňují, nebo je bagatelizují.
Vibrace a hlučnost. To jsou věci, které se nedají přepočítat na peníze, ale jsou také velmi důležité a jsou to velké výhody elektromobilů.

Zkuste si s kamarádem jít po hlavní ulici a mluvit spolu. Kvůli hluku to není možné. Nehledě o tom, že kvůli hluku máme nesmyslné snížení rychlosti na magistrále. to by nemusel o vůbec být.

Vibrace zase ovlivňují pohodu a únavu lidí v autě. Hlavně na dlouhé cestě je to strašně znát. člověk se v elektromobilu cítí méně unavený, než ve spalováku, kde má po vystoupení z auta a 500­-tech kilometrech pocit, že všechno bzučí, nebo vibruje. Je to samozřejmě trochu přehnané, ale je to hodně znát.

Prostě elektromobily mají o dost víc výhod než nevýhod a i kdyby byly po eko stránce jen o málo lepší, nebo stejné, stále mají i další výhody, které převažují nad spalovačema.
Odpovědět2  1
Podle mne snad nejlepší článek co jsem četl ohledně srovnání elektro vs spalovač.
Velmi objektivní. Autorovi blahopřeji.

Jen si myslím, že ohledně ty elektřiny spotřebované na výrobu benzínu je to tak, že celých 1,3 kWh elektřiny je jen ta elektřina a dále je tam ten zbytek co už nikdo neví co je to za energii. Tj. pro výrobu jednoho litru benzínu se spotřebuje cca 1,3 kWh elektřiny + další nespecifikovaná energie potřebná pro další výrobní procesy, ne jen rafinaci.

Níže uvedené video sice není moc relevantní zdroj, ale našel jsem něco podobného i jinde a tady je to velmi názorně uvedeno:
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=UyK5vERQvPo

A ještě bych chtěl doplnit, že někde jsem našel že pro transport ropy se použije cca 3­-4% energie z ní. Což je další minus pro spalováky. Plus těžba ropy, taky nebude žádná extra třída svojí účinností.
Odpovědět0  1
Ohledně elektřiny. To je bohužel ten největší mýtus, rozšířený mezi lidmi.
Pravda je přesně opačná. Tj. kvůli elektromobilům, není třeba vůbec řešit elektřinu. Je tototiž naopak. Elektromobily pomáhají elektrickou soustavu stabilizovat. A to z jednoho prostého důvodu. 90­-95% nabíjení se děje přes noc, kdy je elektřiny nadbytek. To dokládají snad všechny statistiky co mají výrobci aut.
A dále jednoduchou úvahou a výpočtem dojdeme k tomu, jak sám zmiňujete, že ČR opravdu nepotřebuje víc elektráren kvůli elektromobilům. A to ani kdyby se tu nějakým kouzlem okamžitě vyměnilo třeba milion spalováků za elektromobily
Jednoduchý výpočet je např. zde:
http:­/­/www.hybrid.cz­/proc­-nebude­-potreba­-20­-novych­-temelinu

A dále, ano přesně tak je milión věci, které by se měli započítávat do celého procesu, ale to nejde. Máte 10 studií, které vyjdou ve prospěch spalováků a dalších 10 studií, které vyjdou ve prospěch elektro. Jde jen o to kdo to platí. Stačí, vynechat jeden, dva údaje, jiné zaokrouhlit, další přidat a můžete s výsledkem hýbat jak potřebujete aby to vyšlo.
Myslím, ale že tento článek je v tomto ohledu jeden z nejlepších a nejnestranějších, co jsem četl.

Ohledně CO2. Podle mne jde o to, že údaj o CO2 je jeden, který se vzal jako měřidlo za všechny emise, asi z toho důvodů, že je jeden z nejvýznamějších. Asi není možné měřit všechny chemikálie. Tak se vzal jeden z nich a podle nějo se měří škodlivost. Prostě když tam je CO2, tak tam budou i jiné, ale asi pravděpodobně úměrně k němu.
Nicméně se asi bohužel stalo to, že se výrobci adaptovali a zaměřili pouze na CO2, nebo ty měřené veličiny, takže to dopadlo špatně. Místo aby se zaměřili na celkové snížení všecho znečištění, tak se zaměřují jen na CO2 a možná pár dalších, které se začali měřit. Ale bohužel takto jsme stále na jednom místě. Přidá se další, výrobci se opět zaměří jen na tuto jednu věc a ostatní jedy, splodiny, nebo emise je nezajímají.

Ohledně baterií a těžkých kovů, si myslím, že je to hodně přehnané. Většina baterií z elektromobilů, nikdy neskončí na skládce, protože je to příliš cený zdroj surovin a bude se vždy recyklovat. Ostatně daleko hůř je na tom spalovák, kdy odpady z něho se nerecyklují téměř vůbec. Kde asy koncí ty milióny litrů vyjetého oleje? Zase spalováním a tím pádem opět jedy ve vzduchu, kde končí autobaterie s olovem? Ano většina se recykluje, ale spousta jich končí na skladce. A troufám si říct, že jich bude daleko víc, než baterií z elektromobilů, protože ty se použijí minimálně 2x. Jednou v samotném autě a pak to dožíjí ve stacionárním úložišti buď doma, nebo v nějakém velkém centru pro vyrovnání sítě, ty se dnes už staví.
http:­/­/www.hybrid.cz­/bmw­-bosch­-postavili­-obri­-28mwh­-baterii­-pro­-energetiku
http:­/­/www.ekobonus.cz­/obnovitelne­-zdroje­/v­-nemecku­-spustili­-obri­-baterii
http:­/­/www.ekobydleni.eu­/energie­/pobliz­-londyna­-funguje­-nejvetsi­-baterie­-v­-evrope
Odpovědět1  0
Přesně tak, každé auto se hodí pro něco jiného.
I elektromobil se pro někoho hodí na ­"dlouhé­" trasy. V jiné diskusi psal jeden člověk, že jezdí několikrát do měsíce ­(5x,6x­) do německa. Idealní auto s dojezdem kolem 350 km dálniční rychlostí to s Teslou kterou si pořídil jezdí maximálně s jednou krátkou zastávkou na 30 minut na superchargeru. Hlavně zadarmo, tiše a bez vibrací. Tj. ten kdo má peníze na auta s touto cenouvkou je to ideální volba.
My ­"socky­" ještě stále čekáme na ojetiny typu Bolta, nebo jim podobných až tak za pár let. :­-­)­)­) Ale nejlepší j, že to tu bude už ne ve vyhledu 10­-20 let, ale skoro už s konkrétním datumem. A to je r. 2018, kdy se to naplno rozjede a další rok až dva tu budou ty ojetiny, co si budu moc konečně pořídit. 3x hurá. Už je to opravdu za chvilku, 2 azž 3 roky utečou jako voda.
Odpovědět0  0