hobitt

Registrace: 27.6.2016
Komentářů: 18 (zobrazit)
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –

Nejvíce přínosné komentáře

Znění komentáře ze dne 8.11.2016 s hodnocením +2:
Měl jsem možnost jezdit relativně v mnoha elektromobilech. Citroen Saxo, Peugeot Partner, Peugeot iON ­(s ním jsme podnikli cestu 100km ve třech dospělých chlapech, což byla dosti dobrodružná cesta­), Nissan Leaf, Kia Soul, VW eUP, VW eGolf, BMW i3, Tesla Model S. A možná jsem i na něco zapomněl. Jednoznačně největší zážitesk byl s Teslou a puštěným autopilotem na české okresce bez vodících bílých čar ­- jak někdo říká, ze to nejde, tak to šlo, ale :­-­)­)­) No prostě zážitek. :­-­)

Ty auta jsou od jednoduchých až po extrémně složité a drahé. Elektroauto jde vyrobit velmi levně i velmi draze. Mě se kupodivu ovládá nejlépe to nejlevnější a nejjednodušší. To bylo to malé Saxo. Naprosto úžasné vozítko. Jednoduché, žádné ­"zbytečnosti­" jako tempomat, vyhřívání všeho možného, elektrické ovládání všeho možného atd. Prostě auto které se pohybuje a řídí proudovým pedálem dpředu a jedním obyčejným tlačítkem se přepne pro směr vzad. Žádná zbytečná obludná řadící páka jako v Kia Soul. Auto do města úplně ideální. Dnes by ho byly schopni ty velké automobilky vyrobit kdyby chtěli za téměř shodnou cenu jako spalovák. Ale oni řekli ne, musí to mít alespoň litá kola, veškeré vymoženosti, jako internet, elektricky ovládané všechno, tempomat navigace, kamery, řadící páky s miliónem funkcí atd. Abychom mohli chtít za takové auto alepoň 3­/4 miliónu a mohli říkat no vidíte, že jsou ty elektromobily drahé :­-­)­)­) My Vám to říkali.

Máte pravdu, že hlučnost v autě závisí na jeho typu, ale to je snad logické, že v Saxu bude hlučnost větší než v MBMW i3. Ono to saxo mělo třeba docela dost hlučný měnič. Člověk když stál vedle něho, tak to bylo až nepříjemné.

Mluvil o tom rozdílu, který je prostě úžasný. Hlučnost uvnitř, nebo venku je u elektromobilů o dost menší. Což je nejlépe poznat, když přesednete ze spalováku do eauta. Ideálně je si půjčit nějaké eauto alespoň na několik dní, V CŘ je už i víc půjčoven, kde si elektromobily můžete půjčit. doporučuji.

S tím start­-stop systémem to není až tak úplně pravda. Jeho hlavní funkce je zastavit motor, když jeho činnost nic nedělá, nebo není k užitku. Tj. hlavně na zastavení na semaforech. Ale situace když řídící jednotka vyhodnotí že motor běží zbytečně a vypne ho, je víc a nemusí to být jen při zastavení na semaforu. Například u Peugeotu vypíná motor už při dobržďování, při malých rychlostech pod 20 km­/h.

Valivý zvuk od kol slyšet je, ten není nulový. Ale jsme opět u toho kde a za jakých podmínek toto vlastně posloucháte.
Tam kde jezdí auta 20­-30 km­/hod, to budou pomocné silnice mezi domy, obytné zóny, apod. ­(nepočítám 30­-ky na hlavní silnici, protožetam 30 žádné auto nejede­). Na těchto vedlejších silnicích vetšinou máte velmi malý provoz. Pár aut do minuty. V tomto úrovni ­"hluku­" uslyšíte ­(i z mé vlastní zkušenosti­) jakýkoli elektromobil.

Samozřejmě je pravda, že spalovák na takových místech uslyšíte daleko lépe než elektromobil, hlavně když nedáváte pozor, nebo máte na uších sluchátka, nebo se koukáte do mobilu. Pak vám ­"rachot­" spalováku tento vnitřní klid naruší spolehlivěji, než elektromobil.

Ano hluk eauta v některých situacích zanikne v okolním hluku. To nepopírám, ale říkám, že těch situací je velmi málo a s postupným snižováním hluku v ulicích, to bude lepší a lepší. Dnes na hlavní ulici v hluku vpohodě zanikne i řev spalováku. Nicméně jak jsem už říkal, v určité situaci může jet spalovák na volnoběh a neuslyšíte ho taky.

Proč se s nástupem elektromobilů začíná řešit nebezpečí od bezhlučnosti, když pro spalováky tohle nebezpečí hrozí taky? Proč se to neřeší i u spalováků?

Na světě jezdí už přes milión elektromobilů, v ČR kolem 1000­-ky. Myslím, že kdyby to byla opravdu reálná hrozba, už by se něco takového stalo a bylo by to v médiích hrozně propíráno jako jsou ty elektromobily nebezpečné.
Znění komentáře ze dne 7.11.2016 s hodnocením +1:
Hlučnost je jeden z velkých mýtů o e autech. Je to samozřejmě jen pomluva, ja spíš říkám lež jako věž.
Ano Výrobci bohužel do eaut musí cpát tzv. systémy pro ochranu chodců, kdy v malé rychlosti eauto bzučí. Ale o nějaké relevantní studii jsem, která by dokázala že lidi nevědomě skáčou pod auta, jsem neslyšel.
Prada je, že Kdyz je někdo hluchý, nebo má na uších sluchátka, tak neslyší žádné auto ani spalovák.
A pravda, že i eauto vytváří i v malé rychlosti dostatečný ­"hluk­" hlavně od pneu. ­(I když my se přeci snažíme abychom měli na ulici hluk co nejmenší, ne?­) Tento hluk samozřejmě zaniká ve stínu ostatniho hluku hlavně od ostatních spalováků.
Nicméně zamyslete se, nebo nejlepe si to sám vyzkoušejte,že na ulici kde jezdí hodně aut ani ten blížící se spalovák. Jednoduše proto, že jeho hluk nerozeznate od o ostatního. A to nemluvím o tom, že neslyšíte, ani vlastní slovo, natož slova souseda se kterým si chcete povidat.
Test je jednoduchý schovejte se za náklaďák, nebo dodávku, a poslouchejte. Kdyz budou v protisměru jezdit stále auta, tak v tom vašem směru neuslyšíte blížící auto nikdy a musíte se stejně rozhlédnout. Protože úroveň hluku bude z jiného směru vyšší.
Nebo další věc, dnešní spalováky mají různé systémy např start­-stop, hybridy, nebo poběží motor na volnoběh až po obecné evoluční snižování hlučnosti motorů, takže v tenhle moment je stejný jako eauto a vy ho v ten kritický okamžik neuslyšíte. Takže I nové spalováky by tento systém, podle stejné logiky měli mít. Bohužel je to vynuceno nesmyslně jen pro eauta.

Můžeme rozebrat dále tu situaci s dodávkou. Když tam budou jezdit jen eauta, tak to dopadne stejně jako pro spalováky, taky to auto neuslyšíte.

Když půjdete po prázdné ulici tak spalovák uslyšíte na kilometry daleko, to ale přeci nechceme, že. Eauto uslyšíte také ale na daleko menší vzdálenost. Což je přeci hlavní účel snižování hluku.

Tj výsledek je podle mne to, že se tu dávají peníze na něco naprosto zbytečného, nebo něco co by se mělo řešit po ro všechny účastníky provozu. Tím myslím i například kola, mopedy, kone ... :­-­)

To dokazuje jak je proti eautům hodně lidi negativně zaujatá i když mají eauta zjevně daleko víc výhod než nevýhod.

A konečně musím připomenout tu docela známou věc jak kdysi v Anglii museli před spalováky chodit lidi s červeným praporkem, protože se jich báli.

Ohledně vibrací. Nevím, jestli jste někdy jel v elektromobilu, ale jestli ne, tak doporučuji si ho půjčit, alespoň na několik dní. Jedna krátká jízda nestačí na to aby jste si uvědomil, třeba tu výhodu ­"bez­" vibrací o které mluvím. Ano naftové motory mají větší vibrace, než spalovací, ale stále je to o několik řádů jinde než mají elektromobily. Tam skoro doslova cítíte každý kamínek na silnici. Protože opět jde o úroveň sily vibrací. Když jich je hodně, už jste na to zvyklý, ani vám to nepřijde, že tam nějaké vibrace jsou. Ale ten rozdíl poznáte až když si přesednete ze spalováku do eauta. Pak si teprve uvědomíte co jsem tím myslel.
Stejně to platí i s hlučností. Teprve po přesednutí do eauta jsem si uvědomil jak jsou spalováky hlučné. V eautě se dá normálně mluvit i při dálniční rychlosti aniž by člověk musel zvyšovat hlas a slyšíte krásně všechny lidi v autě i ty vzadu. To platí i pro pro hluk na silnici, kdy když jede eauto, tak krásně slyšíte souseda a nemusíte na sebe křičet, nebo čekat až spalovák přejede.

Nejméně přínosné komentáře

Znění komentáře ze dne 21.5.2019 s hodnocením -4:
Jasně imbecile za to Čínská diktatura krade může USA.
To je ten nejimbecilnější or co DM slyšel.

Ty jseš jeden z těch co si myslí že zloději jsou oběti a že vlastně když zloděj ukradne kolo které nebylo pripasane alespoň 3x řetězem o tloušťce alespoň 1cm tak že neměl ten zloděj jinou možnost než to ukrást! A že majitel je viník že si to kolo vůbec koupil a že si to kolo nedal na ulici do trezoru!

Ty jdeš fakt imbecil, ještě že jsi se alespoň přiznal.
Znění komentáře ze dne 21.5.2019 s hodnocením -1:
Stejně to dělá Rusko i Čína. Není v tom žádný rozdíl. Tak proč tu každý nadává na USA, když se stejně chovají i ostatní?
Takže USA ve svý zemi si nemůže zakázat cizí firmu, ale Čínská diktatura může!
Jasně je v článku napsáno že v Číně je Google zakázaný už dávno!

A to nikdo nekřičí, jak to že Čína zakazuje? Jak to že Čína může zakazovat co se v jeho zemi ani prodávat a co ne ale USA nemůže?