reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia
18.9.2021, Milan Šurkala, aktualita
Elektromobil Chevrolet Bolt automobilce General Motors opravdu nedělá radost. Shořel další kus a firma nyní radí majitelům parkovat hodně daleko od dalších aut, doporučuje vzdálenost alespoň 15 metrů a nejen to.
msoky (4) | 25.9.202117:08
13 aut horelo,dobre citam zo zdroja bloomberg? A kolko ich predali? Kazdopadne je pravda ze chevrolet bolt najviac hori ale ked zhorelo len 13 kusov z tisícov predanych,je potrebne takto strašiť a robit kvoli tomu takyto tendečny clanok?oplati sa vam to kvoli klikom a reklamam?

Mna by zaujimal OBJEKTIVNY udaj aky pomer aut hori k počtu predanych kusov u jednotlivych znaciek...je jasne ze tato technologia este musi dozriet a musia ju doladit ale vytvarat dojem ze hori kazdy druhy kus je fakt smiesne
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (352) | 26.9.20217:49
"robit kvoli tomu takyto tendečny clanok?­"

A co je na něm tendenčního? Vždyť je to normální zpráva o tom, že Chevrolet vydal další opatření kvůli svým Boltům. Jestli si chcete přečíst tendenční článek na toto téma se zavádějícími či přímo nepravdivými nadpisy a texty, tak na českém internetu jich najdete hned několik. Třeba jeden nejmenovaný web, který snad do každého článku o elektromobilu práskne příklad jedné chybové Tesly, která má po 156 tisících km akumulátor na odpis, a na tomto jednom kusu odsuzuje celou elektromobilitu včetně 1,8 milionu vyrobených Tesel, které jsou v pořádku a úplně ignoruje dlouhodobé statistiky z mnoho řádů většího vzorku vozů, které ukazují něco naprosto, ale naprosto jiného.

Tendenční článek se obvykle spojuje s tím, že autor chce záměrně něco zveličit, je proti něčemu zaujatý, straní jednomu řešení. Pak se tedy ptám, které straně zde straním, protože všichni mi pořád předhazují, že jsem propagátor elektromobility, ale to mi k tomuto článku moc nesedí. Snažím se o objektivní zpravodajství a nevím, co je na tomto neobjektivní, zaujaté nebo nepravdivé. Ostatně tu máte i článek přímo o požárech elektromobilů, který ukazuje, že to zdaleka není tak obrovský problém, jak tvrdí odpůrci elektromobilů.

"Mna by zaujimal OBJEKTIVNY udaj aky pomer aut hori k počtu predanych kusov u jednotlivych znaciek­"

To nejste jediný. Toto se ale těžko zjišťuje, protože ne každý požár se dostane do médií. Nicméně to např. vypadá, že Bolty a Kony kvůli této výrobní chybě hoří asi řádově častěji než Tesly.

"je jasne ze tato technologia este musi dozriet a musia ju doladit ale vytvarat dojem ze hori kazdy druhy kus je fakt smiesne­"

Ano, to se naprosto shodneme. To ale také článek nikde netvrdí a ani nenaznačuje.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Choakinek (219) | 19.9.202112:47
Socialismus jak přes kopírák. V historii bylo běžné, že cokoliv, co tlačila centrální moc, podléhalo různým, obvykle velkým problémům.

Elektroauta také tlačí centrální moc, hned několika způsoby, no a toto je výsledek ­- technologické selhání velké jako prase!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Milan Šurkala (352) | 20.9.20219:33
Až na to, že tohle je selhání výroby ­(a ne technologie­), které se mohlo stát jakékoli jiné technologii. Třeba i té, která není protěžovaná.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Choakinek (219) | 20.9.202110:06
No, nezlehčujte to. Že každý automobil z nějaké série může začít při nabíjení hořet, tedy jinak zcela mimo provoz, je průšvih jako řemen!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Milan Šurkala (352) | 20.9.202111:32
Ale tahle auta hořela kvůli výrobní vadě, nikoli kvůli konstrukční. To je rozdíl. Kdyby ty baterky byly vyrobeny bez chyb, tedy by s největší pravděpodobností neshořely. I auta se spalovacími motory obvykle hoří kvůli výrobní chybě a ne konstrukční.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Choakinek (219) | 20.9.202112:29
Ono je to trochu slovíčkaření, neboť každá výroba se skládá z různých technologií a tak logicky mohla při výrobě selhat nějaká technologie a pak jde tedy o problém technologický.

Ovšem máme­-li na mysli samotnou baterii, pak ano, uznávám, že jde o problém výrobní a tedy se opravuji, protože víme, že jiné baterie v jiných elektroautech problém s vysokým rizikem požáru při nabíjení nemají.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (352) | 20.9.202115:43
No, ona je tam tenká linie mezi těmito dvěma záležitostmi a v podstatě to rozdělení tak trochu závisí na nejasně popsané vlastnosti, kterou bychom mohli označit v podstatě za jakousi ­"blbuvzdornost­", jinak řečeno, jak moc daná technologie dokáže tolerovat výrobní vadu nebo opotřebení a s jakými následky. A tady lithiové články obecně moc nezáří. Jsou výrazněji citlivé na to, aby vše bylo provedeno co nejlépe.

Technologický ­(konstrukční­) problém v baterkách měl třeba Samsung Galaxy Note 7, tam se technologie ­"přehnala­". Pokud tady shoří dvě desítky těchto EV ­(Bolt, Kona­) a všechny ­(zdá se­) měly stejnou výrobní vadu v baterce, zatímco se správně vyrobenou baterkou neshořel zatím asi ani jeden, tak je vidět, kde primárně leží ta vina. Fiskerů shořely desítky, ale v drtivé většině případů, ne­-li ve všech, to bylo od standardní elektroinstalace a ne od lithiové baterky. A od té samé elektroinstalace hoří i většina vozů se spalovacími motory. I několik požárů Tesel byla od standardní elektroinstalace. A ostatně se mrkněme na počty požárů Tesel. Pokud jich bylo podobně jako u výše zmíněných elektromobilů, jenže při řádově tak vyšším počtu, tak je vidět, že tu něco nehraje. A co takové požáry supersportů? Měli jsme tu desítky shořelých Ferrari, Lamborghini,... Jde o konstrukční, výrobní problém nebo o problém používání? Jak vidíme, i supersporty nemají problém vzplanout. Budeme je kvůli tomu odsuzovat, že nejsou dostatečně blbuvzdorné?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Ienari Tokugawa (5) | 31.12.202111:15
Jasně, je problém rozlišit o jakou vadu se jedná. To s jakým spěchem politici, konkrétně zelení tlačí na elektromobilitu se ovšem podepisuje na faktu, jak moc se baterie zkoušejí a jak často se dostanou do výrobního procesu i s vadou, byť skrytou. A to se nebavíme o tom, že elektřiny je málo na napájení toho všeho + odpad s baterii a samotné výroby energie. A to vůbec nemluvím o rychlonabíjecích stanicích, už jenom výkon řádově ve stovkách kw může časem způsobit selhávání baterie takový příkon bez ujmy snášet. Samo o sobě může i nevhodné a necitlivé zacházení způsobit požár. Ale to, že politici tlačí na pilu a honí se termíny je v drtivé většina příčina těchto požárů.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Mirek55 (29) | 18.9.202122:32
Nechápu GM, že se tak ztrapňují a že je nějaký majitel nezažaloval o pěkný ranec.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.