2.12.2018, Milan Šurkala, aktualita

Elektrická auta musí v Číně sdělovat úřadům svou polohu a přispívat tak ke sledování obyvatel. Vedle toho musí v reálném čase posílat i mnoho dalších údajů, které by údajně měly sloužit k prospěšným účelům.

reklama
Miluju tyhle titulky. | od: Pavel Matějka  3.12.201810:45
Už vidím, jak čínská vláda sedí u monitorové stěny a v reálném čase sleduje všechny elektromobily.

Kdy bude vládnout?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Miluju tyhle titulky. | od: wrah666  3.12.201813:22
A­) hlídá to samozřejmě automatika. Člověk dostává statistickou sjetinu. Přímá data jen při vyhodnocení podezřelého chování, nebo když o ně sám požádá. ­(Vyhodnocení podezřelého chování, tj jako MY chytáme dovozce pytlíčků s kokainem v konečníku. Když letí socka s dluho do Kolumbie a zpátky, přičemž nemá skoro žádná zavazadla a letí prakticky na otočku, dostane jako bonus důkladné probrání celníky­)

B­) Ovšem vše se ukládá. Jakmile se stanete podezřelým, úřady si na vás posvítí minutu po minutě, celé roky zpátky.

C­) A pokud máte dojem, že to je jen v Číně, tak je to hodně mylný dojem. Čína jen hraje natolik férově, že o tom veřejně informuje, ovšem obdobu šmírovacích sytémů máme také. Mobily. Prý se nezaznamenává hovor, ale ­"Jen­" kdy a komu, plus pohyb sim. Kamery, všude.. Mýtné brány na dálnici, každá benzínka, každé město, dost železničních přejezdů.. A samozřejmě ­"smartfouny­" mají rovnou sledování GPS. A jakákoliv komunikace na internetu je logována.

Teoreticky by utajení polohy znamenalo: nabrat na benzínce kanystr a olej, dojet na vesnici, nechat tam veškerou elektroniku i auto, sednout do trabanta a po velmi pečlivě vybrané trase jet po silnicích 2. a 3. třídy. A i tak máte obrovskou šanci, že vás někde něco zaznamená. A naopak, viditelnou snahou o utajení na sebe patrně upoutáte pozornost.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
eCall | od: Radek Jahoda  3.12.20188:53
Pokus si tam zaměníme stát Čínu za EU, tak to sedí také, viz eCall, který má být ­(možná už je­) povinný v EU. Citace: Systém obsahuje stále aktivní GPS, má možnost datové komunikace a mikrofon na palubě vozu. eCall tedy plně splňuje technické předpoklady k tomu, aby mohl být teoreticky zneužit ­(či se souhlasem soudu využit­) k odposlouchávání a sledování polohy auta, jeho směru a počtu pasažérů v něm. Montáž eCallu měla být od roku 2015 povinná ve všech nových vozech v EU ­(později odloženo na rok 2017­), za což eCall obdržel anticenu pro Velkého bratra. Z povahy příslušné legislativy vyplývá, že znemožnění provozu eCallu či jeho odstranění bude postihováno. Zdroj: https:­/­/cs.wikipedia.org­/wiki­/ECall
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: eCall | od: Pavel Matějka  3.12.201810:46
eCall rozhodně nebude povinný jen pro elektromobily ­- ale pro včechna vozidla.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.