Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Elektrické Porsche Macan sice zabodovalo, automobilka však raději zvažuje spalovací verzi

29.1.2025, Milan Šurkala, aktualita
Elektrické Porsche Macan sice zabodovalo, automobilka však raději zvažuje spalovací verzi
Na začátku loňského roku byl představen nový vůz Porsche Macan, a to výhradně v elektrické verzi. U zákazníků svým způsobem sice zabodoval, je to ale právě všeobecně nízký zájem o elektromobily, proč automobilka zvažuje i spalovací verzi.
Ještě nedávno se všechny automobilky předháněly v tom, jak rychle přejdou na čistě elektrické portfolio. Dost se ale přepočítaly, protože zájem o elektrická auta není až tak obrovský, jak si myslely. Není sice ani malý, ale na 100% elektrické portfolio v řádu jednotek let to prostě není. Uvědomuje si to i společnost Porsche. Ta nedávno přišla s novou generací SUV Macan, která je pouze v elektrické variantě. U zákazníků na první pohled zabodovala, má to ale hned dvě "ale". V posledním čtvrtletí roku 2024 bylo prodáno 27.795 Macanů, z toho 18.278 bylo elektrických, tedy 66 %. To vypadá na velký úspěch.
 
Jenže problémem je, že kvůli evropským kybernetickým regulacím se spalovací Macan už neprodává na evropském trhu. Je to "digitálně nebezpečné" auto. Za další tu srovnáváme novinku s vozem, které je ve výrobě už přes 10 let, a je typické, že prodeje průběhem času obvykle spíše klesají než rostou. Takže se tu srovnává odchozí model neprodávaný na všech trzích (zejména na tom pro Porsche hodně důležitém) s úplnou novinkou. Ve světle těchto čísel nevypadá úspěch elektrického Macanu zas až tak pozitivně, i když musíme uznat, že oněch 18 tisíc elektrických variant není zrovna málo.
 
Porsche nicméně přehodnotilo svůj postoj k elektromobilitě a původně čistě elektrický Macan možná dostane v budoucnu hybridní brášky a možná i varianty čistě se spalovacím motorem. Firma se totiž obává, že by ho mohl postihnout osud Taycanu, kdy původně vysoké a optimisticky vypadající prodeje nejsou tato auta schopná dlouhodobě udržet. Např. prodeje elektrického Taycanu meziročně spadly o hrozivých 49 %.
 


reklama