Vodík má velmi malé atomy uteče vám prakticky odevšad.
Odpovědět0 0
Chtělo by to znát účinnost (aktuální i teoreticky dosažitelnou) a příp. cenu zařízení. Dokud bude levnější použít FV panely a pak vodík vyrábět jiným způsobem, nemá tato technologie moc šanci.
Odpovědět0 0
S tímto směrem souhlasím. Veškerá energie, kterou dnes používáme, tedy s výjimkou jaderné, pochází ze Slunce. Vše buď pohání Slunce nebo se jedná o energii ze Slunce uloženou do fosilních paliv.
V tomto směru vidím jasnou cestu, kudy jít. Příroda již stovky milionů let využívá fotosyntézu, kdy sluneční energii pomocí CO2 a vody mění na glukózu. Tohle je podle mne proces, který je třeba průmyslově napodobit. Protože naším skutečným problémem není energii vyrobit, ale problémem je efektivní a dlouhodobé ukládání energie. Kdy uhlovodíky mi prostě pro tento účel přijdou lepší, než vodík.
Odpovědět0 0
Zajímalo by mě, proč inženýři při výzkumu letadel kvapně opustili technologii mávajících křídel, kterou příroda využívá již mnoho milionů let :-D
Odpovědět0 0
V noci tedy bude jezdit na měsíční svit? :-)
Odpovědět0 0
Jde o výrobu vodíku obecně. To neznamená, že si to bude auto vyrábět z vody samo. To natankuje vodík, toto pak řeší, jak ten vodík vyrobit.
Odpovědět0 0
Ještě by to chtělo nějak vyřešit skladování vodíku, protože tekutý vodík je prakticky neskladovatelný (Je nutné ho z nádrže odpouštět, jinak by došlo k jejímu přetlakování) a také velmi lehký, pouhých 0,071 kg/l. No a plynný vodík natlakovaný na několik stovek atmosfér také není zrovna bezpečný...
Odpovědět0 0