www.svetmobilne.cz
>
>

Bugatti Centodieci: nástupce EB110 má 1600 koní

Bugatti Centodieci: nástupce EB110 má 1600 koní
, , aktualita
Na oslavu 110 let existence automobilky Bugatti a připomenutí legendárního modelu EB110 vyrobí automobilka limitovanou sérií vozů Centodieci. Připravte se na výkon 1600 koní a cenu 8 milionů EUR.
K oblíbeným
reklama
Automobilka Bugatti má za sebou dlouhou historii plnou vzestupů i pádů. Letos slaví 110. výročí své existence a chce si připomenou i své znovuzrození z roku 1991, kdy byl představen legendární model EB110. Ten měl tehdy velmi netradiční design, 3,5litrový motor V12 a pohon všech čtyř kol. Motor dával výkon 412 kW ve verzi EB110 GT a dokonce 450 kW u EB110 Super Sport. Bohužel se vyrobilo jen něco přes 100 kusů a automobilka po čtyřech letech opět zbankrotovala, než se jí v roce 1998 ujal koncern Volkswagen. Od té doby přišel např. Veyron nebo Chiron, objevily se také limitované edice Divo (40 kusů), La Voiture Noire (pouhý 1 kus) a nyní přichází nové Bugatti Centodieci.
 
Bugatti Centodieci
 
Centodieci znamená v italštině 110 a tak, jak EB110 slavilo 110 let od narození Ettore Bugattiho, Centodieci slaví 110 let od založení Bugatti. Návaznost na EB110 (konkrétně verzi Super Sport) je patrná např. i pěti průduchy za bočními okny, podobná je i přední maska. Místo 3,5litrové V12 je tu ale 8litrová W16, která místo původních 612 koní (450 kW) dává rovnou 1600 koní (1177 kW) při 7000 ot./min.
 
Bugatti Centodieci
 
Výrobce tvrdí, že by to mělo vůz katapultovat na 100 km/h za pouhé 2,4 sekundy. Za 6,1 sekundy by už měl jet 200 km/h a za pouhých 13,1 sekundy by měl dosáhnout dokonce 300 km/h. Maximální rychlost je však elektronicky omezena na 380 km/h. Zadní přítlačné křídlo dává přítlak 90 kg a dle Bugatti je vůz optimalizován nikoli na maximální rychlost, ale především na ovladatelnost na rovince i v zatáčkách. Centodieci je totiž proti Chironu i o 20 kg lehčí.
 
Bugatti Centodieci
 
Bude vyrobeno pouhých 10 kusů a pokud byste měli zájem, máte smůlu. Automobilka vyprodala všech 10 kusů ještě před oficiálním představením modelu. Cena činí 8 milionů EUR (v přepočtu 206 milionů Kč) a interiér vozu dokonce ještě není ani hotový (proto nejsou zveřejněny jeho fotografie).
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Vivo V17 Pro dostává 2 vyskakovací selfie fotoaparáty Vivo V17 Pro dostává 2 vyskakovací selfie fotoaparáty
Aby selfie kamerky nezabíraly cenné místo na displeji, přechází se dnes k vyskakovacím fotoaparátům. Nový smartphone Vivo V17 Pro bude mít modul hned se dvěma výsuvnými fotoaparáty. Vedle 32MPx fotoaparátu tu bude ještě širokoúhlý s 8 MPx.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Rekordní Tesla se "pokazila", na Nürburgring musela odtahovka Rekordní Tesla se "pokazila", na Nürburgring musela odtahovka
Tesla se snaží vyvíjet novou sportovní verzi Modelu S s režimem Plaid na Severní smyčce Nürburgring, kde měla drtivě překonat časy konkurenčního Porsche Taycan. Jenže ne vše jde podle plánu, pro jeden z vozů si přijel odtah.
21.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Huawei Mate 30 Pro: s 5G, ale bez Googlu Huawei Mate 30 Pro: s 5G, ale bez Googlu
Huawei představil nové výkonné smartphony Mate 30 a Mate 30 Pro. Nově tu najdeme i 5G verzi, naopak tu kvůli Trumpově administrativě a banům ze strany USA nenajdeme žádné aplikace od Googlu.
20.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Vědci vyvinuli odemykání telefonu sluchátky a ušima Vědci vyvinuli odemykání telefonu sluchátky a ušima
Telefony jsme už odemykali otisky prstů nebo tvářemi, tentokrát to chtějí vědci z University at Buffalo provádět pomocí speciálních sluchátek a uší. Biometrickým znakem tu totiž bude tvar ušního kanálku.
20.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Tesla Model S prý překonala Taycan na Nürburgringu o 20 sekund Tesla Model S prý překonala Taycan na Nürburgringu o 20 sekund
Elon Musk vyhlásil válku elektromobilu Porsche Taycan a rozhodl se ho překonat v času, za který dokáže jeho Model S zajet Severní smyčku Nürburgringu. Prý se to povedlo, a to dokonce o téměř 20 sekund. Což je k nevíře.
18.9.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář