Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

BMW uvádí plug-in hybrid 330e a výkonnou M340i xDrive

17.11.2018, Milan Šurkala, aktualita
Mnichovské BMW rozšiřuje nabídku verzí nové trojkové řady o dva extrémy. Jedním z nich je nejúspornější plug-in hybridní varianta 330e, která však dokáže vyvinout až 215 kW a nový vrchol M340i xDrive, který výkonem překonává nejednu M3 minulosti.
Před více než měsícem představila společnost BMW novou trojkovou řadu. Už tehdy se hovořilo o brzkém příchodu dalších verzí, konkrétně plug-in hybridu 330e a vrcholu nabídky 340i. Tak se nyní i děje a oba modely opět poodhalují více svých vlastností. U hybridní 330e jsme zatím věděli jen to, že na stovku se dostane za 6,0 sekundy a papírově spotřebuje 1,7 l/100 km. Nyní už také víme, že dostane dvoulitrový čtyřválec s maximálním výkonem 135 kW, který je párován s elektromotorem o nejvyšším výkonu 50 kW, což celé soustavě dodá kombinovaný výkon až 185 kW a točivý moment 420 Nm. Novinkou je však režim XtraBoost, kdy může elektromotor krátkodobě ještě zvýšit svůj výkon o dalších 30 kW a maximální výkon se tak dostává na excelentních 215 kW.
 
BMW 330e
 
klikněte pro zvětšení
 
Maximální rychlost vozu činí 230 km/h, přičemž v režimu Hybrid může jet na elektřinu až 110 km/h, což je nárůst 30 km/h proti předchozí verzi. V čistě elektrickém režimu Electric pak může dosáhnout dokonce 140 km/h (o 20 km/h více). Akumulátor má 12 kWh a dle výrobce byl čistě elektrický dojezd prodloužen z 50 na 60 km. Vůz přišel o klasický akumulátor pro startování a napájení elektroniky, veškerá elektronika v autě je totiž napájena z tohoto hlavního akumulátoru.
 
BMW M340i xDrive
 
klikněte pro zvětšení
 
Akumulátor je pod zadními sedadly, benzinová nádrž pak nad zadní nápravou, takže se objem zavazadlového prostoru snížil ze 480 jen na 375 litrů. Přesto si zachovává možnost sklopení sedadel v poměru 40/20/40. K přenosu momentu na silnici slouží 8stupňová převodovka Steptronic, která je navzdory úpravám pro hybridní provoz jen o 15 mm delší než ta standardní.
 
BMW M340i xDrive
 
klikněte pro zvětšení
 
Zajímavostí je také nová verze BMW M340i xDrive, která se stává vrcholem nabídky. Dostává 6válcový třílitrový motor, který je pochopitelně přeplňovaný dvoukomorovým turbodmychadlem TwinScroll, které má o 25 % menší setrvačnost. Nechybí ani proměnný zdvih sacích ventilů Valvetronic a variabilní časování ventilů Vanos. Výsledkem je zvýšení maximálního výkonu o 35 kW na konečných 275 kW, čímž dokonce překonává i legendární BMW M3 CSL (E46). Maximální točivý moment pak vzrostl o 50 Nm na nynějších 500 Nm. Výsledkem je tak zrychlení na stovku za pouhých 4,4 sekundy (zlepšení o 0,5 sekundy).
 
BMW M340i xDrive
 
klikněte pro zvětšení
 
Jak už je dnes v podstatě nutnost, motor splňuje emisní normu EURO 6d-TEMP a je vybaven filtrem pevných částic (GPF). Výrobce udává kombinovanou spotřebu paliva 7,5 l/100 km, což je jasné, že při takovém výkonu a pohonu všech čtyř kol bude jen z říše snů. O přenos momentu na kola se stará 8stupňová převodovka Steptronic. Sportovní jízdní režimy posílají více momentu směrem k zadní nápravě a nechybí ani sportovní diferenciál. Vůz má 18" kola (225/45 R18 vepředu, 255/40 R18 vzadu) a jeho světlá výška byla snížena o 10 mm. Oba dva vozy se dostanou do prodeje na začátku léta příštího roku.
 
Zdroj: bmwgroup.com (1, 2)


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama