Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
17.6.2020, Milan Šurkala, aktualita
Automobilka BMW investovala do projektu Prometheus a výsledek by na sebe už neměl moc dlouho čekat. Už letos by se měl totiž na čerpacích stanicích prodávat benzín, který nevznikne z ropy, ale z CO2 ve vzduchu.
ODSakEda (18) | 19.6.202018:38
Výroba paliva, namísto jeho nalezení??? To nemůže fungovat! Energii je třeba najít, těžit a né vkládat ztrátově a pak ztrátově zase uvolňovat...

Podobně nesmyslně argumentují mnozí zastánci vodíkového paliva ­- že šak vody je v moři dost a dost :­-­)­)

Jenže! ­- voda je defacto taky pomyslný popel! Vzniká, podobně jako CO2 spálením benzínu, spálením Vodíku. Tedy, že nejprve se energie musí do Vodiku ­(jeho výroby­) vložit! Ztrátově! A pak uvolnit ­(hořením a převodem na pohyb klasiky­) opět ­(tepelně­)ztrátově!!!...

Takže Vodík, pominuli jeho další nectnosti, není ani tak zdrojem energie, jako ropa, dřevo, uhlí, jako spíše jen akumulátorem :­-­/ ­(který trpí samovybíjemím... ­- velmi malá molekula utíká z nádrže a trubkami třeba i z nerezi...­)

Jen zelené ekošílenství... Prosazované často nedovzdělanýma děckama..., co o fyzice natož Vesmíru nevědí skoro nic! Co by přes to nedočkavě už rádi ovlivňovali eko­-legislativu , ba měla již v nedospělosti politický vliv, aby mohla omezovat moje svobody i pro nesmyslný cíl :­-­(

(Jako by si 8­-mi leté dítě vynucovalo právo řídit automobil... To by dopadlo... I proto jsou volby a kandidatůra možné až od dospělosti! Naštěstí :­-­) ­)

Pardon za politikum , opět, ale toto je politický téma, bohužel :­-(
Odpovědět0  0
Sakini (8) | 17.6.202016:50
Moderní ekodoba dává prostor opravdu divokým nápadům, a i očividným bejkovinám jako tenhle projekt. Pokud by ten benzín opravdu byl z CO2, byla by jeho výroba tak monumentálně drahá a nesmyslná, že by to byl přímo antiekologický počin roku. Spálením uhlovodíků z paliva vzniká energie a CO2 ­(plus další chemické produkty­), a pokud budou chtít znovu vytvořit uhlovodík, potažmo takovou směs uhlovodíků jako je benzín ­(tedy složitější uhlovodíky­), tu energii do toho zase budou muset dát ­- a potažmo jí budou potřebovat ještě víc, protože ztráty při procesech atd. Je potřeba do řetězců dostat vodík a další prvky, což je energeticky náročné, pokud to palivo pak při spálení energii má vydat, musí ji nejdřív získat. A to by jim vznikl čistý surový benzín, takže ještě potřebná aditivace a podobně, další náklady. Technologicky to je proveditelné, ale ve výsledku to bude jen miniskulní produkce na parádu, která bude děsivě drahá ­- pokud nebudou rovnou lhát a někde ze skryté nádrže nebude přitékat surový benzín koupený v rafinerii. To už bych spíš vzal extrakci metanu z atmosféry ­(který je na rozdíl od CO2 skutečným a vážným znečišťovatelem ovzduší­) a jeho prodej pro CNG auta, i když obsah metanu ve vzduchu je dost malý. Je to stejná zelená fantazie jako plast ze vzduchu. Bohužel automobilky při neustále silněji utahovaných šroubech emisních limitů musí vymýšlet čím dál větší kotrmelce.
Odpovědět2  2
Sakini (8) | 19.6.202018:53
Ty mínusy mě nepřekvapují, od zelených aktivistů jsem už zažil horší. Je ohromně jednoduché věřit v jakousi dokonalou utopii, ideálně s titulem z fakulty filozofie nebo něčeho podobně technicky užitečného. Opírám se o 22 let praxe v chemii, plus vývojovou praxi v oblasti ropných produktů v posledních letech, a na svém názoru si můžu klidně stát dál.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.