Algoritmy pro zpracování vstupů ze senzorů autonomních aut stejně jako algoritmy umělé inteligence, které se na jejich základě rozhodují, co má autonomní vůz udělat, vyžadují vysoký výpočetní výkon. Přitom musí jít o dostatečně malé a úsporné řešení. Už roky pro tuto oblast vyvíjí hardware společnost Nvidia, která tak upotřebila svou neúspěšnou mobilní platformu Tegra. Její platforma pro autonomní vozy nese název Nvidia Drive a dalším partnerem, který ji využije při vývoji těchto vozů, je švédská automobilka Volvo.
klikněte pro zvětšení
Půjde zejména o autobusy a nákladní vozy pro nejrůznější účely (doprava běžného nákladu, přeprava odpadu a materiálů pro recyklaci, vozy v dolech, na stavbách nebo pro těžbu dřeva). Konkrétně půjde o využití platformy Drive AGX Pegasus a vývoj bude probíhat jak v USA v Silicon Valley (Santa Clara, Kalifornie), tak i v Gothenburgu ve Švédsku. Nejprve se Volvo chce soustředit na první část problému, tedy zpracování obrazových a jiných dat ze senzorů, lokalizaci na mapě a plánování trasy.
Připomeňme ještě, že autonomní trucky Volvo nejsou nic nového, před pár dny Volvo spustilo pilotní projekt autonomní dopravy pomocí elektrických trucků Vera bez kabiny. Pomocí autonomních vozů, které jsou schopny jezdit 24 hodin denně (pokud nejde o elektromobily, které se musí také někdy nabíjet), by se dle analytiků mohlo dosáhnout 45% snížení nákladů na logistiku.