Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Apple iOS 9 přijde s blokováním reklamy a aplikací Apple News

6.9.2015, Milan Šurkala, aktualita
Operační systém Apple iOS bude pro internetová média změnou, se kterou bude nutné počítat. Zavede systém blokování reklamy, což sníží už tak nízké příjmy médií, zavede ale aplikaci Apple News, kde mohou vydavatelé publikovat. I s reklamami.
Již ve středu 9. září 2015 se patrně představí nový operační systém Apple iOS 9 a s ním i několik nových produktů. Jednou z velkých změn bude přístup Applu k reklamám a v souvislosti s tím i novinářskému obsahu. Pokud média neplatí jejich čtenáři přímo ze svých kapes formou předplatného nebo placeného přístupu ke článkům nebo některým sekcím webu, jsou financována zpravidla pomocí reklamy. Velký rozmach blokování reklamy je však pro mnoho médií likvidační, protože se stále zmenšuje počet uživatelů, jimž se reklama zobrazuje a kteří na ni případně klikají (a tedy se snižuje počet lidí, kteří za obsah touto formou platí a zvyšuje se počet těch, kteří jej mají úplně zadarmo). Nový operační systém iOS 9 tomuto stavu ještě více napomůže, protože bude obsahovat zabudovaný systém blokování reklamy.


Apple News logo


Nově tak čtenáři přicházející na mobilní weby z platformy Applu nepřinesou médiím žádný finanční přínos. Připomeňme, že nějakou formu blokování reklamy využívá celosvětově 198 milionů uživatelů a podle výzkumů jsou kvůli tomu příjmy médií o 22 miliard dolarů nižší (toto číslo je samozřejmě jen odhad, neboť ztráty ohledně reklam za zobrazení se sice dají odhadnout velmi přesně, ale totéž není tak dobře možné u reklam placených za prokliky).

Apple současně s problémem přináší i jeho řešení, kterým je nová aplikace Apple News. Místo surfování na internetu tak Apple chce články nabízet přes svou aplikaci a samozřejmě zde už reklamy chybět nebudou. Naštěstí pro média je možné nechat si 100 % z výnosu z reklam, pokud si je zajistí sama, nebo tu bude 30% provize pro Apple, pokud média využijí jeho systém reklam iAd. Média tak budou tlačena k tomu, aby byla k dispozici přes Apple News (jinak by kvůli blokování reklam systémem iOS 9 nedostala nic) a Apple pak problém, který způsobí, zároveň vyřeší a ještě na něm vydělá. Nicméně je dost dobře možné, že jiné ad-blockery budou schopny zablokovat i reklamy od Applu v jeho Apple News.

Zdroj: wired.com, thenextweb.com
Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama