Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Supersport poháněný tekutým elektrolytem je rychlý i ekologický

8.2.2017, Jáchym Šlik, aktualita
Značka NanoFlowcell představila další koncept sportovního automobilu, který je poháněn tekutým elektrolytem. Tento alternativní pohon má být šetrný k životnímu prostředí, ale přitom stojí za zrychlením 2,4 sekundy z 0 na 100 km/h.
NanoFlowcell je lichtenštejnská společnost, která si už několik let pohrává s nápadem supersportovního automobilu poháněného tekutým elektrolytem. Zatím ovšem světu nepředstavila nic víc než koncepty, které na svou realizaci teprve čekají. Výjimkou není ani poslední model Quant 48Volt odhalený před pár dny, který bude veřejnosti prezentován příští měsíc na autosalonu v Ženevě. Poslední koncept má být nejen nejpokročilejší ze všech, ale také nejvýkonnější. Čtveřice nízkonapěťových elektromotorů o celkovém výkonu 567 kW (760 koní) pohání každé kolo zvlášť a dokáže zrychlit z „nuly na sto“ za pouhých 2,4 sekundy. Maximální rychlost potom výrobce omezil na 300 km/h.





Ačkoliv je Quant 48Volt elektromobil, od vozů jako například Tesla se svou technologií výrazně liší. Místo dobíjení z elektrické sítě jsou k dispozici dvě nádrže na tekutý elektrolyt oddělené membránou – jedna na kladně, druhá na záporně nabitý. K výrobě energie potom dochází jejich chemickou reakcí uvnitř šestičlánkové baterie, kterou můžeme označit jako „průtokovou“. Energie tedy není uložena přímo v článcích, jako tomu je u běžných typů baterií, ale až v elektrolytu, který řidič natankuje podobně jako benzin či naftu. Do nádrží se vejde přibližně 150 litrů tekutého elektrolytu, který by měl umožnit dojezd téměř 1 000 km. Natankování plných nádrží by přitom mělo zabrat několik minut, tedy výrazně kratší dobu než plné dobití baterie.

Společnost NanoFlowcell dodává, že cena elektrolytu by měla být velmi nízká. Zní to skoro jako ideální pohon budoucnosti, ale nesmíme zapomenout, že vše je zatím jen ve fázi konceptů a slibů. Už na loňském autosalonu v Ženevě jsme mohli slyšet, ještě tentýž rok by mohla být otevřena továrna ve Švýcarsku a k zahájení prodeje by došlo v roce 2018. Stanovena zatím nebyla ani prodejní cena automobilu, i když se údajně udrží v rozumné výši. Počítá se také s menším vozem Quantino, který sice nedosahuje takového výkonu, ale zato by měl být levnější a praktičtější při běžném používání.

Zdroj: Nanoflowcell.com
reklama