Asus P1801-T: Android na 18"

30.9.2013, Jan Vítek, recenze
Asus před několika týdny ohlásil příchod velkého přenosného tabletu. Ten je stejně jako jeho menší alternativy založen na architektuře ARM a operačním systému Android. Nyní si jej můžeme podrobně prozkoumat a zjistit, co v něm vězí.
K čemu nám tedy může 18" tablet Asus P1801-T posloužit a pro koho vůbec je? Oblíbí si ho uživatelé, kteří nejsou nijak nároční a nepotřebují desktopové aplikace či vysoký výkon. Potřebují se podívat na web, přehrát si film, podívat se na fotografie, poslechnout hudbu či si zavolat přes Internet. A k tomu také ocení, když si budou moci tento počítač vzít s sebou třeba na zahradu nebo do kuchyně. Ale i tito uživatelé mohou ihned najít jeho chyby, které se ukrývají v polohovatelnosti či kvalitě zvuku a začít se ptát, co víc jim takovéto zařízení nabídne v porovnání s notebookem či klasickým All in One PC.

- klikněte pro zvětšení -

Výsledek souboje Asus P1801-T s PC je celkem jasný. Asus má v rukávu běh na baterie, což samozřejmě neplatí pro porovnání s notebooky, přičemž provoz je navíc naprosto tichý díky absenci pohyblivých částí. Na druhou stranu AiO a notebooky obvykle nabídnou vyšší výkon, jenž ale může být při využití počítače pro web a filmy už pro leckoho irelevantní. Ovšem nespornou výhodou PC je nabídka rozhraní, úložná kapacita a také možnost instalovat aplikace, jež přeci jen u desktopových operačních systémů nabídnou stále podstatně více než mobilní aplikace.

A proč se na závěr pouštím do takovéhoto srovnání? Asus P1801-T stojí přes 15 000 Kč a za takovou částku již můžeme pořídit třeba 21,5" All in One PC s daleko vyšším výkonem, které možná nebude mít kvalitní displej typu IPS a baterii, ale v ostatních ohledech bude vynikat a nabídne i polohovatelný displej. Co se týče 17" notebooků, pak zde je situace podobná a navíc si u nich můžeme přičíst onu baterii. Mezi takovými zařízeními budeme mít navíc i slušný výběr.

Asus P1801-T je tedy do jisté míry ojedinělým zařízením, ovšem to není samo o sobě zárukou úspěchu, pokud nedokáže být konkurenceschopné, a to i svou cenou.

Plusy

+ Displej IPS s Full HD